And The Only One
NIEMAND :-(((((((((((((((
Mzzl Diamon
Mzzl Diamon
And The Only One
FSB & PCI zijn aan elkaar gekoppeld. Deze wordt vrijwel altijd automatisch geregeld.
FSB van 66, 100 of 133 MHz hoort altijd een waarde rond de 33 MHz voor de PCI busklok op te leveren.
FSB & CPU kun je instellen d.m.v. de multiplier jumpers. Helaas is de Mx bij vrijwel alle nieuwe Intels vast in de chip gebakken.
FSB van 66, 100 of 133 MHz hoort altijd een waarde rond de 33 MHz voor de PCI busklok op te leveren.
FSB & CPU kun je instellen d.m.v. de multiplier jumpers. Helaas is de Mx bij vrijwel alle nieuwe Intels vast in de chip gebakken.
kijk ff in je moboboekje...
aAarGhh
Alleen de nieuwere moederborden kunnen dan 133/4=33 aan. De p2b kan helemaal geen 133 Mhz, max is 112
White Feather... Das dus nie helemaal goed wat je daar zegt.
Ik heb zelf een asus p2b-f en deze draaid op 133 fsb.. Is zo in te stellen op je mobo..
ff op de asus hompage kijken voor de settings. ( anders moet ik m'n kast eerst open slopen )
The FANMAN
Ik heb zelf een asus p2b-f en deze draaid op 133 fsb.. Is zo in te stellen op je mobo..
ff op de asus hompage kijken voor de settings. ( anders moet ik m'n kast eerst open slopen )
The FANMAN
klopt White Feather, Fanman zit er naast.
klopt Fanman, White Feather zit er naast.
P2B is iets anders dan een P2B-F
klopt Fanman, White Feather zit er naast.
P2B is iets anders dan een P2B-F
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
hier een bladzijde uit het boekje
doe er je voordeel mee
doe er je voordeel mee
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Die 'oude' P2B serie kan ook 133 MHz FSB.
Stond van de zomer op site van Asus, verstopt achter 'non recommended settings' ofzoiets. (heb nu P2B-DS in een werkstation ipv server en wil nu dus 133MHz; helaas de Asus site is veranderd)
Stond van de zomer op site van Asus, verstopt achter 'non recommended settings' ofzoiets. (heb nu P2B-DS in een werkstation ipv server en wil nu dus 133MHz; helaas de Asus site is veranderd)
Great, Jippie, kan ik verder met OC.
Heb trouwens effe een reepje ram er bij gehaald, 64 133 voor 145 piek.
Wie kan me die link effe posten, de 'non recommended settings'
Thanks
Mzzl Diamon
P.S Wat voor problemen kunnnen er op treden als ik de bus hoger als 112 zet.
Heb trouwens effe een reepje ram er bij gehaald, 64 133 voor 145 piek.
Wie kan me die link effe posten, de 'non recommended settings'
Thanks
Mzzl Diamon
P.S Wat voor problemen kunnnen er op treden als ik de bus hoger als 112 zet.
And The Only One
Zelfde probs als hoger dan 75. (112=75*1.5)
Dus PCI/IDE/AGP probs
Dus PCI/IDE/AGP probs
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
"""Zelfde probs als hoger dan 75. (112=75*1.5)Dus PCI/IDE/AGP probs """"
Explane Please
als ik hem op 115/38.33 zet loopt hij vast met opstarten van win 98, Hoe kan ik die 38.33 lager krijgen, en toch met 115 draaien
Mzzl Diamon
Explane Please
als ik hem op 115/38.33 zet loopt hij vast met opstarten van win 98, Hoe kan ik die 38.33 lager krijgen, en toch met 115 draaien
Mzzl Diamon
And The Only One
Die 'oude' P2B serie schijnt 133 FSB voor de PCI gewoon door 4 te delen.
Maar ja, ik wil bewijs; dus die FSB instellingen. Is er niemand die ze weet?
*Update*
De FSB settings vergelijkend uit deze posting :
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000872.html
Dat is exact de ontbrekende FSB setting! Nu nog ff proberen of die ook echt 133 oplevert.
Zo ja, dan is waarschijnlijk het klokchipie dezelfde als die op de P2b-F. En kun je met wat origineel solderen een extra jumper er aan plakken en alle 16 FSB's gebruiken!
Wie heeft een P2B-F, rukt het bord uit zijn kast en komt ff langs? Amsterdam west
*Update2*
Whohahahah! Die settings zijn exact hetzelfde! Alleen heeft de P2B-F een extra jumper.
Mijn PC gaat nu uit. FF proberen met die FSB...
*Update3*
Damned, die setting wordt dus 75 MHz.
Dus, of de chip is anders of de CPU c.q. BIOS laat het niet toe... Wie weet het type klokchip van die P2B-F?
Nu draai ik dus maar 2x PIII op 5x112 FSB; en alles werkt goed.
P.S. Zie de scan van OezieWoezie voor de P2B-F settings.
Maar ja, ik wil bewijs; dus die FSB instellingen. Is er niemand die ze weet?
*Update*
De FSB settings vergelijkend uit deze posting :
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000872.html
Dat is exact de ontbrekende FSB setting! Nu nog ff proberen of die ook echt 133 oplevert.
Zo ja, dan is waarschijnlijk het klokchipie dezelfde als die op de P2b-F. En kun je met wat origineel solderen een extra jumper er aan plakken en alle 16 FSB's gebruiken!
Wie heeft een P2B-F, rukt het bord uit zijn kast en komt ff langs? Amsterdam west
*Update2*
Whohahahah! Die settings zijn exact hetzelfde! Alleen heeft de P2B-F een extra jumper.
Mijn PC gaat nu uit. FF proberen met die FSB...
*Update3*
Damned, die setting wordt dus 75 MHz.
Dus, of de chip is anders of de CPU c.q. BIOS laat het niet toe... Wie weet het type klokchip van die P2B-F?
Nu draai ik dus maar 2x PIII op 5x112 FSB; en alles werkt goed.
P.S. Zie de scan van OezieWoezie voor de P2B-F settings.
Ik heb dus een P2B-F, en ik kom dus niet hoger dan die 112/38.33, welke Jumper moet er dan bij, om die andere waarden er bij te krijgen
Mzzl Diamon
Mzzl Diamon
And The Only One
Pagina: 1