• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik hoop dat ik goed zit voor deze vraag, maar ik ben op google een leuke turtorial tegengekomen over hoe je een robot moet maken. Nou is dat topic daar al dik een jaar oud en antwoorden krijgen was niet mogelijk.
Het gaat om deze site: http://www.daexperience.be/showthread.php?t=211

Nu is stap 1 wel gelukt, maar als die meteen in stap 2 begint ben je mij al kwijt... Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Kan iemand het mij misschien even uitleggen? Wat voor penseel instellingen zou jij bijvoorbeeld ervoor gebruiken en ja... Al die witte randjes van je schets moeten natuurlijk weg. In stap 2 zie je nauwelijks witte randjes en loopt alles vloeiend in elkaar over, maar hoe je dat nu dus voor elkaar krijgt..? Mij een raadsel. En ik wil het wel erg graag weten om zelf verder te experimenteren en zo andere werkjes te maken.

Een optie waar ik in ene op kom terwijl ik dit type :P is om bijvoorbeeld van google metaal achtige structuren te halen en deze te plakken in photoshop. Vervolgens zo te schalen en te gummen dat het precies binnen te omlijning loopt van je schets en dan met de smudge tool of mixerpenseel eroverheen schilderen?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pablo11392 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:33:
maar als die meteen in stap 2 begint ben je mij al kwijt... Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
Gewoon ouderwetsch noeste arbeid en talent. Niets meer en niets minder. Verder zegt 'ie toch precies welke instellingen?
ik paint hier nog steeds met een standaard brush (100% hardness -> Opac weer op penpressure)

[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 18-09-2010 17:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:47
Hij gebruikt 2 kleuren, zwart en wit. en door een tekentablet met variabele druk te gebruiken kleurt hij hem dan in met verschillende grijswaarden

TheS4ndm4n#1919

• Pablo11392
Ja, maar helaas werkt mijn tekentablet nog steeds niet met verschillende druk... Hij pakt het niet op 1 of andere manier. Maar het is wel ziek dat je met een standard brush dat kan krijgen hoor...

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pablo11392 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:51:
Ja, maar helaas werkt mijn tekentablet nog steeds niet met verschillende druk...
Dan is dat toch je probleem :? Daarbij kun je natuurlijk ook (al is het wat meer werk) gewoon de opacity wat lager zetten en dan 2, 3 of meer keer over dezelfde lijn heen gaan om (min of meer) hetzelfde effect te krijgen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Nou dat probleem is inmiddels verholpen (driver opnieuw installeren :) ), maar ik snap dan ook dat je met je muis aan de slag kunt gaan. Alleen hoe precies dan dat is het probleem. De manier van aanpak om het er mooi uit te laten zien ipv je witte omlijning van je schets en überhaupt een witte omlijning te zien. En gewoon ja.... als ik paar lijnen trek dan ziet het er niet uit, dan is die gewoon of zwart en niet echt recht. Dan loopt het weer uit m'n schets en zit je nog met die witte rand. Maar je zult er blijkbaar aanleg voor moeten hebben...
Ik hoopte alleen op een antwoord hoe je precies te werk moet gaan om het zo vloeiend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Oefenen, deze shit trek je niet 123 uit een tutorial, ik ben bang dat je toch keihard aan het werk moet om dat voor elkaar te gaan krijgen, zelf een beetje experimenteren.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Probeer misschien wat video tutorials op youtube te vinden zodat je het proces niet stapsgewijs maar vloeiend voorbij ziet komen. En verder is goed kunnen tekenen vooral een kwestie van veel doen, en aanleg hebben om het leuk te vinden om te tekenen (alhoewel motivatie natuurlijk ook net zo goed van de omgeving kan komen).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

pablo11392 schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:45:
Ik hoopte alleen op een antwoord hoe je precies te werk moet gaan om het zo vloeiend te krijgen.
Oefenen, oefenen, oefenen. En dan is aanleg slechts een handige meepakker.

Pablo, complimenten voor je goede Googlewerk en de bronnen die je zelf al gevonden hebt. Maar dit is niet je eerste topic waarbij je met weinig inzet een magistraal antwoord vraagt.

Het lijkt me duidelijk: je bent op zoek naar een effectje, en je geeft ook zelf toe waarom dat effectje jou deels nog niet lukt: je pen werkt nog niet met drukgevoeligheid. Jammer dat je dan niet eerst dat gaat oplossen, maar gelijk hierheen komt om een wonderoplossing te krijgen.

Pruts nou iets meer zelf aan. :) Het lijkt alsof je bij elke kleine tegenslag gelijk aan komt rennen hier. Heb je er dan wel lol in? Voelt het wel als een uitdaging?

Ik zie eigenlijk weinig heil in dit topic, als je niet zelf dat drukgevoeligheid-probleempje oplost en je het daarna eerlijk nog een keer probeert, met het idee dat die tutorials juist geschreven worden zodat beginners zich eraan op kunnen trekken. Aldus, ik laat 'm nog even open.

offtopic:
Overigens spreekt die motor in het 2D-topic dan weer in je voordeel. Als we daar nou meer van zagen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 20-09-2010 22:45 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Pablo11392
Dark Blue schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:46:
[...]

Oefenen, oefenen, oefenen. En dan is aanleg slechts een handige meepakker.

Pablo, complimenten voor je goede Googlewerk en de bronnen die je zelf al gevonden hebt. Maar dit is niet je eerste topic waarbij je met weinig inzet een magistraal antwoord vraagt.
Ja, ik zie tweakers meer als een tweede soort google :9 Maar ik heb inmiddels de drukgevoelgigheid opgelost en werkt nu prima. Zit nu met een ander probleem en dat is het slijten van mijn nibs binnen 1 week... (en ik ga er zorgvuldig mee om) maar goed ik dwaal af van mijn originele vraag.

Ik zocht idd gewoon naar een antwoord van mensen die misschien een tussenstap hadden van die turtorial die ineens van stap 1 naar stap 2 in een soort kunstwerk veranderd... Maar het zal wel met oefenen te maken hebben. Ik kwam na 2 uur geschetst te hebben met dit werkje (niet lachen :9 ) :

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/i/robot1x.jpg/

en dan afgewerkt te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/i/robot2o.jpg/

Maar dat lijkt nergens op eigenlijk...De overgang van de kleuren klopt gewoon niet en dat krijg ik maar niet voor elkaar. Ik ben dus beter in het manipuleren van bestaande foto's (dus bijvoorbeeld die sparta motor) dan zelf iets te maken van de bodem af aan. ;)

Edit: waarom krijg ik die plaatjes niet te zien... :F het staat tussen [img][/img]

[ Voor 5% gewijzigd door Pablo11392 op 23-09-2010 08:00 ]

Pagina: 1