Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb onlangs een Win2k3 thuisservertje geinstalleerd met CD's die ik nog had liggen (installatie via USB is echt veel te ingewikkeld op besturingssystemen onder Vista en Windows 7). Tijdens de installatie wilde ik mijn (legale) Win2k3 ingeven, maar die werd niet geaccepteerd. Dan heb ik maar een illegale key van het internet geplukt, in de veronderstelling dat ik met dit MS-tooltje de key na het installeren wel kon veranderen (al meermaals gedaan onder Windows XP).

Nu kom ik er echter achter dat het MS-tooltje in kwestie geen ondersteuning heeft voor Win2k3, maar enkel voor XP/Vista/Windows 7. Probleem. Ik ben niet van plan een illegale versie te gaan gebruiken als ik een legale key heb, maar ik kan het nergens aanpassen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In the left pane, locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
4. In the right pane, right-click OOBETimer, and then click Modify.
5. Change at least one digit of this value to deactivate Windows.
6. Click Start, and then click Run.
7. In the Open box, type the following command, and then click OK.
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
8. Click Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows, and then click Next.
9. Click Change Product key.
10. Type the new product key in the New key boxes, and then click Update.

If you are returned to the previous window, click Remind me later, and then restart the computer.
11. Repeat steps 6 and 7 to verify that Windows is activated. You receive the following message:
Windows is already activated. Click OK to exit.
12. Click OK.
de eerste hit in Google....... ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
als hij je key niet pakt bij de install, wat geeft je dan de illusie dat hij hem in een later stadium (post install) wel pakt?
Blijkbaar heb je een ander media dan je key. Bijvoorbeeld een VLK media en je probeert een OEM key in te prakken. Zoek uit wat voor legale key je hebt en zoek de bijbehorende media. Er zit verschil tussen VLK, OEM en retail...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik weet o.a. van TechNet serials dat ze het tijdens de installatie niet doen, maar na de installatie geen enkel probleem geven als je de reeds aangehaalde MS-tool gebruikt. Overigens kan ik perfect een herinstallatie doen met de officiele media, maar ik had reeds alles ingesteld :'(

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:06:
Ik weet o.a. van TechNet serials dat ze het tijdens de installatie niet doen, maar na de installatie geen enkel probleem geven als je de reeds aangehaalde MS-tool gebruikt.
nooit last van gehoord of over gehoord...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klopt wel, er zijn met service packs hier en daar wat wijzigingen doorgevoerd en ik heb ook wel eens meegemaakt dat een 2003 een key pas vrat na een bepaald service pack. Net als Vista trouwens... lijkt me geen toeval :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:06:
Overigens kan ik perfect een herinstallatie doen met de officiele media, maar ik had reeds alles ingesteld :'(
Dan maak je toch lekker een system state backup en restore je die na je installatie met de juiste media + keyset?
Krijg je daar ook weer eens routine in ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1