sinds gisteren heb een 955 draaiende in m'n computer. alleen als ik de temperatuur uitlees verschilt deze nogal onder verschillende programma's. nu heb ik het getest onder load, en idle met de standaardventilator die erbij zit.
blijkbaar kan ik niet alle cores apart uitlezen, ze hebben allemaal dezelfde waarde.
CPUID Hardware Monitor;
load;
tmpin 0 = 55C
tmpin 2 = 45C
cpu = 67C
idle;
tmpin 0 = 37C
tmpin 2 = 40C
cpu = 46C
AMD Overdrive;
load;
cpu = 67C
idle;
cpu = 46C
Speedfan;
load;
temp1 = 55C
temp3 = 45C
core = 67C
idle;
temp1 = 37C
temp3 = 40C
core = 46C
BIOS (eerst stressen in windows, daarna snel herstarten en in het bios kijken)
load;
cpu = 42C
idle;
cpu = 36C
nu valt mij op, dat als ik de processor stress met prime95 dat dan de waarde cpu/core erg snel hoger wordt, en als ik stop met stressen erg snel lager wordt. nu kan dit echt de processortemperatuur zijn. maar is 67C dan niet erg hoog? misschien dat hij er 10C naast zit oid?
nu wil ik dus graag weten wat de echte cpu temperatuur is, alleen verschilt dit nogal onder verschillende programma's. ze hebben wel dezelfde getallen, alleen is de benaming steeds anders.
blijkbaar kan ik niet alle cores apart uitlezen, ze hebben allemaal dezelfde waarde.
CPUID Hardware Monitor;
load;
tmpin 0 = 55C
tmpin 2 = 45C
cpu = 67C
idle;
tmpin 0 = 37C
tmpin 2 = 40C
cpu = 46C
AMD Overdrive;
load;
cpu = 67C
idle;
cpu = 46C
Speedfan;
load;
temp1 = 55C
temp3 = 45C
core = 67C
idle;
temp1 = 37C
temp3 = 40C
core = 46C
BIOS (eerst stressen in windows, daarna snel herstarten en in het bios kijken)
load;
cpu = 42C
idle;
cpu = 36C
nu valt mij op, dat als ik de processor stress met prime95 dat dan de waarde cpu/core erg snel hoger wordt, en als ik stop met stressen erg snel lager wordt. nu kan dit echt de processortemperatuur zijn. maar is 67C dan niet erg hoog? misschien dat hij er 10C naast zit oid?
nu wil ik dus graag weten wat de echte cpu temperatuur is, alleen verschilt dit nogal onder verschillende programma's. ze hebben wel dezelfde getallen, alleen is de benaming steeds anders.