Voor de verandering heb ik weer eens een PC van een kennis meegekregen om deze opnieuw te installeren. De specs van dit oude beestje:
mobo: MSI K7T266 pro v1.0
cpu: Athlon MP 1000 als ik uitga van CPU-Z
ram: 2x 256mb DDR 133 Mhz (1x samsung en 1x merk voor als nog onbekend)
HDD: IDE, verschillende geprobeerd
CD/DVD speler: IDE, verschillende geprobeerd
graka: NVIDIA Geforce2 MX/Mx 400
Het probleem is dat ik niet in de Windows XP setup kan komen. Als ik de pc boot met de XP cd (heb er verschillende geprobeerd, ook met SP3 geslipstreamd bijvoorbeeld) kom je in het scherm terecht waar je via F6 drivers kan laden, via F2 automatisch herstel kunt draaien et cetera. Vervolgens gaat hij alle bestanden laden die nodig zijn voor de setup zoald dat altijd gedaan wordt. Direct nadat er onder in beeld verschijnt "setup wordt gestart" krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor. En dat was het dan. Iemand enig idee wat zoiets kan veroorzaken?
Wat ik zoal gedaan heb:
- BIOS reset
- Ik heb een aantal verschillende HDD's en optische drives geprobeerd zonder resultaat.
- Ik heb de Dimms los van elkaar geprobeerd en getest met 8 uur memtest.
- Alle overbodige hardware is losgekoppeld.
- Ik heb diverse cd's en dvd's geprobeerd, ook Win7 bijvoorbeeld.
- Nagelopen of alle IDE jumpers et cetera goed staan. Diverse configuraties geprobeerd:
HDD als master op IDE1 en Optische drive als slave op IDE1
HDD als master op IDE1 en Optische drive als master op IDE2
HDD als auto op IDE1 en Optische drive als auto IDE1
HDD als auto op IDE1 en Optische drive als auto IDE2
- Het oude beestje ondersteund geen installatie via USB
- BIOS update werkt niet. Moet vanuit Windows maar als ik hem opstart gaat het hele systeem uit.
Zo ondertussen ben ik een beetje door de suggesties heen in ieder geval. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb nog zitten denken aan ontbrekende drivers of iets dergelijk op de installatiemedia maar zou dat uberhaupt wel kunnen bij IDE spul?
mobo: MSI K7T266 pro v1.0
cpu: Athlon MP 1000 als ik uitga van CPU-Z
ram: 2x 256mb DDR 133 Mhz (1x samsung en 1x merk voor als nog onbekend)
HDD: IDE, verschillende geprobeerd
CD/DVD speler: IDE, verschillende geprobeerd
graka: NVIDIA Geforce2 MX/Mx 400
Het probleem is dat ik niet in de Windows XP setup kan komen. Als ik de pc boot met de XP cd (heb er verschillende geprobeerd, ook met SP3 geslipstreamd bijvoorbeeld) kom je in het scherm terecht waar je via F6 drivers kan laden, via F2 automatisch herstel kunt draaien et cetera. Vervolgens gaat hij alle bestanden laden die nodig zijn voor de setup zoald dat altijd gedaan wordt. Direct nadat er onder in beeld verschijnt "setup wordt gestart" krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor. En dat was het dan. Iemand enig idee wat zoiets kan veroorzaken?
Wat ik zoal gedaan heb:
- BIOS reset
- Ik heb een aantal verschillende HDD's en optische drives geprobeerd zonder resultaat.
- Ik heb de Dimms los van elkaar geprobeerd en getest met 8 uur memtest.
- Alle overbodige hardware is losgekoppeld.
- Ik heb diverse cd's en dvd's geprobeerd, ook Win7 bijvoorbeeld.
- Nagelopen of alle IDE jumpers et cetera goed staan. Diverse configuraties geprobeerd:
HDD als master op IDE1 en Optische drive als slave op IDE1
HDD als master op IDE1 en Optische drive als master op IDE2
HDD als auto op IDE1 en Optische drive als auto IDE1
HDD als auto op IDE1 en Optische drive als auto IDE2
- Het oude beestje ondersteund geen installatie via USB
- BIOS update werkt niet. Moet vanuit Windows maar als ik hem opstart gaat het hele systeem uit.
Zo ondertussen ben ik een beetje door de suggesties heen in ieder geval. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb nog zitten denken aan ontbrekende drivers of iets dergelijk op de installatiemedia maar zou dat uberhaupt wel kunnen bij IDE spul?
[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 19-09-2010 16:17 ]