Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
k heb hier een PC van een vriend waarbij hij bij het opstarten de fout geeft dat f:\Desktop niet bereikbaar is.

Nu heb ik via de registry editor deze locatie aangepast in de User Shell Folder naar %USERPROFILE%\Desktop, want hier stond inderdaad F:\Desktop. Nu heb ik de normale desktop terug.

Maar als ik zoek naar F:\ in de registry editor zijn er vele records die fout verwijzen. Hoe kan ik dit eenvoudig oplossen? Is dit een malware of een soort virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan zelfs een pebkac virus zijn, maar om uberhaupt ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen moet je toch echt bij die vriend zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je gewoon veranderen door rechts te klikken op de map in de verkenner. Zoals ik het nu lees is het niet uit te sluiten dat die vriend dit zelf gedaan heeft... In ieder geval zijn die registry paden al sinds Windows 2000 (misschien zelfs al in NT4, nooit echt heel veel mee gewerkt) hetzelfde. Heeft die vriend niet toevallig een of andere regtweak uit de prehistorie die nog steeds bij elke herinstallatie weer aangeklikt wordt met deze waarden erin?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Je had beter gewoon een nieuwe map F:\Desktop kunnen maken. Blijkbaar is er iemand bij het installeren zo slim geweest data en software keurig netjes te splitsen. Dus een aparte F partitie gemaakt voor data. En ga jij dat nu weer samenvoegen. |:( De eerste beste keer dat er iets windows gebeurt, en een herinstallatie is nodig, is jouw vriend al zijn data kwijt. :X Dus mijn advies is gewoon alle data locaties naar F laten wijzen, en indien mappen ontbreken, deze gewoon opnieuw maken. Dit kun je gewoon met windows verkenner aanpassen. Rechtsklik op C:\Users\Gebruikersnaam\Desktop, klik eigenschappen, klik locatie, wijzig dit weer in F:\Desktop. Desnoods controleer je daar ook de overige locaties.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 19-09-2010 06:48 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB