2-beeldschermen, windows en catalyst nummeren niet gelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
2-beeldschermen, windows en catalyst nummeren niet gelijk;

Precies dat dus :/

Ik heb vandaag mn nwe LCD (F2380M) geinstalleerd, en tegelijkertijd catalyst up-to-date gebracht naar 10.9. Sindsdien is er een fout die ik nog nooit heb gezien;

Mijn systeem heeft een HD5770 en draait op Win7-64. Daarop zit als 1e scherm (de F2380M) via DVI, als 2e scherm mn Panasonic FullHD plasma via HDMI. So far so good.

Catalyst ziet eea zo als het moet, die indentificeert (indentify) een "1" op mn f2380m en een "2" op mn panny. Zoals bedoeld dus. Windows daarentegen draait dit om; Die vindt mn panny "1" en mn f2380m "2".

Hoe los ik dit op, want als ik de instellingen op de ene verander worden de veranderingen (bijna) at random doorgevoerd op de ander. Erg irritant, zelfs MPC-HT weet niet waar ie de instellingen op moet toepassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 21:52 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Windows versie is misschien wel relevant. En ik zou gewoon beginnen met alle drivers verwijderen, driver sweeper er overheen en weer netjes installeren. Inclusief monitor drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:51:
Windows versie is misschien wel relevant. En ik zou gewoon beginnen met alle drivers verwijderen, driver sweeper er overheen en weer netjes installeren. Inclusief monitor drivers.
Dat had ik dus al gedaan met driver sweeper etc. Je hebt gelijk, ik was net bezig mn ts aan te passen, mn os is Win7-64.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 21:53 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Wat gebeurt er als je alleen je lcd aansluit? Ik neem aan dat windows en catalyst die beide als 1 zien? En als je de plasma erop aansluit dan ziet windows hem als 2 en catalyst ziet hem als 1 en gooit de lcd naar 2. Of andersom natuurlijk.

Als ik het goed begrijp?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kan het zijn dat Catalyst je schermen pakt op welke aansluiting het scherm is aangesloten en dat Windows em pakt op welk scherm als primair scherm is ingesteld?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Kan het zijn dat windows het scherm wat als primaire monitor staat ingesteld als nummer 1 aanziet, en catalyst het scherm wat links staat? Ofwel, als je het andere scherm links plaatst (in de software), is het dan toevallig opgelost?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu alles aan het herinstalleren, heb mn plasma afgekoppeld. Eens zien wat er gebeurt, brb

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zie een foutje in de installer.

Als ik die opstart (als administrator), en de aangepaste installatie kies, dan zijn alle opties aangevinkt behalve de C++ redist. 2010 (die optie is dan ook niet aan te vinken).

geen

Wanneer ik dan op "selecteer alles" klik wordt de optie C++ redist 2010 ook aangevinkt, en het vakje wordt grijs (als in een "verplichte optie").

wel]

Ik weet zeker dat ik daar de vorige keer niet op heb gelet. ik zal die redist nu dus via de omweg aanklikken en erop zetten (ik heb geen nieuwere redist dan 2005 (32/64) en 2008 (32/64)), en kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 22:24 ]

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Zie screentje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/whd1R0VIWOFlXhSjQ6oULD43/full.png

Daarmee moet je wel kunnen wat je wil doen?

Verwijderd

Topicstarter
Nope het maakt allemaal geen fluit uit. Windows en catalyst blijven het niet eens over wat beeldscherm 1 of 2 nu is.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 22:42 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je op de grafische kaart zelf je kabels al eens omgewisseld?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
[EDIT]
Gevonden. "Swap" in de catalyst instellingen. Vervelend genoeg verdwijnt je desktop naar de TV (in mijn geval dus 5 meter verderop :P). Je moet dan -nog steeds in catalyst- het juiste beeldscherm als primary benoemen, en klaar is het.

Duidelijk is dus in ieder geval dat catalyst en windows niet echt met elkaar lijken te communiceren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 22:46 ]

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:42:
[EDIT]
Gevonden. "Swap" in de catalyst instellingen. Vervelend genoeg verdwijnt je desktop nar je TV (n mijn geval dus 5 meter verderop :P). Dan -in catalyst- het andere beeldscherm als primary benoemen, en klaar is het.

Duidelijk is dus in ieder geval dat catalyst en windows niet echt met elkaar lijken te communiceren ;)
Waar vind jij die optie? Ik heb hier zelf ook een tijdje mee zitten klooien, maar kon hier ook geen logische oplossing voor vinden. Ik heb uiteindelijk maar ccc uitgezet, omdat ik er verder toch niks mee doe. Bij mij zit mijn tv over HDMI en wordt vreemd genoeg door mij pc als primary screen aangezien. Ik heb 2 monitoren op de DVI aangesloten waarbij mijn main monitor als projector gezien wordt. Heel vreemd.

Ik vind de multi monitor support in windows 7 sowieso bijzonder beperkend. Ik zou graag profiles willen zien en dat je aan kan geven wat je primary monitor is. Ook zouden de standaard tools die je vaak in programmaatjes als ultramon ziet, zoals taskbar over beide schermen enzo welkom zijn. Nu moet ik zeggen dat windows + P wel een verademing is vergeleken met XP en Vista.

[ Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 18-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tarlitz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:51:
[...]

Waar vind jij die optie? Ik heb hier zelf ook een tijdje mee zitten klooien, maar kon hier ook geen logische oplossing voor vinden. Ik heb uiteindelijk maar ccc uitgezet, omdat ik er verder toch niks mee doe. Bij mij zit mijn tv over HDMI en wordt vreemd genoeg door mij pc als primary screen aangezien. Ik heb 2 monitoren op de DVI aangesloten waarbij mijn main monitor als projector gezien wordt. Heel vreemd.

Ik vind de multi monitor support in windows 7 sowieso bijzonder beperkend. Ik zou graag profiles willen zien en dat je aan kan geven wat je primary monitor is. Ook zouden de standaard tools die je vaak in programmaatjes als ultramon ziet, zoals taskbar over beide schermen enzo welkom zijn. Nu moet ik zeggen dat windows + P wel een verademing is vergeleken met XP en Vista.
Dat heb ik gedeeltelijk ook; Mijn TV wordt als nummer "1" gezien, en m'n monitor als nr "2". Ik heb 2 nu als primary ingesteld.

De optie swap zit bij desktops&displays, in het bovenste deel (waar je de schermen kunt schuiven) bereikbaar met rechter muisklik.
Pagina: 1