powerpoint 2010 youtube video insluiten niet selecteerbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
Voor een presentatie wil ik graag een youtube filmpje insluiten in de powerpoint presentatie en dat zou heel simpel moeten zijn.
Je klikt op "invoegen" vervolgens bij "media" op "video van website" en daar kun je dan de insluit code van youtube in plakken.

Alleen nu is bij mij de knop "video van website" niet selecteerbaar.

Vervolgens nog via de ouder manier geprobeerd door een shokwave flash opbject aan te maken maar die optie is ook niet meer aanwezig.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 15:40

JdM

Humbled

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar voor het insluiten van filmpjes zorg ik er altijd voor dat ik ze op mijn HDD heb staan (kan ook met youtube filmpjes, programma's genoeg daarvoor).
Vervolgens kies je voor de optie "publiceren" en sla je de PPT op alsof je hem op een cd wil opslaan. Dan sla je hem niet op cd op, maar op je HDD of Memorystick/kaart/etc.
Office vraagt er dan om of je de bestanden die erbij horen wil invoegen en daar kies je natuurlijk "ja" et voila, alles is vervolgens volledig in je PPT geïntegreerd.
Ik heb het hier over office2007, maar in office 2000 maakte ik er op deze manier al gebruik van. Neem aan dat het met office 2010 ook moet kunnen.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
JdM schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:21:
Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar voor het insluiten van filmpjes zorg ik er altijd voor dat ik ze op mijn HDD heb staan (kan ook met youtube filmpjes, programma's genoeg daarvoor).
Vervolgens kies je voor de optie "publiceren" en sla je de PPT op alsof je hem op een cd wil opslaan. Dan sla je hem niet op cd op, maar op je HDD of Memorystick/kaart/etc.
Office vraagt er dan om of je de bestanden die erbij horen wil invoegen en daar kies je natuurlijk "ja" et voila, alles is vervolgens volledig in je PPT geïntegreerd.
Ik heb het hier over office2007, maar in office 2000 maakte ik er op deze manier al gebruik van. Neem aan dat het met office 2010 ook moet kunnen.
Klopt op deze manier kan het inderdaad nog wel maar omdat ik het via de mail moet verzenden (school, aparte netwerkomgeving) vind de leraar het niet zo leuk als de bestanden zo groot worden.
Maar ik kan het hem maandag natuurlijk ook geven met behulp van een usb stick.