Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vogelrokker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 18:06
Beste tweakers,

Ik heb thuis een fileserver draaien met een leuke collectie series, films enz. Door middel van mediacenter pc's (xbmc) in huis kan ik door middel van gedeelde mappen op het thuisnetwerk alle video's, muziek en foto's bekijken.

Nu ben ik vaak onderweg en verblijf op verschillende locaties (studie) Nu zou ik graag mijn fileserver toegankelijk willen maken over het internet zodat ik onafhankelijk van mijn locatie met deze server kan verbinden.

Ik heb het voor elkaar gekregen een ftps verbinding op te zetten met filezilla server en xbmc als cliënt. Dit werkt enigszins, echter is een ftp verbinding niet bepaald stabiel en niet gemaakt voor video streaming. Dit heeft vaak als gevolg dat een connectie wordt onderbroken of onnodig gaat bufferen. (internet verbinding is namelijk snel genoeg)

Nu vraag ik mij af of er een effectievere manier is om voor dit doel een protocol in te zetten over internet.Of misschien is er wel speciale software voor waar ik nog niet van af weet.

Aantal eisen hieraan zijn:
- Beveiligde verbinding (encrypted)
- Mogelijk zijn over internet (ziggo)
- Door bestanden kunnen bladeren vanuit xbmc (ondersteunde protocollen)

Hoor graag wat jullie ervaringen in deze zijn, of dat iemand er een oplossing voor heeft verzonnen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

misschien dat de media services in windows 2008 je wat kunnen bieden?
http://technet.microsoft....rary/ee822833(WS.10).aspx

You don't need eyes to see, you need vision

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een VPN verbinding misschien? Als je verbinding snel genoeg is, dan is het net alsof je thuis zit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• vogelrokker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 18:06
Bedankt voor jullie reacties. Een VPN zou misschien wel moeten kunnen, maar heb hier geen ervaring mee. Laatste keer dat ik hiermee aan het experimenteren was had ik wat problemen met een internet connectie op de server.

Ik ga de Windows 2008 media services is proberen in een VM.