Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Ik sta op het punt om een mooie Panasonic SD700 camera te kopen,
en heb daarom alvast wat RAW video bestanden opgedoken om alvast wat te rommelen met software.
Het valt me echter op dat het een behoorlijke kopzorg is om de mooie 1080/50p beelden te behouden.
Er komt een raar AVCHD formaat uit de panasonic camera waar menig editing software zijn tanden op stuk bijt.
Avid Media Composer vreet het niet, Premiere vreet het niet, en Corel Video studio Pro X3 weet er nog net iets van te maken, maar dat is maar een heel basic editortje, je kunt er iig niet zo heel gek veel mee.

Met google kom ik hopen aan tutorials tegen met converters maar dat is allemaal voor de mac. :r

Weet er iemand hoe je het kunt monteren zonder eigenlijk het hele 50p deel van de camera "zinloos" te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Freakaz0id schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:57:
Ik sta op het punt om een mooie Panasonic SD700 camera te kopen,
en heb daarom alvast wat RAW video bestanden opgedoken om alvast wat te rommelen met software.
Het valt me echter op dat het een behoorlijke kopzorg is om de mooie 1080/50p beelden te behouden.
Er komt een raar AVCHD formaat uit de panasonic camera waar menig editing software zijn tanden op stuk bijt.
Avid Media Composer vreet het niet, Premiere vreet het niet, en Corel Video studio Pro X3 weet er nog net iets van te maken, maar dat is maar een heel basic editortje, je kunt er iig niet zo heel gek veel mee.

Met google kom ik hopen aan tutorials tegen met converters maar dat is allemaal voor de mac. :r

Weet er iemand hoe je het kunt monteren zonder eigenlijk het hele 50p deel van de camera "zinloos" te maken?
Heb je een linkje naar een RAW bestand.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem en heb afgelopen week ook wat gegoogled.
Om te beginnen heb je een behoorlijke pc nodig, Quadcore wordt aangeraden (3.0 GHz) en een werkgeheugen van minimaal 4GB.
Met het converter programma Neoscene kan 1080/50p AVCHD omgezet worden naar een AVI bestand waarbij de kwaliteit behouden blijft, het bestand wordt echter wel een heel stuk groter. Dit bestand is te editten in het programma Vegas. In Premiere weet ik niet zeker of het nog steeds 50 frames heeft. Ik heb de camera nog niet dus kan het helaas niet testen.
Neem eens een kijkje op videomontageforum.nl, daar ben ik ook wat wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:17
Volgens mij kan Vegas dit rechtstreeks editten. AVCHD is immers een door Sony gelanceerd formaat.
Een andere optie is Adobe Premier Pro(!). Deze leest AVCHD ook native.

Edit: Bovenstaande geldt voor 1080i. Met 1080p heb ik geen ervaring)

[ Voor 18% gewijzigd door camelrulez op 19-09-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is op te delen in twee deelproblemen. Ik ben benieuwd welk probleem je hier probeert te beantwoorden:
1) Welk montage pakket kan daadwerkelijk met AVCHD 1080p overweg (maximale bitrate)?
2) Welk montage pakket kan overweg met de 1080P50 van Panasonic?

Bij vraag twee noem ik bewust niet AVCHD aangezien Panasonic buiten de AVCHD specificatie is gegaan. Deze specificatie zorgt ervoor dat AVCHD max 30 beelden per seconde ondersteunt in de 1080P modus. Even goed nagaan wie je dist dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Kan hier in Premiere CS5 prima editen, zelfs zonder te renderen. Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
GerardHenninger schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:25:
Kan hier in Premiere CS5 prima editen, zelfs zonder te renderen. Ik zie het probleem niet zo.
CS5 kan het door de hardware versnelling wel aan, maar eerder versies van Premiere en After Effects hebben er moeite mee.

Sony Vegas zou het aan moeten kunnen v.z.i.w. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor het bewerken van video ben ik overgestapt naar Apple.

Apple iMovie kan er ook direct niet iets mee maar als ik de camera aansluit haalt hij alles over naar de AIC en dat draait als een dolle. Het blijft wel dat je flinke power nodig hebt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
MPeek schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:01:
[...]

CS5 kan het door de hardware versnelling wel aan, maar eerder versies van Premiere en After Effects hebben er moeite mee.

Sony Vegas zou het aan moeten kunnen v.z.i.w. .
Ik wist dat die reactie zou komen dus ik heb het uiteraard getest met de Software Renderer. Neemt niet weg dat de Mercury Engine geweldig is.
twixx schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:04:

Apple iMovie kan er ook direct niet iets mee maar als ik de camera aansluit haalt hij alles over naar de AIC en dat draait als een dolle. Het blijft wel dat je flinke power nodig hebt.
Je bent overgestapt voor iMovie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen 1080p 50fps-bestanden liggen om mee te testen, maar m'n bescheiden werkstationnetje bijt zich niet gauw ergens meer op stuk met Premiere Pro CS5 met de inderdaad geweldige Mercury Engine. Over een week of twee komt trouwens de nieuwe Vegas Pro uit, misschien kan die er goed mee overweg? Hij kan (Sony) AVC in elk geval makkelijker encoderen, maar als wat mig29 zegt klopt en Panasonic van die standaard is afgeweken durf ik geen uitspraken te doen over compatibiliteit of verbeterde performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De laatste Pinnacle Studio Ultimate moet het ook kunnen, als ik mij niet vergis.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
hfos schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:01:
Ik heb zelf geen 1080p 50fps-bestanden liggen om mee te testen, maar m'n bescheiden werkstationnetje bijt zich niet gauw ergens meer op stuk met Premiere Pro CS5 met de inderdaad geweldige Mercury Engine.
Ik heb deze TM700/SD700 footage gebruikt om te testen : http://vimeo.com/groups/n...060pclips/videos/15002610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Bestand gedownload en werkt prima in Premiere CS5 en dat zonder Nvidia Mercury GPU acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Voor simpel knip en plakwerk zou je tssniper kunnen gebruiken (is freeware). Dat is de enige waarmee ik HDTV opnames kan bewerken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:04:

Zodra je in iMovie je video "optimized" maakt hij er 30fps van. Je kan dan wel exporteren als 50fps, maar je krijgt gewoon dubbele frames.
Zonder optimize werkt 't wel, maar dan kan je o.a. niet de video vertragen of versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Ik ben eraan uit, Premiere CS5 is een beest met tanden, hij vreet het als warme koek, zelfs als je er effecten en kleur aanpassingen op los laat. Het kacheld gewoon door alsof het SD video is. Dat krijgt het programma voor elkaar door proxy clips aan te maken geloof ik, maar dat is goed genoeg om te editen en het loopt als een trein.

Het enige wat je moet doen is even een custom setting aanmaken, want 1080/50p zit er niet standaard in.
Maar als dat eenmaal gedaan is en je exporteerd het als een keurige H.264 video, dan is het helemaal goed en blijven alle 50 frames netjes behouden.

Ik had inderdaad nog premiere CS4 en die poept bakstenen als je het panny xx700 beelden probeerd te voeren.

De RAW bestanden had ik idd van vimeo geplukt, ik hoop iig dat die mts bestanden "RAW" zijn.
Premiere CS5 kan geloof ik zelfs recht van de camera inlezen, dus dat wordt straks misschien nog makkelijker.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

Freakaz0id schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:57:
Ik ben eraan uit, Premiere CS5 is een beest met tanden, hij vreet het als warme koek, zelfs als je er effecten en kleur aanpassingen overheen gooit. Het kacheld gewoon door alsof het kleine video is. Dat krijgt het programma voor elkaar door proxy clips aan te maken geloof ik, maar dat is goed genoeg om te editen loopt als een trein.

Het enige wat je moet doen is even een custom setting aanmaken, want 1080/50p zit er niet standaard in.
Maar als dat eenmaal gedaan is en je exporteerd het als een keurige H.264 video, dan is het helemaal goed en blijven alle 50 frames netjes behouden.

Ik had inderdaad nog premiere CS4 en die poept bakstenen als je het panny xx700 beelden probeerd te voeren.

De RAW bestanden had ik idd van vimeo geplukt, ik hoop iig dat die mts bestanden "RAW" zijn.
Premiere CS5 kan geloof ik zelfs recht van de camera inlezen, dus dat wordt straks misschien nog makkelijker.

Bedankt voor het meedenken!
Houd er wel rekening mee dat 1080p/50 way out of specs is. 24 fps is max supported voor 1080p op blu-ray. Voor 50 beelden per seconde moet je bij 720p zijn. Die ondersteund dat. Of bij 50 beelden kun je ook nog kiezen voor 1080i.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Twazerty schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:00:
[...]

Houd er wel rekening mee dat 1080p/50 way out of specs is. 24 fps is max supported voor 1080p op blu-ray. Voor 50 beelden per seconde moet je bij 720p zijn. Die ondersteund dat. Of bij 50 beelden kun je ook nog kiezen voor 1080i.
[videonoob] Ik snap ook niet waarom je (Freakaz0id) het zelf moeilijker wilt maken dan het al is. Het enige wat ik me kan bedenken is slowmotions maar die zal je dan alsnog terug brengen naar 24 fps uit eindelijk. [/videonoob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

NeOTheMaTriXM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:15:
[...]

[videonoob] Ik snap ook niet waarom je (Freakaz0id) het zelf moeilijker wilt maken dan het al is. Het enige wat ik me kan bedenken is slowmotions maar die zal je dan alsnog terug brengen naar 24 fps uit eindelijk. [/videonoob]
Hierom:
50fps behouden is nuttig als je het nergens op af gaat spelen. Zodra je het af wilt spelen op blu-ray apparatuur ga je volledig out of spec.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Mijn Home Theatre PC kan het allemaal prima aan, dus ik heb liever geen beeld verlies.
Zelfs mijn laptop komt er nog verrassend goed mee weg (Hardware acceleratie).
Dat gerommel met plastic schijfjes hoeft voor mij niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik heb zelf de TM700 en ben dus opzoek naar een PC die dit goed aankan om te verwerken. Ik denk zelf aan een i7 systeem met 8GB geheugen en een Nvidia GTX460 (ivm CUDA) om dit voor elkaar te boxen. Iemand nog tips?

Ik lees hier dat Premiere CS5 geen probleem heeft met 1080p@50 is dit op een Mac of PC? Of maakt dat niet uit.
(Wellicht dat ik toch wil overstappen naar een Mac....)

Helaas door deze cam ben ik waarschijnlijk wel genoodzaakt om af te stappen van mijn super HTPC systeem XBMC op een N330-ION, dit is blijkbaar het enige wat ie niet kan. Jammer het was zo lekker stil en zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik ben er in ieder geval wel achter gekomen dat AVCHD uit mijn 550D editen niet te doen is in Vegas. Elke keer valt het beeld weg of loopt het simpelweg gewoon vast. Prima dat er ondersteuning in zit, maar het werkt gewoon voor geen meter.... Gelukkig komt morgen Vegas Pro 10 uit, met hardware versnelling en dan zou het een piece of cake moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Freakaz0id schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:11:
Mijn Home Theatre PC kan het allemaal prima aan, dus ik heb liever geen beeld verlies.
Zelfs mijn laptop komt er nog verrassend goed mee weg (Hardware acceleratie).
Dat gerommel met plastic schijfjes hoeft voor mij niet. ;)
En die LCD/Plasmatv waar die home theater pc aan hangt, geeft het ook weer als 1080p/50fps? Lijkt me dat er toch ergens frames moeten worden weggegooid of erbij verzonnen, waardoor je judder krijgt (geen vloeiende panning shots).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:55
nadeel van pinnacle 14 is dat het niet meerdere videosporen ondersteund. dat vind ik wel een gemis ten opzichte van premiere pro.
maar het maken van menu's is weer makkelijker in pinnacle, bij premiere moet je die weer apart maken. maar als je dus zonder verlies van kwaliteit kan renderen in premiere upload je die in pinnacle en maak je makkelijk een menu aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premiere pro versus Pinnacle :?

Ik denk dat weinig mensen voor een dergelijke keuze staan. Mocht je makkelijk menus willen maken, dan kun je altijd nog scenes maken in Premiere en daarna je menu in Pinnacle, maar ik vraag me af hoeveel mensen dit een serieus issue vinden.
Pagina: 1