• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/view/65706829.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.telefoonshop.nl/images/product/39237/siemens-gigaset-a160-duo.jpg?dimensionid=1&shopid=181

Situatie: In ons jaren 30 huis heeft ooit een aantal eigenaren geleden een thuisbedrijf gezeten. Uit die tijd is er nog een netwerk van telefoonlijnen en een quatrovox II. Ik woon hier nu 2 jaar en heb geen vaste lijn nodig dus nooit aangesloten. Nu kreeg ik van mijn ouders hun oude Siemens Gigaset A160 (basisstation + extra handset) en kwam op het idee om ze beiden weer aan te sluiten om van zolder naar de woonkamer te kunnen bellen en vice versa. Eventueel later uit te breiden met meer handsets voor schuur en slaapkamer. Ons huis is zo erg jaren 30 dat je met hard roepen ook een eind komt maar vond het wel relaxt idee. Hoog because I can gehalte.

Anyhoe, ik heb het nog niet getest maar het zou zomaar kunnen dat beide stations op 220v zetten al afdoende is om naar elkaar te bellen. Maar kan ik ook coole dingen i.c.m. die quattrovox?

Ik heb dus geen vaste telefoonaansluiting (ik overweeg het ineens wel nu ik alle gear heb, maar dat terzijde).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

De Gigasets zullen zonder buitenlijn prima onderling kunnen bellen. Het basisstation fungeert eigenlijk als 'centrale'. Daar heb je geen buitenlijn voor nodig. Jouw idee werkt dan dus.

Een Quattrovox is een ISDN centrale, dus daar zal je pas wat aan hebben als je een ISDN lijn erop aansluit. Een 'standaard' telefoonlijn is analoog. Overigens zal de centrale weinig toegevoegde waarde hebben met maar één basisstation. Wil je bijvoorbeeld doorverbinden met de functionaliteit van een Quattrovox, dan zal dat naar individuele binnenlijnen gaan. Echter, juist die functionaliteit biedt basis van een Gigaset ook al. Wellicht zijn er wat timer- en oproepfuncties beschikbaar (icm meerdere lijnen/nummers van ISDN), maar voor de gemiddelde particuliere beller is dat weinig interessant...

Ik zou de Quattrovox vergeten, mocht je overwegen om een telefoonlijn aan te vragen. De Gigaset redt zich prima zonder :)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
heb net ze beiden aangedaan en inderdaad werkt onderling bellen nu al. Het 2e station laadt niet op helaas, maar dat is een ander verhaal. Ik skip de quattrovox dan.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl