Toon posts:

[LCD] Krijg mijn PC niet aangesloten op mijn LG 32LE2R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vrienden van mij hebben hun PC op hun televisie aangesloten en gebruiken deze als media center. Aangezien ik absoluut nooit TV kijk maar wel een redelijk mooi toestel heb staan, heb ik een mijn computer met een DVI kabel en een DVI-RGB adapter op de TV aangesloten. Ik geef de goede input in op de tv, ik hoor via mijn speakers dat er nieuwe hardware is aangesloten, maar ik krijg alleen "geen signaal" op de tv.

Ik heb een NVIDIA GeForce GTX 275, ik gebruik bijna de goede resolutie die in de handleiding staat (1360x768 ipv 1366x768) en heb ook lagere resoluties geprobeerd, ik heb geprobeerd eerst alles aan te sluiten en dan de PC op te starten en een vriend van me zei iets over de "fn" knop in combinatie met een functietoets dus ik heb fn+f1 tot en met fn+f12 ook geprobeerd. Niks helpt.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Crake

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:24:
Ik heb een NVIDIA GeForce GTX 275, ik gebruik bijna de goede resolutie die in de handleiding staat (1360x768 ipv 1366x768) en heb ook lagere resoluties geprobeerd, ik heb geprobeerd eerst alles aan te sluiten en dan de PC op te starten en een vriend van me zei iets over de "fn" knop in combinatie met een functietoets dus ik heb fn+f1 tot en met fn+f12 ook geprobeerd. Niks helpt.
De resolutie is bijna goed maar niet helemaal. Kan je t.v. daar wel mee overweg dan?
En verder is de frequentie belangrijk. Maar ook die is afhankelijk van wat de t.v. moet hebben. Meestal is dat 60hz.

Verwijderd

Sinds wanneer zit er ook een FN toets op een regulier toetsenbord?
Je spreekt van een NVIDIA GeForce GTX 275, dus het lijkt me geen notebook verhaal.
Verder zou je kunnen proberen om de bekabeling aan te sluiten terwijl de PC uit staat. Wanneer deze ingeschakeld wordt, zal hij automatisch detecteren waarop het signaal verstuurd moet worden.

Ook ben ik benieuwd naar wat voor adapter je precies hebt gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Die staat op 60hz, wat ook in de handleiding staat. Daarin staat ook de resolutie 1366*768 aangemerkt, maar aangezien ik dat niet in kon stellen heb ik eerst 1360 geprobeerd en daarna lagere resoluties. Het werkt niet en het is ontzettend irritant om telkens de kabel te verwisselen om te kijken wat ik nu weer moet proberen :/ daarom heb ik het maar opgegeven en hier gevraagd. Ik bel desnoods maandag LG klantenservice ff want dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:41:
Sinds wanneer zit er ook een FN toets op een regulier toetsenbord?
Je spreekt van een NVIDIA GeForce GTX 275, dus het lijkt me geen notebook verhaal.
Verder zou je kunnen proberen om de bekabeling aan te sluiten terwijl de PC uit staat. Wanneer deze ingeschakeld wordt, zal hij automatisch detecteren waarop het signaal verstuurd moet worden.

Ook ben ik benieuwd naar wat voor adapter je precies hebt gebruikt?
Het is inderdaad geen notebook haha, maar ik heb toevallig een toetsenbord waar die Fn toets ook in zit. Totnogtoe alleen in laptops gezien maar het was het proberen waard V :/ V

De adapter is gewoon zo'n opzetstukje voor de kabel. Mijn PC heeft een DVI aansluiting waar de kabel in zit, het andere eind van de kabel zit in de adapter, en de adapter zit in de RGB aansluiting van mijn televisie.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 20:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:24:
Hey,

Vrienden van mij hebben hun PC op hun televisie aangesloten en gebruiken deze als media center. Aangezien ik absoluut nooit TV kijk maar wel een redelijk mooi toestel heb staan, heb ik een mijn computer met een DVI kabel en een DVI-RGB adapter op de TV aangesloten. Ik geef de goede input in op de tv, ik hoor via mijn speakers dat er nieuwe hardware is aangesloten, maar ik krijg alleen "geen signaal" op de tv.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Crake
DVI-RGB adapter? Je gebruikt de VGA ingang van je tv neem ik aan?

Zal toch te maken hebben met de resolutie-instellingen zo te horen. Verder kun je in Windows kiezen voor de tv als hoofdscherm of als kloonscherm. Kies voor de tv als hoofdscherm. Er is verder maar een goede resolutie en dat is de hoogste die je bij beeldscherminstellingen kunt aanvinken. Neem dus altijd die hoogste.

Verder kun je eens een dvi-hdmi adapter proberen. Kijken of dat wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen extra kabel heb en dus telkens aan het wisselen ben tussen displays. Dit zou veel en veel makkelijker zijn als ik gewoon de resolutieinstellingen op mijn monitor had en de TV als extra display had, maar ik heb een tijdje terug mijn VGA kabels weggegooid omdat ik nooit had gedacht dat ik ze nog eens zou gebruiken...

In mijn vorige posts bedoelde ik inderdaad VGA als ik het over RGB heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:42:d waar die Fn toets ook in zit. Totnogtoe alleen in laptops gezien maar het was het proberen waard V:/V

De adapter is gewoon zo'n opzetstukje voor de kabel. Mijn PC heeft een DVI aansluiting waar de kabel in zit, het andere eind van de kabel zit in de adapter, en de adapter zit in de RGB aansluiting van mijn televisie.
RGB aansluiting/adapter ziet er (ongeveer) zo uit? Wikipedia: Bestand:Adapter DVI to VGA.jpg

Edit: ok, deze heb je dus.

Advies van R-vos eerst proberen.

Lukt dat niet dan zou ik een dvi-hdmi adapter kopen en dan wat gaan experimenteren met zowel je monitor als tv tegelijk aangesloten. Dat werkt een heel stuk makkelijker :).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat eens proberen. Lijkt me inderdaad ook handiger om niet te hoeven wisselen. Vannacht nog even geen film kijken op het grote scherm dus, haha.

Bedankt voor jullie adviezen!
Pagina: 1