[Windows 7] "BOOTMGR is missing"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Beste Tweakers,

Tot gisteren had ik een mooi dualboot systeem met Windows XP en Windows 7. Gisteravond heb ik de partitie met Windows XP geformatteerd. Hierbij ben ik zo dom geweest om niet de bootloader aan te passen.

Vanochtend starte ik mijn PC op en uiteraard deed deze het niet (gaf als melding: *A>).

Windows 7 DVD erin gedaan, en automatisch de opstartproblemen laten verhelpen. Dit gaf een positieve melding aan het eind, maar toch deed mijn PC nog steeds hetzelfde.

Toen maar de recovery console opgestart en de volgende commando's gebruikt:
/Fixboot
/FixMBR
etc.

Nu geeft de PC de volgende melding: "BOOTMGR is missing". Dit krijg ik niet opgelost met de bootrec.exe /fixboot commando's.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Met behulp van Hiren's BootCD ben ik in staat geweest om Windows 7 te booten:

In het menu stond de optie "Boot Windows 7", dus die heb ik geselecteerd.

Vervolgens kwam ik in een bootmenu met Windows 7 en Windows 7 (hersteld). Uiteraard de hersteld geselecteerd en deze bootte succesvol. Vervolgens in Windows 7 de andere entry verwijderd.

Nu kan ik dus via een omweg Windows 7 bootten, maar zonder Hiren's BootCD geeft hij nog steeds de foutmelding.

Weet iemand hoe ik dit via Windows 7 kan oplossen?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Je moet een windows 7 cd/usb stick laden en dan kiezen voor herstel opties. Vervolgens zal het stukje software je harde schijf afzoeken naar Windows installaties en de fouten m.b.t. het booten corrigeren. Daarna kun je je pc gewoon weer opstarten.

edit: had je al gedaan lees ik, maar ik zou het nog een keer proberen. Heb er zelf ook last van gehad en na een aantal maal die tool draaien starte hij toch weer op.

[ Voor 25% gewijzigd door loewie1984 op 19-09-2010 20:02 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
ik heb ook ineens dat ik een melding krijg met bootmgr is missing, en ik weet dat ik dat kan verhelpen met de windows 7 cd alleen het probleem is dat als ik die wil booten je een paar sec de tijd hebt om op een toets te drukken zodat de windows cd gaat laden maar als ik op een toets druk reageert mn pc niet.. weet iemand hoe ik dan deze fout kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Fixboot/Fixmbr gaan met Windows Vista en hoger niks meer doen, dat zijn classic Windows XP/2000 en oudere commando's :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Je bent duidelijk nog niet heel erg thuis in Hiren ;).

Misschien om je een beetje op weg te helpen eerst met Hiren booten van de Live miniXP.

Dan vanuit het Hiren Menu -> Partition and Boot selecteren en vanuit hier via BootICE je boot repareren.

Als je gewoon kijkt dan wijst dit programma het gebruik uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
indopride7 schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:16:
ik heb ook ineens dat ik een melding krijg met bootmgr is missing, en ik weet dat ik dat kan verhelpen met de windows 7 cd alleen het probleem is dat als ik die wil booten je een paar sec de tijd hebt om op een toets te drukken zodat de windows cd gaat laden maar als ik op een toets druk reageert mn pc niet.. weet iemand hoe ik dan deze fout kan verhelpen?
Miss een PS/2 toetsenbord gebruken i.p.v. een USB toetsenbord?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Zowel BootICE als Bootsect op Hiren's CD hebben het probleem niet opgelost.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hmmm, bootloader had alleen mogen bokken bij het booten naar Win XP, met 7 is naar jouw zeggen niets veranderd. Kan het misschien zijn dat je Win 7 installatie op een andere HDD staat?
Verder schrijf je:
frankK800i schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:58:
Met behulp van Hiren's BootCD ben ik in staat geweest om Windows 7 te booten:

In het menu stond de optie "Boot Windows 7", dus die heb ik geselecteerd.

Vervolgens kwam ik in een bootmenu met Windows 7 en Windows 7 (hersteld). Uiteraard de hersteld geselecteerd en deze bootte succesvol. Vervolgens in Windows 7 de andere entry verwijderd.

Nu kan ik dus via een omweg Windows 7 bootten, maar zonder Hiren's BootCD geeft hij nog steeds de foutmelding.

Weet iemand hoe ik dit via Windows 7 kan oplossen?
Hoe zeker ben je er van dat dat niet het bootmenu is dat je eigen BIOS produceert, m.a.w. wat gebeurt er als je het boot scherm selecteert met een F toets tijdens POST?

[ Voor 38% gewijzigd door Pong op 21-09-2010 18:21 ]

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1