ik kan niet op sommige websites komen?

Pagina: 1
Acties:

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:19
hallo,

ik kan sinds kort niet meer op sommige websites komen, waaronder: er7radio.net en Ttabs.com
ik heb met chrome, firefox, IE, safari, opera geprobeerd om op die sites te komen maar geen van allen kan er op komen,
ik krijg een melding dat de site niet beschikbaar is,

als ik in CMD de 2 sites ping, krijg ik 4x een algemene fout en dat er 100% van de pakketjes verloren is gegaan :?

is dit op een of andere manier op te lossen? :)

ook hoorde ik dat ik de DNS-server anders kon instellen? hoe doe ik dit?

EDIT: overigens is mijn provider KPN, en ik heb gewoon hun standaard router (speedtouch)

[ Voor 8% gewijzigd door merijntjuh op 18-09-2010 15:43 ]

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
misschien moet je ff google hoe je je dns insteld? * vond het bij het eerste antwoord :/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
merijntjuh schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:16:
ook hoorde ik dat ik de DNS-server anders kon instellen van chrome? hoe doe ik dit?
Niet van Chrome, maar van je ethernet / wireless adapter. Gewoon eventjes OpenDNS instellen ofzo :) Probeer deze eens:

208.67.222.222
208.67.220.220

• merijntjuh
@ Avalaxy,
ik heb net even opgezocht hoe je die DNS kan veranderen, ze staan nu op die adressen die jij aangaf. maar dit helpt niet?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat gebeurt er als je in een command prompt (start->run, cmd intypen -> enter) invoert:
code:
1
2
ping er7radio.net
ping Ttabs.com

en daarna:
code:
1
2
tracert er7radio.net
tracert Ttabs.com

En zie je iets als je naar:
http://95.211.21.193/
gaat ?

[ Voor 22% gewijzigd door Enfer op 18-09-2010 16:00 ]

• merijntjuh
bij allebij de sites krijg ik 4 algemene fouten en er zijn geen pakketjes aangekomen
en als ik tracert "de sites" doe krijg ik 2x een algemene fout

en die link die jij gaf kan ik ook niet op. krijg weer de zelfde melding: "site" is niet beschikbaar

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Controleer ook even je HOST-file of daar geen verwijzingen staan die er niet horen te staan :)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 10:39

Harrie

NederVlaming

merijntjuh schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:43:
bij allebij de sites krijg ik 4 algemene fouten en er zijn geen pakketjes aangekomen
en als ik tracert "de sites" doe krijg ik 2x een algemene fout

en die link die jij gaf kan ik ook niet op. krijg weer de zelfde melding: "site" is niet beschikbaar
ok, dan kan je het DNS probleem al wegstrepen (want dan had die link gewoon moeten laden).

• merijntjuh
@avalaxy,
bedoel je echt host file of hosts file? want ik kan alleen hosts vinden en daar staat verder niets raars in

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Probeer het eens met een andere PC in je netwerk merijntjuh.

Als het daar ook niet werk moet je het probleem zoeken bij je router / modem of zelfs je ISP. Werkt het wel op een andere pc zou ik eerst eens op spyware/malware/virussen scannen ;)

• merijntjuh
ik zal het straks ook nog even op de laptop van me vader proberen (die is nu niet thuis..)
maar ik heb wel even snel gekeken op m'n archos en daar werken bijde wel gewoon,
dus het zal ook gewoon op de laptop werken?

dus is het nu gewoon een virus/malware iets? of ligt het toch ergens anders aan?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Wat Enfer zegt, grote kans dat je geinfecteerd bent. Download bijvoorbeeld even een proefversie van Kaspersky, die mag je 30 dagen gratis gebruiken. Wat ook altijd fijn werkt is hitmanpro, die is ook een x aantal dagen gratis en de freeware tool Combofix, maar die is wat minder grafisch en verlangt wat meer kennis van de gebruiker

• merijntjuh
ik heb me pc gescanned met malwarebytes en avast home edition. en nu zou er dus niks meer op moeten zitten.

ik heb ook openDNS erop gezet omdat dat veiliger etc, zou zijn. nu kan ik dus wel weer op de sites nadat me pc net is opgestart en 5 min later kan ik er niet meer op? het kleine logotje van de sites blijft wel gewoon staan maar hij zegt dat ze niet beschikbaar zijn.

ook vind ik het raar dat ik nu soms random reclame krijg via internet explorer terwijl ik die niet eens gebruik en ook niet op internet zit?

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Klinkt alsof je nog niet alle rotzooi van je PC hebt afgekregen.

• merijntjuh
nja weetje.. laat ook maar zitten. in de volgende vakantie die ik heb zet ik gewoon windows er opnieuw op en dan geen geklooi meer :)
Pagina: 1