hardeschijf probleem?

Pagina: 1
Acties:

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Laatst kreeg ik op mijn pc (win98se) ineens een blauw scherm, met de melding dat hij niet naar de c: schijf kon schrijven.
Als je op een toets drukte ging die weer weg en na een paar seconden komt er dan weer een.
Dat houdt niet op, dus zit er niets anders op dan te rebooten. En dan krijg ik de melding dat er geen bootable schijf in mijn pc zit (en dus een system disk erin moet doen).
Met opstartdiskette opgestart, de melding dat er geen FAT(32) geformateerde schijf aanwezig is. Gereboot...windows doet het weer.
Voor zekerheid heb ik toen windows er opnieuw opgezet (ik had er toch niet veel bijzonders op staan). Maar nu kreeg ik net diezelfde melding weer.
Dus dan is mijn harde schijf zeker kapot niet?

Is er een manier waarop ik kan controleren of ie echt kapot is? Gewone schijfcontrole vindt namelijk niks.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Verkeerde forum

Verwijderd

Is er geen virus op die hdd?
Die kunnen windoos en dos verneuken als je geluk heb. Bij mij hebben ze een Bigfoot(Quantum) en een PII-moederbord(PCCHIPS) verneukt. Het bron was een besmette gamekopie die niet meer lang leeft:(.

Met zware formatteeringen kan je ze verwijderen, windoos en dos is machteloos. MBR laten herschrijven en de schijf met nullen laten vullen.