Situatie: In ons jaren 30 huis heeft ooit een aantal eigenaren geleden een thuisbedrijf gezeten. Uit die tijd is er nog een netwerk van telefoonlijnen en een quatrovox II. Ik woon hier nu 2 jaar en heb geen vaste lijn nodig dus nooit aangesloten. Nu kreeg ik van mijn ouders hun oude Siemens Gigaset A160 (basisstation + extra handset) en kwam op het idee om ze beiden weer aan te sluiten om van zolder naar de woonkamer te kunnen bellen en vice versa. Eventueel later uit te breiden met meer handsets voor schuur en slaapkamer. Ons huis is zo erg jaren 30 dat je met hard roepen ook een eind komt maar vond het wel relaxt idee. Hoog because I can gehalte.
Anyhoe, ik heb het nog niet getest maar het zou zomaar kunnen dat beide stations op 220v zetten al afdoende is om naar elkaar te bellen. Maar kan ik ook coole dingen i.c.m. die quattrovox?
Ik heb dus geen vaste telefoonaansluiting (ik overweeg het ineens wel nu ik alle gear heb, maar dat terzijde).
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl