Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
Geachte tweakers.

ik probeer bij iemand draadloos internet te installeren.Al 100 keer gedaan alleen ik zit nu met een heel vaag probleem.

Er was eerst een draadloze router aanwezig genaamd wireless router met een bereik van 1 meter. Deze heb ik vervangen voor een router van Sitecom namelijk de wl340-v2. De isp bij de persoon in kwestie is upc.

De situatie: bedraag krijg je gelijk internet geen probleem draadloos daarentegen... is een diep drama. Er lijkt iets van een storing te zijn het signaal is overal bereikbaar in huis. Alleen loop ik verder dan 1 meter van de router krijg ik ineens de melding kan geen verbinding maken. Vervolgens in de computer kamer een laptop neergezet volle sterkte. Je ziet het netwerk maar krijg elke keer de melding kan geen verbinding maken. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Het gekke voor mij is dat normaal als je geen verbinding kan maken is er maar 1 of 2 streepjes aan bereik. Maar nu zelfs met volle sterkte aan bereik kan er niet verbonden worden. En de oude router had het zelfde probleem.

Ik heb het geprobeerd op de iphone 4, 2 laptops 1 met xp 1 met vista . En een nieuwe pc met windows 7 en zelfs een extra draadloze stick. Heb de router(sitecom) nu thuis in gebruik en werkt gelijk heb bereik van dik 20 meter zonder enig probleem.

Ik hoop dat iemand weet wat dit is. Ik denk zelf aan iets in huis wat kan storen maar wat ?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Ik heb even een inventaris gemaakt van de apparaten die bij de router staan:

Een lg lcd tv(router staat er links van)
een dvd recorder
een dvd speler.
een upc box
upc modem.

Verder een bankstel en een lamp maar dat mag weinig uitmaken denk ik.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Je hebt toch niet per ongeluk het mac-filter aangezet he? En heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
SkyStreaker schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:32:
Je hebt toch niet per ongeluk het mac-filter aangezet he? En heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?
Haha nee heb alles security vormen uitgezet. En kanaal 1 tot 13 geprobeerd.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

stftweaker schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:43:
[...]

Haha nee heb alles security vormen uitgezet. En kanaal 1 tot 13 geprobeerd.
Maak gebruik van een bekabelde verbinding en flash firmware opnieuw. Ik kan mij herinneren dat dat voor mij ook ooit de oplossing was, gek genoeg.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
SkyStreaker schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:56:
[...]

Maak gebruik van een bekabelde verbinding en flash firmware opnieuw. Ik kan mij herinneren dat dat voor mij ook ooit de oplossing was, gek genoeg.
maar hoe kan het dat het bij mij thuis wel prima werkt heb geloof ik 20 meter bereik. En daar in dat huis nog geen meter.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk zal er dan iets in dat huis storen op de router, enig wat daartegen te doen is is de bron opsporen en die uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er iets om storing in signalen te zoeken? Ik heb hier namelijk ook veel last van bij de computers, mobiel bereik valt meestal compleet weg en draadloos netwerk red het ook niet tot hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:44:
Bestaat er iets om storing in signalen te zoeken? Ik heb hier namelijk ook veel last van bij de computers, mobiel bereik valt meestal compleet weg en draadloos netwerk red het ook niet tot hier.
dat vraag ik mij ook af zo kan ik namelijk goed zien waar de storing vandaan komt. Zou het misschien kunnen komen dat het upc modem niet meer goed is of staat dat er buiten?

[ Voor 10% gewijzigd door stftweaker op 20-09-2010 17:13 ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:44:
Metageek Chanalyzer. Alleen nogal duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:25:
[...]

Metageek Chanalyzer. Alleen nogal duur :-(
maar dat is dus alleen om te kijken welke kanalen en dergelijke er veel aanwezig zijn. En of je goed ontvangst heb. Maar zou het probleem ook niet ergens anders aan kunnen liggen?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 13:25
zet alles eens uit, alleen de router en 1 laptop aan, als er dan nogsteeds geen goed ontvangs is, dan weet ik het ook niet meer xD

is de laptop waar je daar verbinding mee probeert te maken, dezelfde als die je thuis gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
marti-n schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:04:
zet alles eens uit, alleen de router en 1 laptop aan, als er dan nogsteeds geen goed ontvangs is, dan weet ik het ook niet meer xD

is de laptop waar je daar verbinding mee probeert te maken, dezelfde als die je thuis gebruikt ?
ik heb 4 apparaten geprobeerd daar. En 2 daarvan ook hier. En hier werkt het binnen 2 seconden en daar niet. Maar gekke is dus er staat bijna niks in dat huis van elektronica en hier echt bomvol.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:03
Toevallig niet een Beveiligingscameraatje op 2,4 Ghz...

Probeer eens of je met N (5Ghz) beter bereik hebt... lijk alsof er iets op 2.4Ghz staat te stralen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

^ precies, of van die wireless a/v extenders.. bijna al die dingen zitten in 2.4.

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 21-09-2010 18:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Pinooo schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:43:
Toevallig niet een Beveiligingscameraatje op 2,4 Ghz...

Probeer eens of je met N (5Ghz) beter bereik hebt... lijk alsof er iets op 2.4Ghz staat te stralen
Router heeft geen 5GHz 802.11n radio, zelfs niet eens een 802.11a (=5GHz) radio. Gebruikt alleen een 802.11b/g/n 2,4GHz radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Kijk anders is met bv. inSSIDer wat je ontvangst sterkte is en hoe die afneemt en welke draadloze netwerken er in de buurt allemaal zitten. Ik heb hier bv. 25 draadloze netwerken in de buurt allemaal op de 2.4 Ghz band. Daarom ben ik zelfs zover gegaan dat op elke verdieping een router het wireless n netwerk verzorgt 8)7 8) .

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Smarty_6000 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:35:
Kijk anders is met bv. inSSIDer wat je ontvangst sterkte is en hoe die afneemt en welke draadloze netwerken er in de buurt allemaal zitten. Ik heb hier bv. 25 draadloze netwerken in de buurt allemaal op de 2.4 Ghz band. Daarom ben ik zelfs zover gegaan dat op elke verdieping een router het wireless n netwerk verzorgt 8)7 8) .
Helaas geeft inSSIDer alleen WiFi netwerken weer, meestal is dat maar een klein stukje van de apparatuur in die band. Zo kom ik hier alleen al 2 babyfoon dingen tegen, een aantal weer station sensoren, een alarm systeem en af en toe een signaal van een garage deur opener. En dat buiten de eerder genoemde dingen.

Verwijderd

@stftweaker
Chanalyzer is echt iets anders dan Inssider. Google er maar eens op. Het is een spectrumanalyzer. Wel rond de € 180,00 :(

• stftweaker
Maar wat ik niet bereik er is vol bereik alleen kan er geen verbinding worden gemaakt. zou een (frequentie)storing dit ook kunnen veroorzaken? Want anders focus ik op 1 veld terwijl het misschien totaal iets anders kan zijn

How are you doing?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Met een statisch IP werkt het ook niet ?

http://blog.bjornhouben.com

• stftweaker
punisher007 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:54:
Met een statisch IP werkt het ook niet ?
nee effect blijft het zelfde. ook als op de nieuwe router dhcp uit staat

How are you doing?

• stftweaker
Nou jongens ben eruit: het bleek een schotel beeld verstuurder(ding) te zijn die verpeste de connectie :)

How are you doing?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nog maar een paar keer genoemd.. in dit topic :P

• stftweaker
DukeBox schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:14:
Nog maar een paar keer genoemd.. in dit topic :P
ik ben daarom ook alles afgegaan.maar die dingen zaten weg gestopt en hij wist ook niet dat die er waren(niet bij stil gestaan)

How are you doing?

Pagina: 1