Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Das een goeie, maar mijn vingers meten nie zo precies.....
Dat verwacht ik ook wel eigenlijk maar ik wil kijken of iemand anders er een andere visie op heeft.Het midden van de platters, waar de motor zit denk ik.
[ Voor 28% gewijzigd door marquis op 19-09-2010 13:03 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb drie sensors, 1 voor de CPU, voor het SYSTEEM en 1 voor de HDD.D4NG3R NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:04:
Ik zou eerlijkgezegt liever op andere plekken die sensors zetten, je HDD's worden toch niet zo heel warm.
En je HDD,s kunnen best wel warm worden. 40 graden is nie echt vreemd en het grootste gevaar voor failures.
[ Voor 15% gewijzigd door marquis op 19-09-2010 13:17 ]
Ik herinner mij dat google een tijd geleden een studie had gepubliceerd dat de de temperatuur niet zo belangrijk was mbt failure tov andere factoren.marquis schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:06:
[...]
Ik heb drie sensors, 1 voor de CPU, voor het SYSTEEM en 1 voor de HDD.
En je HDD,s kunnen best wel warm worden. 40 graden is nie echt vreemd en het grootste gevaar voor failures.
http://tech.blorge.com/St...mportant-as-once-thought/
Ik heb hem gelezen en zeker interessant. T meest vreemde vond ik dat de failures juist weer toenamen toen deze koeler werd dan 68 Farenheid. Maar, het is wel zo dat als de temperatuur constant blijft, dit iig beter is dan als deze schommelen. Dit heeft te maken met het krimpen en uitzetten van metaal waar lagers (van de platers) niet zo blij mee zijn. In mijn configuratie gaat het om een systeem dat bijna 24/7 draait.croontje schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:21:
[...]
Ik herinner mij dat google een tijd geleden een studie had gepubliceerd dat de de temperatuur niet zo belangrijk was mbt failure tov andere factoren.
http://tech.blorge.com/St...mportant-as-once-thought/
[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 19-09-2010 13:29 ]
Onder de 20 graden (en zeker bioj 15 graden) celcius zie je dus inderdaad wel degelijk een hogere failure rate.marquis schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:28:
[...]
Ik heb hem gelezen en zeker interessant. T meest vreemde vond ik dat de failures juist weer toenamen toen deze koeler werd dan 68 Farenheid. Maar, het is wel zo dat als de temperatuur constant blijft, dit iig beter is dan als deze schommelen. In mijn configuratie gaat het om een systeem dat bijna 24/7 draait.
Merk op dat de failure rate boven de 45 graden wel weer toeneemt, en dan ze bij 50 graden bijna geen samples meer hebben.
Wat met niet duidelijk is WELKE temperatuur ze genomen hebben. Ik vermoed de SMART temperatuur.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Helaas kan het systeempje wat ik van Silverstone heb, niet de BIOS uitlezen, of Windows. Maar om weer ontopic te gaan. Wie heeft er nog een idee?leuk_he schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:30:
[...]
Wat met niet duidelijk is WELKE temperatuur ze genomen hebben. Ik vermoed de SMART temperatuur.