[Laptop] Unifying receiver inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Mijn logitech unifying receiver is laatst kapot gegaan omdat hij net te ver uitsteekt op mijn laptop, en na vele keren in en uit een tas halen, is afgebroken.
Ik heb twee nieuwe besteld, een als vervanging voor normaal gebruik, en met de andere zou ik willen proberen of ik dit ding in mijn laptop kan inbouwen.
Heeft iemand tips hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Ik heb een Dell XPS M1530. Ik weet dat er nog ruimte is voor een extra mini-pci kaartje, maar heb geen extra interne USB poorten gevonden. Zelf had ik de volgende ideeen:
- Een MiniPCI USB hubje schijnt te bestaan, hier zou ik de receiver in proppen, en het geveel vervolgens in de kast verwerken. Het enige probleem is dat er slechts 2 bedrijven op google te vinden zijn met zo'n product, en geen van die hebben een duidelijke methode om het ding te kopen. Ik vermoed dat het een professioneel product is voor embedded systemen, helaas.
- Ik vermoed dat de webcam verbonden is via USB. Ik *denk* dat het mogelijk moet zijn om die verbinding los te halen, een kleine USB hub in de ruimte van MiniPCI proppen, hierdoor de webcam aansluiten, en op de extra vrijgekomend poort(en) de receiver aansluiten, en hopen dat dat past.

Het fijnste zou natuurlijk zijn als er ergens gewoon een USB header verstopt zit, maar die heb ik helaas nog niet kunnen vinden, en ik heb geen flauw idee hoe ik die zou moeten vinden.

Alle tips zijn welkom!

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• BierDopjuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 13:11
Ik heb ooit (lees: lang geleden) een bluetooth dongle aan mn webcam aansluiting gehangen, het is een beetje prutsen, maar werkte nagenoeg zonder problemen. (M'n webcam had ik daar wel voor opgeofferd ;-))

Eventuele USB headers zijn meestal wel te vinden in service manuals, echter weet ik niet of die bij Dell online in te zien zijn.

Succes in iedergeval!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je zou natuurlijk een werkende usb poort kunnen opofferen hiervoor, je zou op de poort de kabels kunnen solderen en deze kabels naar de minipci aansluiting laten leiden, hier kun je dan je unifying receiver neerleggen en vastsolderen (of je solteert aan het uiteinde ook een usb slot als dat past ivm de hoogte).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Hmmm, na wat zoeken kwam ik op dit diagram uit:
http://notebookschematic....oads/2010/05/M1530-SA.png

Waarop staat dat er 2x USB 2.0 naar m'n twee overgebleven mini-pci slots gaat. Enige probleem is, ik kan in de laptop zelf niet vinden waar dat dan uit zou komen. Zitten er wellicht USB pins in de MiniPCI aansluiting?

EDIT: A-HA!:
Wikipedia: PCI Express
"[...] supports both PCI Express and USB 2.0 connectivity, and each card uses whichever the designer feels most appropriate to the task."
Maar nu, waar vind ik een MiniPCI/PCI Express Mini Card aansluiting die ik hier op kan klikken waar ik mn unifying receiver aan vast kan zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door TheBlasphemer op 18-09-2010 15:00 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]