Hoihoi,
Voor informatica op school zijn we begonnen met Visual Basic. Nou ben ik thuis ook een beetje gaan kloten en kwam ik op het volgende idee:
Ik heb 2 tekstvlakken: eentje waarin je het begingetal zet en in eentje het eindgetal. Als je vervolgens op geneer klikt moet je dit krijgen:
Dit werkt. Nu moet ik voor een loop van 1 tot 6 6x op mijn messagebox klikken. Maar dat wil ik niet. Ik wil dat mijn antwoord in TextBox3 komt te staan, onderelkaar.
Dus loop 1 tot 6 zou zijn
1
2
3
4
5
6...
Ik heb al dingen geprobeerd zoals :
Maar dat doet 'ie niet T_T. Kan iemand mij uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat het wel werkt?
Voor informatica op school zijn we begonnen met Visual Basic. Nou ben ik thuis ook een beetje gaan kloten en kwam ik op het volgende idee:
Ik heb 2 tekstvlakken: eentje waarin je het begingetal zet en in eentje het eindgetal. Als je vervolgens op geneer klikt moet je dit krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles genereerknop.Click
Dim startgetal As Integer
Dim eindgetal As Integer
Dim i As Integer
startgetal = TextBox1.Text
eindgetal = TextBox2.Text
For i = startgetal To eindgetal
MsgBox(i)
Next i
End Sub
End Class |
Dit werkt. Nu moet ik voor een loop van 1 tot 6 6x op mijn messagebox klikken. Maar dat wil ik niet. Ik wil dat mijn antwoord in TextBox3 komt te staan, onderelkaar.
Dus loop 1 tot 6 zou zijn
1
2
3
4
5
6...
Ik heb al dingen geprobeerd zoals :
code:
.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Public Class Form1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles genereerknop.Click
Dim startgetal As Integer
Dim eindgetal As Integer
Dim antwoord As Integer
Dim i As Integer
startgetal = TextBox1.Text
eindgetal = TextBox2.Text
antwoord = TextBox3.Text
For i = startgetal To eindgetal
antwoord = i
Next i
End Sub
End Class |
Maar dat doet 'ie niet T_T. Kan iemand mij uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat het wel werkt?