Toon posts:

vraag aan de crew en anderen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: Zie deze post niet als een flame, ik vraag me gewoon een paar dingen af. En het is absoluut niet mijn bedoeling om bepaalde mensen af te zeiken.

Een tijdje terug is er al eens gepraat over een top50 (POLL voor top 50 bij tweakers.net). Het grootste deel van de mensen was het er toen over eens dat een top50 wel erg koel zou zijn. Helaas vond de persoon die de stats maakt het geen goed idee. Wat mij overigens geen reden lijkt om het plan direct in de prullenbak te gooien. Maar dat terzijde, het ging vooral om het punt dat het technisch niet mogelijk zou zijn (zie bijvoorbeeld http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=150) om een top50 te bouwen. Dit was eigenlijk een beetje de reden waardoor de discussie op zijn einde liep. In het eerst genoemde topic staat ook dat t.net een top50 niet aan zou kunnen, waarom niet? Het lijkt mij redelijk vreemd als een site als t.net (helemaal database gestuurd enz enz) niet 20 regeltjes extra kan afbeelden. Desnoods kunnen bijvoorbeeld de 15 grootste stijgers worden geschrapt (vinden een boel mensen niet interessant).

Dus ik vraag mij af, wat is nou precies de reden waarom dit plan niet doorgaat? Als we weten waar het probleem zit kan er gekeken worden voor een oplossing, want het lijkt mij dat de crew wel openstaat voor ideeen van dpc'ers.

Hopelijk wordt er serieus gereageerd in dit topic en ontstaan er niet allemaal flames. :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Lijkt me een goed idee, goed voor de motivatie voor dpc-ers die wat minder koetjes hebben (like me :) ). Zo kunnen dit soort leden ook in de stats komen, want dat is toch het streven!
}:O

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 08:58
kan hierover geen poll worden gehouden op dutchpowercows.org

iets met lenzen

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het zelf niet zo'n goed idee.

De DPC Hitparades zijn een beknopte versie van de statistieken, met een top50 wordt de hitparade wel erg lang.
Van mij mag de top15 van stijgers zoiezo wel verdwijnen uit de lijst, imho puur onzinnige, overbodige stats.

Of er technische problemen zijn met het posten van de DPCH weet ik niet, dat zullen degenen die het gezegd hebben vast wel uitleggen alhier.

• FlipFlap
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Allereerst vind ik dat je bij tijd en wijle idd even kritisch moet kijken naar zoiets als een stats lay-out.

Ik ben het met DSmarty eens dat je die top 15 stijgers kan laten vervallen, maar ik ben wel van mening dat door het vormen van sub-teams individuele flushers een beetje in de schaduw (=uit de stats) kwamen te staan. Het mooiste zou zijn als je de sub-teams en individuele flushers een eigen top-list zou geven, maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk zal zijn.

Wellicht een voordeel van een Top 50 notering is dat individuen en sub-teams minder geneigd zijn te sparen, wat weer snellere stats op zou kunnen leveren bij Dnet.

ff niets

• DSmarty
  • Niet online
Subteams en individuelen zijn onmogelijk te scheiden op dit moment. En hoe definieer je een subteam :?
Een persoon die zijn buurman ook heeft geassimileerd?
100 man samen op 1 Email adres?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:21

DJ

Het was eerst een top 10. Toen was DPC ook nog wat kleiner als nu, maar toch. Toen werdt er gevraagd om een Top 30. Die kwam er dus . . . NU een Top 50, en over een jaar een Top 100 . . .

Ik denk dat je het gewoon bij de Top 30 moet houden. En de Top 15 van de snelste stijgers moet je erbij laten staan. Dit allen al vanwege het feit dat er stats verslaafden rondt lopen hiero :P

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• FlipFlap

FlipFlap

Op maandag 12 maart 2001 23:03 schreef DSmarty het volgende:
Subteams en individuelen zijn onmogelijk te scheiden op dit moment. En hoe definieer je een subteam :?
Een persoon die zijn buurman ook heeft geassimileerd?
100 man samen op 1 Email adres?
Een groep die zich als team manivesteerd. Een eigen proxy hebben lopen en waarvan leden individueel enigzins aktief deelnemen.

Onno heeft volgens mij wel eens een lijst met sub-teams gepubliceerd. Het is ook niet zo moeilijk om daar onderscheid in te maken.

Ik assimileer een machine op mijn werk = geen team
Ik assimileer mijn buurman's comp = geen team
Mijn buurman gaat ook assimileren en we flushen onder één naam = begin v/e sub-team

ff niets

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 14:53
Gewoon de sub-teams die aangemeld staan bij dutchpowercows.org

• DSmarty
  • Niet online
En dat wil jij even van 4500 mensen in kaart brengen en ook in de database inbrengen, zodat er een verschil kan worden gezien :?
Ik denk dat we daar niet eerder aan moeten beginnen als het moment dat DNET subteams gaat ondersteunen, helaas staat dat op de lange-termijns todo-list :(

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 23:14 schreef nickname18 het volgende:
Gewoon de sub-teams die aangemeld staan bij dutchpowercows.org
Registreer je nu als subteam en word per direct uit de DPCH gegooid... klinkt niet echt aantrekkelijk he? :)

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op maandag 12 maart 2001 22:12 schreef [BoerQ] het volgende:
In het eerst genoemde topic staat ook dat t.net een top50 niet aan zou kunnen, waarom niet? Het lijkt mij redelijk vreemd als een site als t.net (helemaal database gestuurd enz enz) niet 20 regeltjes extra kan afbeelden.
Hoeveel verstand heb jij van Databasen :?:?:?

• Chaos
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 22:12 schreef [BoerQ] het volgende:
Het lijkt mij redelijk vreemd als een site als t.net (helemaal database gestuurd enz enz) niet 20 regeltjes extra kan afbeelden.
Op GoT kunnen posts maximaal 64kB zijn, daar komen de DPCH's al behoorlijk in de buurt. En om die 20 regeltjes fatsoenlijk weer te geven is een enorme hoop HTML nodig.
Desnoods kunnen bijvoorbeeld de 15 grootste stijgers worden geschrapt (vinden een boel mensen niet interessant).
15 grootste stijgers is nou juist het enige onderdeel waar meestal de "kleine" leden in komen te staan. Die moet je juist niet schrappen om de "kleine" leden in de DPCH te krijgen.

Bovendien is een top 50 IMHO iets teveel van het goede en dan krijg je na een tijdje deze zelfde topic nogmaals maar dan voor een top 75 ipv een top 50. Een top x is nu eenmaal altijd lullig voor mensen die er net buiten vallen.

• DSmarty
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 23:22 schreef Chaos het volgende:

[..]

Registreer je nu als subteam en word per direct uit de DPCH gegooid... klinkt niet echt aantrekkelijk he? :)
Ook een gevaar idd, ik neem aan dat de meeste subteams zich dan onder de individuelen willen scharen, komen ze sneller in de stats.

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 08:32

mythor

Held in opleiding

* mythor mist nog altijd "x dagen tot de 1.000.000.000"

What you say?!

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
Laten we ook niet vergeten dat je nog steeds 10.000 wu nodig hebt om in een eventuele top 50 tekomen. 10.000 wu doe je niet zomaar op een dag zonder te sparen. De gemiddelde (koeien)boer zal dus nog steeds moeten sparen (Wat ten zeerste afgeraden wordt door distributed.net) om in die top 50 te komen. Dat is dus een typische vorm van symptoonbestrijding. Het lost wel wat op, maar tijdelijk en niet goed. Er mag best wel gesleuteld worden aan de DPCH, want het is nou eenmaal iets voor en door de DPC leden, maar het moet:
-technisch mogelijk zijn
-voor zo veel mogelijk leden nuttig zijn
-geen copy zijn van dnet
-niet al te veel tijd gaat kosten

De 15 grootste stijgers is JUIST de afdeling waar de relatief kleinere of nieuwere flushers zich kunnen profileren, een top 50 zonder grootste stijgers maakt dat alleen maar moeilijker. De subteams bemoeilijken de situatie gedeeltelijk ja, maar bij een team van onze grote zijn er ALTIJD mensen die een hoop PC's kunnen assimileren en zullen er ALTIJD mensen zijn die structureel NET of altijd buiten de top vallen. Ook daar lost een top 50 niets op. Ik denk dat je gewoon niet moet vergeten dat distributed.net het project van werk en stats voorziet, en de DPCH is daar slechts een samenvatting van + een extra'je erbij. Je naam in de top XX zien is niet het doel. Als team global number 1 worden is het doel. De winnende sleutel vinden is het doel.

Dat kan haaaaaaardeeeeeeeeeeeeeeeeeer }:O

We spend our years as a tale that is told

• [eNeRGy]
Van een top 30 naar een top 50 betekent dat er 20 mensen meer in de stats komen.. op 4000 leden is dat dus een 0.5%. Is dat nu echt nuttig?

• FlipFlap

FlipFlap

Op maandag 12 maart 2001 23:30 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Ook een gevaar idd, ik neem aan dat de meeste subteams zich dan onder de individuelen willen scharen, komen ze sneller in de stats.
Maar dan zou je behoorlijk moeilijk moeten doen wil je niet door de mand vallen. Bovendien is dat dan een heel verkeerde teamspirit. Zou bijvoorbeeld TeamBVD (sluikreclame) dat doen dan zouden we aardig met de nek aangekeken worden.

ff niets

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Teams en individuen scheiden is praktisch onmogelijk.. en 20 man meer in de DPCH schiet ook niks op.. zoals gezegd zijn de stats te vinden op dnet en niet hier..

(btw als je makkelijk in de stats wil komen moet je GF gaan doen ;))

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 08:32

mythor

Held in opleiding

Op maandag 12 maart 2001 23:54 schreef [eNeRGy] het volgende:
Van een top 30 naar een top 50 betekent dat er 20 mensen meer in de stats komen.. op 4000 leden is dat dus een 0.5%. Is dat nu echt nuttig?
van 30 naar 50, is 40% _meer_ teams/leden in de DPCH

hoewel ik het niet nuttig vind om de top uit te brijden...

ik wil alleen maar de x dagen tot 1000000000 :9

edit:
wat letters erbij

What you say?!

• FlipFlap

FlipFlap

Op maandag 12 maart 2001 23:54 schreef [eNeRGy] het volgende:
Nee, niet in mijn visie, maar 2x een Top 20-25 wel.
Op maandag 12 maart 2001 23:29 schreef Chaos het volgende:
[..]
Op GoT kunnen posts maximaal 64kB zijn, daar komen de DPCH's al behoorlijk in de buurt. En om die 20 regeltjes fatsoenlijk weer te geven is een enorme hoop HTML nodig.
Daarom zou weer wat anders geschrapt moeten worden
Chaos schreef verder:
[..]

15 grootste stijgers is nou juist het enige onderdeel waar meestal de "kleine" leden in komen te staan. Die moet je juist niet schrappen om de "kleine" leden in de DPCH te krijgen.
Daarom ook IMHO 2x een top 20-25
Nog wat van Chaos:
Bovendien is een top 50 IMHO iets teveel van het goede en dan krijg je na een tijdje deze zelfde topic nogmaals maar dan voor een top 75 ipv een top 50. Een top x is nu eenmaal altijd lullig voor mensen die er net buiten vallen.
Er zijn en blijven altijd grenzen. Maar ik blijf van mening dat een aparte lijst voor individuele flushers een stimulerende invloed heeft.

ff niets

• Sequence

Sequence

Online marketing

hmm.. ga jij 4500 man vragen of ze niet stiekem een kameraad/vriendin ofzo hebben meegrazen.. gaat echt niet werken

• [eNeRGy]
Op dinsdag 13 maart 2001 00:05 schreef FlipFlap het volgende:
Er zijn en blijven altijd grenzen. Maar ik blijf van mening dat een aparte lijst voor individuele flushers een stimulerende invloed heeft.
Hmm, mag jij mij vertellen hoe je dat technisch wil gaan oplossen :?

• FlipFlap

FlipFlap

Op dinsdag 13 maart 2001 00:11 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Hmm, mag jij mij vertellen hoe je dat technisch wil gaan oplossen :?
Ik weet NIET waarmee jullie de stats genereren, maar in beginsel creëer je een tabel waarin de subteams opneemt.
Top 25 individueel = filter != subteam
Top 25 subteams = filter = subteam

Ik ben geen programeur, maar ik heb dit, toen de vorige keer deze discussie er was, eens uitgeprobeerd met *kuch* excel. En zo'n filter inbouwen is het probleem niet.

edit:
Big typo, vergeten "niet" te typen ! |:(

ff niets

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat dachten jullie dan van het volgende:

Als er nu 1 proxy komt waar alle subteams op flushen dan kunnen daar de subteams een onderlinge strijd houden en ook statistieken zien ten opzichte van elkaar.

voordelen:
- technisch minst tijdrovende actie
- grotere subteamstrijd
- beter overzicht van de output van de subteams
- DPCH kan gewoon blijven zoals deze is.
- subteams zijn bekend en het stats tooltje kan hier rekening mee houden. 1 keer per week dan een overzicht (top 30) van de scores van de subteams met daarin de grootste stijgers (dan wel nuttig :))

nadelen:
- wie heeft er bandbreedte, CPU cycles over :) en wil de proxy beheren?
- is er wel animo bij de meeste subteams?
- de kleine leden kunnen zich nog steeds niet manifisteren in de DPCH (dat moeten we toch kunnen oplossen???)
- 1 proxy is kwetsbaar.

We kunnen natuurlijk allemaal blijven zeuren over wat er allemaal niet goed is maar we kunnen beter met ideeën komen want de laatste tijd wordt er meer gezeurd en lijkt het enthousiasme minder te worden.
Kom op jongens (en meiden) #1 staan moet juist een motivatie zijn maar het verlamt alleen maar. DPC is niet alleen groot geworden met zijn MF-en maar ook met z'n daadkracht!
Op dit moment ziek ik alleen maar potentiele politici rondlopen hier die alleen maar elkaars ideeën de grond in boren.

Conclusie: top 50 kan niet. Wat kunnen we dan doen?

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• FlipFlap

FlipFlap

Op dinsdag 13 maart 2001 00:10 schreef Sequence het volgende:
hmm.. ga jij 4500 man vragen of ze niet stiekem een kameraad/vriendin ofzo hebben meegrazen.. gaat echt niet werken
Sorry, maar een meegrazer of een subteam is toch echt iets anders. Het is niet zo moeilijk om hier een onderscheid in te maken. Een voorbeeldje voor een "definitie" had ik al gepost
Op maandag 12 maart 2001 23:11 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Een groep die zich als team manivesteerd. Een eigen proxy hebben lopen en waarvan leden individueel enigzins aktief deelnemen.

Onno heeft volgens mij wel eens een lijst met sub-teams gepubliceerd. Het is ook niet zo moeilijk om daar onderscheid in te maken.

Ik assimileer een machine op mijn werk = geen team
Ik assimileer mijn buurman's comp = geen team
Mijn buurman gaat ook assimileren en we flushen onder één naam = begin v/e sub-team

ff niets

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08

s3n

Op dinsdag 13 maart 2001 00:21 schreef fraek het volgende:
Wat dachten jullie dan van het volgende:

Als er nu 1 proxy komt waar alle subteams op flushen dan kunnen daar de subteams een onderlinge strijd houden en ook statistieken zien ten opzichte van elkaar.
1 probleempje. Niet alle bakken flushen naar een eigen proxy. Sommige flushen naar rechtstreeks d.net toe. Dan heb je dus alweer "scheve" stats

• FlipFlap

FlipFlap

Op dinsdag 13 maart 2001 00:21 schreef fraek het volgende:
[..]
+1 inzichtvol

Mijn punt is hier idd ook: Hoe kunnen we de DPCH verbeteren, zodat er meer inspiratie van uitgaat.

Laten we ons daar op focussen en proberen het beste uit de gespuide ideeën te combineren. En als daar vervolgens dan wat voor moet gebeuren, dan stel ik mij beschikbaar.

Moooooooooooooooooooh }:O

ff niets

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet waarmee jullie de stats genereren,
Ja joh? Vertel maar 's dan...
Onno heeft volgens mij wel eens een lijst met sub-teams gepubliceerd.
Ikke? Nee hoor. Er staat op wdo een lijst, maar die is niet volledig, noch door mij gemaakt.

En verder (het is al een stuk of wat keer gezegd): het is onmogelijk om een scheiding te maken in subteams/individuen. Sommige mensen doen met z'n tweeen mee, is dat dan een subteam? Of pas bij drie personen? Of uhh... bij 4? Of kijk je naar het aantal pc's? Het aantal blokjes?

Als je mensen zelf laat kiezen zul je gewoon zien dat minstens de helft van de huidige top 30 niet bij de subteams terechtkomt. En dan schiet je ook niet al te veel meer op met 2 top zoveels...

Verwijderd

Topicstarter
De discussie gaat nu een beetje off-topic, want subteams was niet waar het mij om ging.
Op maandag 12 maart 2001 23:25 schreef [eNeRGy] het volgende:
Hoeveel verstand heb jij van Databasen :?:?:?
Op maandag 12 maart 2001 23:29 schreef Chaos het volgende:
[..]
Op zaterdag 30 september 2000 14:47 schreef Dutchman! het volgende:
Top 50 kan niet wegens de fysieke mogelijkheden van tweakers.net, [..]
Hier heb ik dus 3 verschillende quotes, dan vraag ik me af: Gaat het nou om GoT, t.net of de database. Of om alle drie, of weten jullie het gewoon niet? Dat wil ik eigenlijk nu wel eens weten. Dan kan er gekeken worden of dat probleem opgelost kan worden. En dan kan er eindelijk ook eens een poll geplaats worden, wel zo eerlijk!. Wat het lijkt me niet de bedoeling dat een paar personenen gaan beslissen voor heel dpc...

Verwijderd

FlipFlap:
Jouw definitie is wel aardig, maar je moet altijd uitgaan van de 'goedheid' van de deelnemers'. Als ik met 100 pc's flush direct naar internet en geen proxy heb lopen, waar hoor ik dan bij??

En wat als ik een proxy heb lopen, dan zeg ik dat ik het niet heb. En dan heb je dus vervuiling in de stats.

Het probleem van subteams is dat het een woord is voor hetzelfde technische object:
nl. je e-mail adres. Kortom technisch is er geen onderscheid, dus bij alle oplossingen ben je afhankelijk van de goedheid van de deelnemers.

Er zijn genoeg mensen die zich hieraan houden :) maar ook genoeg die dit verzwijgen om hoog in de individuele stats te komen ;(

Om gedonder te voorkomen moet je een hele scherpe definitie maken of anders niks doen.

• DSmarty
  • Niet online
Uit naam van Flipflap die zelf even niet op GoT kan komen:
Onno schreef: ik weet waarmee jullie de stats genereren.
Ja joh? Vertel maar 's dan...
Hierdoor ben ik mijn eigen post nog eens gaan nalezen. Helaas kwam ik erachter dat ik een enorme blunder heb gemaakt door simpelweg het woordje "niet" te vergeten. Hierdoor komt die bewuste post van mij wel heel arrogant op mij over en ben ik bang dat dit niet anders geld voor jullie.

Hierbij mij excusses voor die fout en in het bijzonder aan [eNeRGy], op wie ik op dat moment reply-de

Voor alle duidelijkheid:
Ik weet niet waarmee jullie de DPCH genereren. Ik heb hooguit een vaag vermoeden.

Flipflap bends over and lets Onno slap him around with his Unix manual

• [eNeRGy]
Op dinsdag 13 maart 2001 07:03 schreef [BoerQ] het volgende:

Hier heb ik dus 3 verschillende quotes, dan vraag ik me af: Gaat het nou om GoT, t.net of de database. Of om alle drie, of weten jullie het gewoon niet? Dat wil ik eigenlijk nu wel eens weten. Dan kan er gekeken worden of dat probleem opgelost kan worden. En dan kan er eindelijk ook eens een poll geplaats worden, wel zo eerlijk!. Wat het lijkt me niet de bedoeling dat een paar personenen gaan beslissen voor heel dpc...
Weet jij nou eigenlijk zelf wel waar je het over hebt ?

1) GoT en Tweakers hebben beiden een database
2) Die database heeft velden
3) Die velden hebben een maximum aantal tekens die ze kunnen bevatten
4) Dat maximaal aantal tekens kan geen Top50 DPCH bevatten, de Top30 past er maar net in
5) Het probleem ligt dus bij Arjen en Femme
6) Het is dus niet technisch mogelijk
7) Hier hebben "een paar personenen" dus geen invloed op
8) Doe eens normaal, want de teksten die je nu schrijft maken mij behoorlijk pissig

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:06
Waarom wordt hier de laatste tijd alles zo snel afgekapt :'(
Het is zo dat er een tijdje geleden in de thread over een top 50 deze nogal snel en sumier werd afgekapt met het antwoord dat het niet kan zonder echt een goede uitleg.
De enige vragen hier zijn waarom het niet kan, en of het niet simpel mogelijk is om dit toch aan te passen en wie dat dan zou moeten doen. Lijkt me een normale vraag, zeker omdat er in die andere thread door veel mensen om een top 50 werd gevraagd.
Geef hier dan ook normaal antwoord op met uitleg waarom het niet zou kunnen. Niet iedereen weet precies hoe GOT en de DPCH in elkaar zit :(

[removed]

• Chaos
  • Niet online
De reden is dat het niet in de database van t.net en got kan.

De DPCH bestaat uit een grote hoeveelheid HTML code om het een beetje leesbaar te houden (klik maar eens op edit bij een DPCH-post) en als er 20 top-plaatsen bijkomen komt de DPCH boven de 64kB en dat is het maximum.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

1) GoT en Tweakers hebben beiden een database
2) Die database heeft velden
4) Dat maximaal aantal tekens kan geen Top50 DPCH bevatten, de Top30 past er maar net in
5) Het probleem ligt dus bij Arjen en Femme
6) Het is dus niet technisch mogelijk
7) Hier hebben "een paar personenen" dus geen invloed op
8) Doe eens normaal, want de teksten die je nu schrijft maken mij behoorlijk pissig
En die database is een MySQL Database. Het type veld voor nieuwsposts is (hoogstwaarschijnlijk) 'text', gezien het feit dat er maar 64K in mag.

Als hiervan met behulp van een simpel "ALTER TABLE nieuws MODIFY nieuwsposting TEXT MEDIUMTEXT blabla" het type MEDIUMTEXT wordt gemaakt, dan zijn we van alle problemen af, omdat daar 2^24 bytes in kunnen, oftewel 16 MB.

De bestaande velden worden daar slechts 1 byte langer van (en op 100.000 nieuwsitems is dat maar 100 KB):
MySQL manual:
BLOB, TEXT:
L+2 bytes, where L < 2^16
MEDIUMBLOB, MEDIUMTEXT:
L+3 bytes, where L < 2^24
Dus het lijkt me onzin dat de veldlengte in de database de beperkende factor is als iedereen het erover eens is dat dit een zinnige toevoeging is.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Frenzy
  • Laatst online: 22-12-2025
Hmmm, dan heeft femme en/of arjen zeker iets te doen. Als er "slechts" 64Kb aan data in die db past is dat nogal beroerd naar mijn mening.

Ik pak even mijn SQL server 7 manual, en lees voor uit pagina 119:

Datatype: Text, Image or nText (unicode).
Nr of bytes: 0 to 2 GigaBytes!

Dat lijkt er meer op dacht ik, en da's nog wel van M$ >:)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Datatype: Text, Image or nText (unicode).
Nr of bytes: 0 to 2 GigaBytes!

Dat lijkt er meer op dacht ik, en da's nog wel van M$
Voor de echte liefhebbers is er in MySQL ook nog een LONGTEXT waar je 2^32 bytes aan data in kan opslaan, 4 GB dus :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Chaos
  • Niet online
Op dinsdag 13 maart 2001 11:25 schreef Burat het volgende:
Dus het lijkt me onzin dat de veldlengte in de database de beperkende factor is als iedereen het erover eens is dat dit een zinnige toevoeging is.
Het is natuurlijk niet aan ons om Femme's/Arjen's database te verbouwen.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 13 maart 2001 11:45 schreef Chaos het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet aan ons om Femme's/Arjen's database te verbouwen.
Ik zei: "als iedereen het erover eens is". Dat is dus zeker ook inclusief Femme en Arjen. En als zij het ermee eens zijn, kunnen ze in 5 minuten die db ombouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 maart 2001 10:35 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet! En daarom vraag ik het, mag toch? Ik vroeg me alleen af wat nou precies de reden was dat die top50 niet door ging.
De manier hoe jij tegen mij praat maakt me ook erg pissig, een opmerking als "hoeveel weet jij van databasen" vind ik eigenlijk best associaal. Want hierboven staan zelfs al een aantal (mogelijke) oplossingen. De crew kan er toch gewoon naar kijken, en eventueel ff met Femme praten ofzo. En als het nou _echt_ niet kan, jammer dan. :) Maar zoals Redwing al zei, het plan niet direct afkappen.

En [eNeRGy]: Laten we ons gevecht maar voortzetten op irc, anders raakt de GoT database nog vol van dit meingsverschil.... :)

• [eNeRGy]
Mijn reply met een verduidelijking van het probleem wilde ik vanmiddag posten, helaas was GoT niet echt behulpzaam, ondertussen is het al uitgelegt door anderen.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Op Tuesday 13 March 2001 11:12 schreef Chaos het volgende:
De reden is dat het niet in de database van t.net en got kan.

De DPCH bestaat uit een grote hoeveelheid HTML code om het een beetje leesbaar te houden (klik maar eens op edit bij een DPCH-post) en als er 20 top-plaatsen bijkomen komt de DPCH boven de 64kB en dat is het maximum.
Daar er toch veel mensen voor een top50 ofzo zijn....heb ik eens zitten denken. Is het dan niet mogelijk om i.p.v. de nummers 30 t/m 50 in HTML weer te geven er een plaatje (desnoods een printscreen) van te maken?

D.m.v. een plaatje kunnen de stats simpel worden uitgebreidt...en zodoende telt het niet mee de max. postings grootte van HTML :)

• FlipFlap

FlipFlap

De top 100 van gisteren >:)

Maar ff zonder gekheid en zonder pissig te worden. Wat we kunnen doen is heel objectief kijken naar hoe de DPCH het beste zijn doel dient. Huidige lay-out aanhouden of zijn er goede ideeën om verbeteringen aan te brengen. In 2e instantie kan dan gekeken worden naar de haalbaarheid / de realisatie. Er zijn nu grenzen, maar we zijn niet voor niets tweakers.

Resume:
1. Laten we eens nadenken over mogelijke verbeteringen.
2. Daarna kijken of en hoe de gewenste DCPH technisch gerealiseerd kan worden.

Ik weet niet hoe de DPCH in de tabellen wordt opgeslagen, maar mogelijk is ruimtebesparing te genereren door:
1. Uitbreiding gebruikt CSS (T.net & GoT)
2. Opnemen van Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif etc. als (verborgen) emoticon.
3. ...... Is eigenlijk van latere zorg

NB. Het moet natuurlijk niet zo worden dat de DPCH een volledige krant gaat worden :).

Ik zal vanavond eens kijken of ik een demootje in elkaar kan draaien van mijn (te ontwikkelen) ideeën.

ff niets

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op Wednesday 14 March 2001 09:47 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

Daar er toch veel mensen voor een top50 ofzo zijn....heb ik eens zitten denken. Is het dan niet mogelijk om i.p.v. de nummers 30 t/m 50 in HTML weer te geven er een plaatje (desnoods een printscreen) van te maken?

D.m.v. een plaatje kunnen de stats simpel worden uitgebreidt...en zodoende telt het niet mee de max. postings grootte van HTML :)
voor een screenshot ga je toch naar dnet :?
de functie van een dpch is een samenvatting geven.. mooie opmerking van FlipFlap: "het moet geen krant worden"!

ik zie persoonlijk niet waarom een top30 niet voldoet, maar goed.. dat staat er buiten.. optimalisatie is altijd welkom.. maar het probleem dat hier wordt aangedragen is "ik kom niet in de stats, dus mogen de stats groter worden?"..

punt1: vind je het wel leuk om in de stats te komen doordat deze groter is geworden (dus niet doordat je zelf beter bent gaan presteren)
punt2: stel er zou een top50 zijn, over 2 maanden hebben we er weer 300 leden bij en zal val je misschien ook wel weer buiten de top50
punt3: sammenvatting, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar de stats staan op dnet.. je mag er niet van uit gaan dat ze op t.net staan.. da's een leuke service van enkele leden!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 12:30 schreef Sequence het volgende:

punt3: sammenvatting, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar de stats staan op dnet.. je mag er niet van uit gaan dat ze op t.net staan.. da's een leuke service van enkele leden!
Zonder me verder in de inhoudelijke discussie te mengen wou ik wel even opmerken dat voor sommige mensen die stats hier op GoT wel een reden zijn om door te gaan..Die dnet stats vind ik persoonlijk nogal onoverzichtelijk maar dat zou best aan mij kunnen liggen :)

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 12-05 08:58
Sequence:

mag ik even op je inhaken , mijn motivatie voor een grote hitparade is , omdat dnet graag wil dat we niet sparen , om het moment dat je niet spaart of kort durig spaart kom je niet snel in de hitparade , dus op moment dat je zegt de hitparade blijft zo , dan mag er ook geen commentaar komen op sparen.

graag je mening/reactie

iets met lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 15:09 schreef Kav_ het volgende:

[..]

Zonder me verder in de inhoudelijke discussie te mengen wou ik wel even opmerken dat voor sommige mensen die stats hier op GoT wel een reden zijn om door te gaan..Die dnet stats vind ik persoonlijk nogal onoverzichtelijk maar dat zou best aan mij kunnen liggen :)
Inderdaad, er zijn nogal wat mensen die elke dag even tijdens hun "t.net rondje" ff de dpch mee pakken, en die komen echt niet op [url="http://www.distributed.net."]www.distributed.net.[/url]
[offtopic verhaaltje]
Kheb een keertje irl met iemand gepraat (goh) die elke dag even op t.net de dpch bekeek maar zelf geen koe had. |:(
[/offtopic verhaaltje]

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op Wednesday 14 March 2001 15:56 schreef Morpheus_at_work het volgende:
Sequence:

mag ik even op je inhaken , mijn motivatie voor een grote hitparade is , omdat dnet graag wil dat we niet sparen , om het moment dat je niet spaart of kort durig spaart kom je niet snel in de hitparade , dus op moment dat je zegt de hitparade blijft zo , dan mag er ook geen commentaar komen op sparen.

graag je mening/reactie
nu draai je het om! als dnet zegt dat we niet meer mogen sparen (erg jammer :'() betekent dat niet dat er een grotere DPCH moet komen

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Een Top 30 is voldoende toch, als je er niet in komt dan is dat juist een extra stimulans om meer te assimileren!!

B.t.w. Mr. Stats (Marc H) kon voorheen wel een Top50 posten na een megaflush ;)

Loeibaar.nl

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op Thursday 15 March 2001 12:12 schreef Arjan B het volgende:
Een Top 30 is voldoende toch, als je er niet in komt dan is dat juist een extra stimulans om meer te assimileren!!
juist :)
B.t.w. Mr. Stats (Marc H) kon voorheen wel een Top50 posten na een megaflush ;)
kan dan wel omdat er dan geen teamrankings worden weergegeven :)
en andere statistieken zoals mijlpalen en top15 stijgers zijn er juist voor die mensen die anders niet (of niet vaak) in de stats zouden komen ;)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Er kan ook een linkje in de stats gezet worden naar de ranglijst van dpc members op D.net

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op Saturday 17 March 2001 20:03 schreef bram538 het volgende:
Er kan ook een linkje in de stats gezet worden naar de ranglijst van dpc members op D.net
dat kan natuurlijk wel weer denk ik.. da's 1 regel

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Top 50 is IMHO niet zo belangrijk, kom daar nog lang niet in voor, heb zelf een snelkoppelingetje in onderstaande vorm in IE favorieten.

http://stats.distributed.net/rc5-64/tmember.php3?pass=&team=10313&source=&low=1501&limit=100

krijg d.net lijstje met mijn positie in de DPC en pas indien nodig low ff aan als er weer wat gestegen is.

afgelopen week +90 plaatsen met mijn 3 }:O 8-)

Lijstje grootste stijgers is wel eens leuk als je pas }:O tjes hebt grazen en je naam staat daar, maar als je weet dat je een dag voor je een grote flush doet 1 blokje moet flushen om het kans te maken om in die lijst te komen wordt dat weer minder interessant.

p.s. Wat hebben sommige tweakers toch lange tenen.

:7

? weet jij wat.

• [eNeRGy]
De RC5 DPCH Top-50 van vandaag (link is elke dag correct):

Kijk hier
Pagina: 1