Warning in tabbald health HD Tune

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb een OCZ Vertex 120 GB SSD en daar Windows 7 op geïnstalleerd en loop prima.
Ik zie in HD Tune dat de firmware 1.5 is en er is inmiddels 1.6

Nu heb ik gelezen dat je geen upgrade kan doen als je O.S. erop draait. Ik heb op de site van OCZ gekeken hoe je moet flashen maar begrijp het eerlijk gezegd niet zo hoe dat moet en met dat O.S. verhaal ben ik er een beetje huiverig voor aangezien het nogal nauw luistert en ik wil geen fouten maken.

In HD Tune lees ik ook bij tabblad Health dat ik een warning heb, en die schijn je te krijgen als je een kapotte kabel hebt. Nu heb ik deze verwisseld maar de warning staat er nog steeds |:(
Tekst warning: Ultra DMA CRC Error Count: There were communication errors. This maybe caused by a damage cable.

Voor eventuele oplossingen alvast enorm bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hbe je al eens gekeken of OCZ ook eigen diagnostic tooling heeft? HD Tune is natuurlijk een erg algemene tool welke op de eerste plaatst voor conventionele hardeschijven is bedoeld. Zelf heb ik nog niet echt met SSD's geexperimenteerd, maar ik zou eerst eens bij de gabrikant zelf gaan kijken voor diagnostische tooling en neem duik de ervaring topic's eens in.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Spiritual89 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:32:
In HD Tune lees ik ook bij tabblad Health dat ik een warning heb, en die schijn je te krijgen als je een kapotte kabel hebt. Nu heb ik deze verwisseld maar de warning staat er nog steeds |:(
Tekst warning: Ultra DMA CRC Error Count: There were communication errors. This maybe caused by a damage cable.
Het is normaal dat die foutmelding blijft staan (toch zeker voor een bepaalde periode).
Ik had ook een tijd geleden een probleem met mijn Sata controller en kreeg die foutmelding ook. Na het probleem opgelost te hebben heeft die melding er nog een paar maanden gestaan.
Als die waarde niet oploopt zou ik me geen zorgen maken.
Een eventuele tool van de fabrikant gaat zo'n waarschuwing nooit geven. Fabrikanten willen nl. voorkomen dat hun SSD bij kleine problemen wordt teruggestuurd. De SSD moet al bijna dood zijn voor die tools een waarschuwing of een fout geven.