Toon posts:

Batterij Macbook pro 15' (eind 2006)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb een Macbook pro 15 van eind 2006 die ik gebruik voor school maar na 3 jaar
is de batterij drastisch achteruit gegaan. als ik de macbook nu opstart dan staat het batterij percentage (zonder aangeslote voedingskabel) als op 21%.

Mijn vraag was: Stel ik koop een nieuwe batterij en STEL deze gaat binnen 3 maanden stuk
kan ik deze dan laten vervangen?

mvgr

k.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Er zit meestal 6 maanden garantie op een batterij als die bij een laptop zit. Natuurlijk is het ook zo dat een winkelier binnen 6 maanden na aankoop moet aantonen dat een defect te wijten is aan de koper.

Dus... Ja je kunt deze dan binnen 3 maanden laten vervangen. Maar waarom ga je er in de eerste instantie vanuit dat een nieuwe batterij binnen 3 maanden kapot zal zijn?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

OK13 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:09:
Er zit meestal 6 maanden garantie op een batterij als die bij een laptop zit. Natuurlijk is het ook zo dat een winkelier binnen 6 maanden na aankoop moet aantonen dat een defect te wijten is aan de koper.

Dus... Ja je kunt deze dan binnen 3 maanden laten vervangen. Maar waarom ga je er in de eerste instantie vanuit dat een nieuwe batterij binnen 3 maanden kapot zal zijn?
Niets is zeker met Apple's batterijen ;) Na 3 Apple exemplaren sinds eind 2006 (zelfde model als TS denk ik) was ik het beu en heb ik een third party model gekocht :X

Hier stond achterhaalde informatie…

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Zelfs apple staat niet boven de wet, en daarbij als je een batterij bij een winkel koopt heb je met garantie afhandeling te maken met die winkel en niet met apple.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22
Volgens mij zit op accu's 6 maanden garantie, of het nu de 1e is of een replacement maakt dan niet uit

Strava

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb onlangs mijn replacement accu na krap 1 jaar laten vervangen door Apple. Hier werd absoluut niet lastig over gedaan. De vraag is uiteraard wel waar het omslagpunt ligt. Als na een jaar (in mijn geval ca 300 cycles) de capaciteit is gedaald tot 10% kun je probleemloos garantie claimen. Ligt het op 75%, heb je waarschijnlijk pech.

Het verschil zit hem erin dat het prima mogelijk is dat je na 1 jaar nog 75% over hebt. Gebruik/opslag onder te warme of te koude omstandigheden maakt dit bijvoorbeeld prima mogelijk. Na 1 jaar nog maar op 10% zitten duidt meestal op 1 of meer defecte cellen, en dan wordt wel overgegaan tot vervanging. Al met al, het blijft een accu.

Launching containers into space

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik had na 2 jaar ook drastische problemen met mijn accu van de Macbook Pro. Uiteindelijk maar een nieuwe gekocht want Apple wilden hem niet meer vervangen. Het schijnt namelijk te zijn dat er iets niet helemaal in de haak was met die generatie batterijen in combinatie met de SMC van de Macbook.

Toen ik (nu 4 maanden terug) die nieuwe accu kocht kreeg ik ook een ander merk accu. Deze heeft totop heden geen preformance verlies.

Ik heb nu een SMP batterij, voorheen had ik geloof ik een Sony.

Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat je hoogstwaarschijnlijk langer plezier hebt van je batterij dan 3 maanden.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom,

ik had mijn batterij 3jaar en 2 maanden heb deze batterij vooral gebruikt aan de stroom kabel.
Had na 106 cycles nog maar 3 procent battery life en deze batterij wilde helaas niet meer opladen.
Als de stroom kabel even eruit getrokken werd was de laptopt uit binnen 5 minuten.

Nu heb ik gemerkt dat net als de post hierboven mijn batterij ook van het merk smp is en ook dat de batterij minder snel heet word.

in ieder geval bedankt voor de antwoorden.
hoop nog vele jaren met deze batterij te gaan doen
Pagina: 1