Toon posts:

aantal videokaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag ik heb een nieuwe pc gekocht en die heeft 2 pci, 2 pcie x 16 en 3 pci x1 hoeveel videokaarten kun je dan in je pc stoppen? of is dat nog afhankelijk van andere factoren op het moederbord?

Gr Sil

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 15:02 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

Welk moederbord, Welke videokaarten, Welke voeding?

Je vraagt, zonder dat wij weten waar de vraag over gaat :S

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe kun je in ieder slot wel een videokaart kwijt. Of het nuttig is is aan jezelf om te bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
voeding van 800 watt maar aan het aantal sloten kun je toch wel ongeveer zien hoeveel videokaarten erin kunnen? typ moederbord weet ik niet zo intel x58 nog iets.. typ videokaart ati radeon hd 5870

Verwijderd

Topicstarter
oke terw-dan bedankt kort maar duidelijk:)

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:04:
oke terw-dan bedankt kort maar duidelijk:)
let wel op, dat het voor een game/grafische apllicatie veel uitmaakt als er een in het x1 slot zit;) dus eigelijk 2 echte videokaarten in de x16 slots, anders wordt de snelheid van de pci-e slots de bottleneck

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vraag het even, want als er een PCI-E x16 slot in zit, en een PCI-E x16 slot met maar 4 lanes. (Deze zien er qua slot hetzelfde uit maar de ene functioneerd langzamer) dan verlies je gewoon gigantisch veel preformance.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
o oke uuh ik heb even nagekeken en het enige dat er staat is dat er 2 pci-e X16 sloten op zitten...
waar gebruik je eigenlijk een pci-e x1 slot voor?

Gr SIl (sorry dat ik er zo weinig verstand van heb:P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:15:
o oke uuh ik heb even nagekeken en het enige dat er staat is dat er 2 pci-e X16 sloten op zitten...
waar gebruik je eigenlijk een pci-e x1 slot voor?
Voor PCIe kaarten zoals netwerkkaarten, videokaarten, USBkaarten, geluidskaarten etc etc etc.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Op een PCIe x1-slot kan je zelfs een grotere videokaart kwijt door het kleine stukje dat in de weg zit, eruit te vijlen. Je verliest voor low-end kaarten nauwelijks performance, daar wil hij ook nog wel eens voor gebruikt worden. :)

Maar nog even een opmerking: je kan wel leuk twee kaarten in je pc hebben, maar wil je ze samen laten werken (crossfire)? Zo ja ,dan moet je bord dat ook wel ondersteunen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te 'dom', maar we verwachten dat je ongeacht je kennisniveau de moeite neemt om zelf op zoek te gaan voordat je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt, je duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond en wat dan exact onduidelijk was. Ook is het doorgaans aan te raden om je aannames te noemen (beter: als je ergens weinig vanaf weet, NIETS aannemen :o )

Die eigen inzet ontbreekt hier duidelijk, zowel in je topicstart als in je replies. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.