Ik heb een probleempje met een tabel in een MySQL database.
Deze crasht regelmatig sinds een week ofzo. Hieronder een recente 'check table':
Als ik deze repair doet 'ie het weer prima, maar een dag later is het weer mis.
Ik heb ḿ bewust nog niet gerepareerd om misschien meer informatie er uit te kunnen krijgen met jullie, maar de structuur van de tabel is ongeveer de volgende:
ID (UNSIGNED INT AUTO_INCREMENT PRIMARY_KEY)
Address (TINYTEXT)
Latitude (SIGNED FLOAT(8,5))
Longtitude (SIGNED FLOAT(8,5))
FirstUse (DATETIME)
LastUse (DATETIME)
Op de tabel word de volgende actie uitgevoert:
Een phpfunctie die de longtitude/latitude van een adres opvraagt (met een select from where address = ) en indien niet aanwezig deze opvraagt mbv de Google Maps API en dan opslaat in deze tabel als caching.
FirstUse geeft aan waneer 'ie gemaakt is, LastUse geeft aan waneer ie voor het laatst gebruikt is. Op die manier kunnen we een soort purge uitvoeren met een cronjob (deze is er nog niet) die alles wat ouder dan een maand en langer dan een maand niet meer gebruikt weggooit. Deze velden willen we eigenlijk nog ombouwen in unsigned ints zodat we met epoch time kunnen werken.
Kan iemand mij tips geven of ik iets rampzalig verkeerd doe, of dat het wel snor zit maar mij de kant op wijzen waar de fout mogelijk kan zitten?
Alvast bedankt!
Deze crasht regelmatig sinds een week ofzo. Hieronder een recente 'check table':
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| mysql> check table GeoCache; +------------------+-------+----------+-------------------------------------------------------+ | Table | Op | Msg_type | Msg_text | +------------------+-------+----------+-------------------------------------------------------+ | web1db1.GeoCache | check | warning | Table is marked as crashed | | web1db1.GeoCache | check | warning | 1 client is using or hasn't closed the table properly | | web1db1.GeoCache | check | error | Size of indexfile is: 13312 Should be: 15360 | | web1db1.GeoCache | check | error | Corrupt | +------------------+-------+----------+-------------------------------------------------------+ 4 rows in set (0.02 sec) |
Als ik deze repair doet 'ie het weer prima, maar een dag later is het weer mis.
Ik heb ḿ bewust nog niet gerepareerd om misschien meer informatie er uit te kunnen krijgen met jullie, maar de structuur van de tabel is ongeveer de volgende:
ID (UNSIGNED INT AUTO_INCREMENT PRIMARY_KEY)
Address (TINYTEXT)
Latitude (SIGNED FLOAT(8,5))
Longtitude (SIGNED FLOAT(8,5))
FirstUse (DATETIME)
LastUse (DATETIME)
Op de tabel word de volgende actie uitgevoert:
Een phpfunctie die de longtitude/latitude van een adres opvraagt (met een select from where address = ) en indien niet aanwezig deze opvraagt mbv de Google Maps API en dan opslaat in deze tabel als caching.
FirstUse geeft aan waneer 'ie gemaakt is, LastUse geeft aan waneer ie voor het laatst gebruikt is. Op die manier kunnen we een soort purge uitvoeren met een cronjob (deze is er nog niet) die alles wat ouder dan een maand en langer dan een maand niet meer gebruikt weggooit. Deze velden willen we eigenlijk nog ombouwen in unsigned ints zodat we met epoch time kunnen werken.
Kan iemand mij tips geven of ik iets rampzalig verkeerd doe, of dat het wel snor zit maar mij de kant op wijzen waar de fout mogelijk kan zitten?
Alvast bedankt!