Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 2007 gpo server 2008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag weten hoe je een office 2007 gpo kan maken.

Ik was even hierna aan het kijken, maar ik liep snel vast.

Hoe maak ik een MSI aan voor office 2007?

Ik zie dit nergens staan op het internet.

Ik lees:
In the Open dialog box, browse to the network installation point you created and select the Windows Installer (MSI) file in the main product folder of the Office product that you are installing. For example, for Microsoft Office Enterprise 2007, select Enterprise.WW\EnterpriseWW.msi.

Betekent dit dat ik de office 2007 eerst op de server moet gaan installeren?

Alvast bedankt.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

http://technet.microsoft..../cc179214(office.12).aspx

Waarschijnlijk in een notendop:

creer een share waar in je de installatie cd kopieert.
kopieer installatie cd naar share
Selecteer de MSI van de desbetreffende share voor je deployment. (niet via d:\shares\office, maar \\server\share$\office\enterprise.msi)
Wil je wijzingen / automatische installatie dingen instellen doe dat door config.xml te wijzigen in de map d:\shares\office\

Bij mijn office 2010 zit het desbetreffende bestand in de volgende structuur: E:\x64\ProPlusr.WW\ProPlusrWW.msi

ook zit er bij het technet artikel helemaal onderaan een prachtig word document waar heel veel informatie in staat.

[ Voor 94% gewijzigd door Oid op 19-09-2010 00:28 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie Thijmen, ik zal eens kijken of ik nu wel verder kom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het weer niet voor elkaar.

Ik heb de office 2007 cd om te testen op c:\software gegooit.

software op share gezet met everyone op read.
geshared als software$ om het onzichtbaar te maken.
Bij gpo Computer management heb ik msi van enterprise deployed, vervolgens op assigned gezet.
Ik heb een gpupdate /force uitgevoerd, maar wanneer ik een client opnieuw laat inloggen, zie ik niets gebeuren..

Ik heb geen config file gebruikt.

Wat doe ik fout hier?

Ik ben nieuw op server 2003 en 2008 dus, zonder ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 17:41 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet is het gewoon niet mogelijk. Office 2007 kan je niet via msi deployen zoals voorgaande versies van Office. Als je even de moeite had genomen om te zoeken was je daar snel zat achter gekomen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Er is inderdaad een artikel op microsoft: Installation fails, and you receive an error message when you try to install a 2007 Office suite or program, or an Office 2010 suite or program by double-clicking an .msi file: "Error 1713" or "MSI Error 41" maar sanfranjake, het is toch raar dat ze dan een technet artikel hebben waar gewoon in staat dat het wel kan.

Ik heb het zelf overigens nog nooit gedaan, maar vind het vrij verwarrend dat je een geheel microsoft product serie gebruikt maar niet kan genieten van de functionaliteiten.

JE zou natuurlijk zelf een installatie set (msi bestand) kunnen maken.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thijmen schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:12:
maar sanfranjake, het is toch raar dat ze dan een technet artikel hebben waar gewoon in staat dat het wel kan.
Maar als je dat artikel dan ook even leest, zie je bij "cause:"
This issue occurs by design in the 2007 Office and Office 2010 products. You cannot install a 2007 Office suite or an individual 2007 Office program, or an Office 2010 suite or individual program by running an .msi file that is provided in the Office suites.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, even kijken of ik een alternatief kan vinden... Het is een project voor school dus, ga ik maar office 2003 uitproberen.

Leuk, omdat het een MST is, wordt het niet ondersteund..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 22:50 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een MST is een transform voor een MSI. Dat is iets anders.

Mijn spoorwegfotografie

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Met een GPO de setup.exe aanroepen in een script werkt wel prima. Geef daarbij de customisation mee als optie en voila, een automagische office install.

while (! ( succeed = try ()));

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

hans_lenze schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:05:
Met een GPO de setup.exe aanroepen in een script werkt wel prima. Geef daarbij de customisation mee als optie en voila, een automagische office install.
Automagisch voor de gebruiker dan ;)

Dit is een account.

Pagina: 1