Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Heren, mijn vriendin zit op een laptop draaiend op Windows XP home edition. Hierop heeft ze altijd MSN gehad, en dit werkte ook altijd goed. Tot recentelijk; nadat ze op een zeker moment een aantal keer een melding van Mcaffee had gehad over het blokkeren/toestaan drukte ze een keer op blokkeren. Vanaf dit moment deed MSN "raar". Het volgende is wat er gebeurt;

MSN wordt gestart, en na het klikken op "aanmelden" begint het aanmeldproces. So far so good, het aanmeldproces wordt afgerond en het hoofdscherm met de contacten verschijnt... voor ongeveer een halve seconde. Hierna minimaliseert MSN zich uit zichzelf naar de startbalk rechtsonder, en na een mouseover het pictogram verdwijnt het MSN pictogram, en is het proces ook verdwenen uit taakbeheer. Het levert dus géén foutcode op waarmee ik gericht zou kunnen zoeken.

Na wat vruchteloos geklooi met software, o.a. Mcaffee, firewall instellingen etc. ben ik maar overgegaan tot een verse install van Windows XP. Na het hebben uitgevoerd van updates op de schone laptop MSN geinstalleerd, en opnieuw exact hetzelfde probleem. Op dit moment draaide nog geen andere software dan XP en MSN zelf. Het probleem -lijkt- dus in een update te zitten, alleen heb ik niet kunnen isoleren welke; na het stelselmatig verwijderen van de updates om achter de schuldige update te komen blijft MSN zichzelf sluiten.

Ondertussen zit ik redelijk met mijn handen in het haar; waar "normaal" zelfs het meest hardnekkige softwareprobleem zich laat oplossen met een schone installatie, lijkt zelfs dít geen soelaas te bieden! Noch op GoT, noch via Google heb ik echt concrete oplossingen kunnen horen voor dit -wat lijkt op een- weinig voorkomend probleem. Dit doet me dus weer twijfelen aan de conclusie of het wel een updateprobleem is; dan zouden er toch zeker meer gebruikers last van moeten hebben?

Anyway, op dit moment is alle hulp welkom, en als je informatie mist laat maar even weten,dan post ik het uiteraard z.s.m.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Toch maar even een schopje, omdat Ebuddy ook niet alles is -O-

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:14
Je bedoelt toch hopelijk Windows Life Messenger, en die de oude MSN Messenger?

Als je toch WLM bedoelt: de mijne doet ook raar, maar niet zo raar. Hij staat namelijk op automatisch aanmelden, maar toch moet ik me elke keer nog handmatig aanmelden.
Beide problemen zijn zeer moeilijk te troubleshooten, ik heb het al lang opgegeven :P

De enige optie die ik zie is een ander programma gebruiken, gelukkig is Ebuddy niet het enige chatprogramma dat beschikbaar is ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Malantur schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:15:
Je bedoelt toch hopelijk Windows Life Messenger, en die de oude MSN Messenger?

Als je toch WLM bedoelt: de mijne doet ook raar, maar niet zo raar. Hij staat namelijk op automatisch aanmelden, maar toch moet ik me elke keer nog handmatig aanmelden.
Beide problemen zijn zeer moeilijk te troubleshooten, ik heb het al lang opgegeven :P

De enige optie die ik zie is een ander programma gebruiken, gelukkig is Ebuddy niet het enige chatprogramma dat beschikbaar is ;)
Uiteraard WLM, hoewel zélfs vorige versies zonder succes geprobeerd zijn :X De nieuwe 9.0 (volgens mij) beta gaat helaas niet op XP.
Troubleshooten is eigenlijk onmogelijk, aangezien geen foutcode verschijnt.

Alternatieve clients zijn eigenlijk een soort "last resort", sterke voorkeur gaat toch echt uit naar "gewoon" WLM aan de praat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Nog maar even een schopje dan, we zijn vrij wanhopig op dit moment, dus brul maar als je iets te binnen schiet, maakt niet uit hoe vergezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En wat gebeurt er vanaf een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Wat voor melding een andere pc krijgt bedoel je? Die ziet de aanmelding gebeuren, dus krijgt de popup rechtsonder te zien zeg maar. Direct daarna ziet de andere pc de contactpersoon als offline; precies wat er gebeurt dus.

Pagina: 1