body hoogte en html background

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik ben achter iets heel raars gekomen.
Situatie 1:
Content is langer dan de viewport en HTML heeft geen achtergrond. Body rekt zo lang mee als dat de content is. (voorbeeld, verklein browser scherm en scroll naar onderen)

Situatie 2:
Content is langer dan de viewport en de HTML heeft wel een achtergrond. Body blijft zo groot als de viewport.(voorbeeld, verklein browser scherm en scroll naar onderen)

Het is dus nooit mogelijk om in de HTML en in de Body een achtergrond te hebben, omdat de achtergrond van de body gewoon afgekapt wordt..

Zie ik iets over het hoofd of is dit verwacht gedrag..?

Ik krijg net een idee.. Geen background in de HTML, maar een extra divje maken in de body..
//edit ja dat idee werkt wel -__-.. toch raar dat bovenstaande situatie niet werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 19-09-2010 14:08 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
Volgens mij mag je helemaal geen background op de html tag zetten. Er zullen ongetwijfeld browsers zijn die de background gewoon weergeven, maar de W3C standaarden staan het niet toe. Correct me if I'm wrong.

Als je twee achtergrond afbeelding wil zul je een div moeten gebruiken. Als je een achtergrond afbeelding en een achtergrond kleur wilt gebruiken kun je die op de body zetten door de body zowel een background-image als een background-color mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb het nu ook voor elkaar gekregen met een extra div zoals ik al zei :)
Maar ik vind het heel apart dat de body opeens van hoogte aanpast als de html een achtergrond krijgt..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
HaTe schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:04:
Maar ik vind het heel apart dat de body opeens van hoogte aanpast als de html een achtergrond krijgt..
Als je bepaalde opties gebruikt die officieel niet worden ondersteund hangt het volledig af van de interpretatie van browser bouwer. Zolang je je aan de standaarden houdt zal je dit soort problemen niet zo vaak tegen komen, mits je een moderne browser gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ray538 schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:44:
Volgens mij mag je helemaal geen background op de html tag zetten. Er zullen ongetwijfeld browsers zijn die de background gewoon weergeven, maar de W3C standaarden staan het niet toe. Correct me if I'm wrong.
Je kan overal een background op zetten. Heck, ik heb mensen een display: block op <title> zien zetten, gewoon omdat het kon. :+ Elke browser die ik probeerde vond dat verder ook goed. :P Of "de standaarden" het goed vinden weet ik niet, maar sommige dingen kunnen in de praktijk gewoon.

Neemt niet weg dat ik hier niet voor die oplossing zou kiezen, overigens. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier staat precies wat er "mag": http://www.w3.org/TR/2009/CR-CSS2-20090908/propidx.html

Background op de HTML-tag mag dus gewoon. Display mag ook op alle tags.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1