• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heren/Dames,

Zit met een 'uitdaging'. Wil namelijk binnenkort voor mijn ouders -en dan met name m'n vader- een mediaplayer gaan aanschaffen.
An sich geen probleem natuurlijk, aangezien er aardig wat keuze is.

Echter; de beste man is, hoewel zijn leeftijd nog meevalt, niet echt technisch ingesteld. Als iets op technisch gebied niet naar z'n zin gaat, schiet ie volledig in de stress.
En hier zit hem precies de crux. Mijn ervaring die ik tot nu toe heb met mediaplayers is hoofdzakelijk frustratie met de interface. Dat zo'n apparaat z'n beperkingen heeft is me duidelijk, maar een simpele, gebruiksvriendelijke interface vind ik toch wel een vereiste als ik zo'n apparaat bij m'n ouders neerzet.
Anders kan ik drie keer in de week op komen draven om muziek aan te zetten ;)

Mijn vraag is dus eigenlijk; zijn er onderhand mediaplayers te krijgen die een duidelijke, simpele, vlotte interface hebben? Het is helaas geen haalbare kaart om naar een winkel te gaan en een tiental mediaplayers uit de verpakking te rukken.
Ik denk aan een interface vergelijkbaar aan Windows 7 Media Center. Heldere pictogrammen en heldere navigatie.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb mijn oude Popcorn bij m'n ruim 80 jaar oude ouders neergezet, met daaraan een externe harddisk gekoppeld. Eens per zoveel weken pleeg ik onderhoud op de harddisk en plaats ik nieuwe series en films. Zeker mijn moeder is volkomen a-technisch en ook voor mijn vader wordt het steeds moeilijker om nieuwe dingen onder de knie te krijgen. De Popcornhour levert echter bij beiden geen enkel probleem op. Let wel, mijn ouders hoeven het apparaat dus alleen te gebruiken om hun zaken af te spelen. Downloaden, bestandsbeheer e.d. doe ik voor ze. Je moet in het begin wel even wat tijd investeren om ze aan het apparaat te laten wennen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
De popcornhour interface is inderdaad een beetje wat ik bedoel. Vind echter de prijzen van de popcornhours een beetje aan de hoge kant. Helemaal als er nog een hd in geplaatst moet worden.

Voor dat geld zou mijn voorkeur sowieso uitgaan naar een HTPC.

Overigens; het gaat ook puur om het afspelen. De rest neem ik wel voor m'n rekening. Inderdaad door af en toe het ding een dagje mee te nemen.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het gaat hier om de Popcorn A-100 hoor. Die is (2e hands) niet zo duur meer. Hebben trouwens niet alle mediaplayers een vergelijkbare interface?
Overigens zou ik niet kiezen voor een HTPC, omdat hieraaan teveel getweakt moet worden om hem soepel te laten draaien. Kost veel installatie- en onderhoudstijd. Daarnaast is het stroomgebruik (en lawaai ???) negatief tov een mediaplayer.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als jij de harde schijf van zo'n ding onderhoud is er geen probleem. streamen vanaf pc en flims zoeken op internet is niet mogelijk voor mensen die vinden dat ze niet technisch aangelegd zijn.

zelf heb ik een mede8ter en mijn zoontje van 8 heeft hier totaal geen problemen mee.....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@EdGnoj; ik zie dat die A100 niet echt uitgebreid beschikbaar is op de 2ehands markt. Overigens; het budget lig ongeveer op een euro of 150. De apparaten die ik heb meegemaakt (Van conceptronic en freecom) bieden in iedergeval een veel minder heldere interface. Zodanig anders dat ik die niet bij m'n vader durf neer te zetten.

@Leuk_he; de interface van mede8er ziet er ook goed uit. Maar ook deze is enigszins aan de prijs. Hoewel 199 voor 640mb misschien nog wel te doen is...
Overigens; mijn ervaring is dat 8 jarigen ondertussen wat beter omgaan met nieuwe technieken dan 50-ers... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2010 11:46 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36
Een andere optie:
Hebben ze al een goede TV?

ik heb namelijk een Samsung 40B650 (inmiddels al C650) en daar zit een ingebouwde media speler in.
USB stick/HD aan de zijkant erin proppen, en alle MKV'tjes, AVI's DIVX-en worden moeiteloos afgespeeld.

Het mooie van deze oplossing is dat het "mediacenter" via de afstandsbediening van de TV te bedienen is. Samsung heeft ook een intuitieve interface.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, ze hebben al een aardige TV. Daarnaast valt die oplossing ook licht buiten budget ;)

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
WD TV Live!
Heb dat ding hier staan, wel nog niet getest met leken maar het ding werkt echt zo intuïtief dat het mij niet lijkt dat daar veel mee kan misgaan.

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Heb zelf een acryan playon hd mini en een oplay van asus.
Bijde vind ik goed en duidelijk werken.
Is mischien ook een optie en kosten nieuw tussen de 80 en 100 euro.

• PaulBloem
  • Laatst online: 11-02 16:07
typhoon1988 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:17:
Heb zelf een acryan playon hd mini en een oplay van asus.
Bijde vind ik goed en duidelijk werken.
Is mischien ook een optie en kosten nieuw tussen de 80 en 100 euro.
Precies, dat werkt goed. Ik heb een xtreamer dat werkt ook ook prima. Films in films mapje en tv series in tv series mapje en dan 2 shortcuts maken. Dan kan er voor de rest niet verkeerds gaan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn ouders zijn net 60 maar kunnen zich prima redden met een popcornhour. En met dat budget hoef je ook helemaal niet op de tweedehands markt te kijken. De A100 koste me destijds 120 euro, (daar kwamen nog wel verzendkosten bij). Nu zou ik misschien op de Boxee wachten al zal die misschien net iets boven het budget liggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

1dayfly.com is je beste vriend vandaag!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 21:02
ComBax schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:50:
WD TV Live!
Heb dat ding hier staan, wel nog niet getest met leken maar het ding werkt echt zo intuïtief dat het mij niet lijkt dat daar veel mee kan misgaan.
Dat was ook het eerste apparaat dat bij mij opkwam toen ik las over een Mediaspeler voor de ouders.
De realtek spelers zijn in mijn ogen te ingewikkeld. WD-TV biedt het maken van een index als je met USB storage werkt (niet via lan dus). Dit zorgt er voor dat alles toch wat overzichtelijker is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Die interface ziet er inderdaad prima uit!

Enige nadeel wat ik nog kan bedenken is dat er geen HD in zit.

Wat dat betreft neig ik naar de ACRyan of een PopcornHour. Ga me daar eens in verdiepen.
Pagina: 1