Ik zit dus met het volgende probleem, voor een opdracht voor het vak "Programmeren in C" moet het volgende programma worden gemaakt:
Er wordt "Testcase" aantal keer een rij variabelen gescand in een if-loop:. Vervolgens moeten met deze variabelen een berekening worden uitgevoerd. Uiteindelijk moet er een Printf worden gegeven met alle uitkomsten van de testcases.
Volgens de opdracht moet het er als volgt uitzien:
Als ik een testrun maak krijg ik het volgende:
De problemen waar ik tegenaan loop zijn:
- Er wordt Testcase+1 aantal keer een serie gevraagd, dit zou slechts Tesctase aantal keer moeten zijn.
- De printf weergeeft wel Testcase aantal antwoorden maar komt telkens op 0.00 uit, terwijl dit toch een heel ander antwoord zou moeten zijn.
Ik zie echter niet waar dit precies aan ligt door mijn beperkte kennis van C omdat ik hier pas net mee bezig ben.
Er wordt "Testcase" aantal keer een rij variabelen gescand in een if-loop:. Vervolgens moeten met deze variabelen een berekening worden uitgevoerd. Uiteindelijk moet er een Printf worden gegeven met alle uitkomsten van de testcases.
Volgens de opdracht moet het er als volgt uitzien:
Ik heb de volgende code al:input:
Het aantal testcases (integer), daarna, één regel per testcase met de parameters a (double),
N (integer) en r (double). Bijvoorbeeld:
2
1 10 0.5
5 7 0.7
output:
Resultaat:
2.00
15.71
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| #include <stdio.h> #include <math.h> /* ************************ * <Naam Student> * * <Studienummer> * ************************/ int main(void) { int Testcase, N, run1, run2; double a, r, ans; printf ("Define the number of testcases\n"); scanf ("%d", &Testcase); printf ("Define a, R and n, separated by spaces and each sequence ended by a \"Return\" \n a\tr\tn\n"); for (run1=0; run1 < Testcase ; run1++) { scanf ("%lf %d %lf /n", &a, &N, &r); ans=a*((1-pow(r,N+1))/1-r); } for (run2=0; run2 < Testcase ; run2++) { printf ("%.2f \n", &ans); } return 0; } |
Als ik een testrun maak krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Define the number of testcases 3 Define a, R and n, separated by spaces and each sequence ended by a "Return" a r n 1 2 3 2 3 4 3 4 5 4 5 6 0.00 0.00 0.00 Process returned 0 (0x0) execution time : 14.030 s Press any key to continue. |
De problemen waar ik tegenaan loop zijn:
- Er wordt Testcase+1 aantal keer een serie gevraagd, dit zou slechts Tesctase aantal keer moeten zijn.
- De printf weergeeft wel Testcase aantal antwoorden maar komt telkens op 0.00 uit, terwijl dit toch een heel ander antwoord zou moeten zijn.
Ik zie echter niet waar dit precies aan ligt door mijn beperkte kennis van C omdat ik hier pas net mee bezig ben.