Toon posts:

24" full-HD beeldscherm voor gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm om m'n oude 19" scherm te vervangen. :)

Ik wil graag een full-HD scherm (1920x1080) van ongeveer 24". Het voornaamste doeleinde zal gamen, films en programmeren/webdesign zijn. Nu heb ik redelijk goede ervaringen met Samsung schermen, dus is mijn oog gevallen op de volgende modellen:
  • Samsung SyncMaster P2470H - 61 cm
  • Samsung SyncMaster B2440 - 61 cm
  • Samsung SyncMaster B2430H - 60,96 cm
  • Samsung SyncMaster 2494HS - 59,95 cm
Budget is niet echt een probleem. Al deze schermen lijken mij goed maar ik vroeg me af welke van deze toch het beste is om games op te kunnen spelen (sinds dat het voornaamste doeleinde is)?

Suggesties voor andere beeldschermen (24", 1920x1080, voor gaming) zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt,

Betonboor

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welkom op GoT. De bedoeling van dit forum is dat je je zelf inleest, achtergrondkennis opdoet, zelf je eisen toetst aan de specificaties die de fabrikanten hun modellen meegeven en dan een topic opent als je nog vragen hebt.

Het is niet de bedoeling dat GoT jouw werk doet ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

is een hoge refreshrate niet het kenmerk van een gaming LCD monitor?
dan is het ook geschikt voor 3D maar ik bedoel het in de vorm van minimale ghosting.

d:)b :henk d:)b

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:55
ik zou iig niet meer investere in een normaal LCD scherm maar meteen in een led scherm dus die 2494HS valt al af. ook zou ik kijken naar andere merken zoals LG , pricewatch: LG Flatron W2486L-PF prachtig beeldscherm. lees wat reviews en kijk wat voor jou het belangrijkkst is :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13
Als je ook Grafisch werk gaat doen (webdesign) waarom kies je niet voor een IPS Scherm. Ik heb zelf laatst een Dell U2410 gekocht (1900x1200), en met een calibratie is dit echt een top scherm.

Ik game zelf ook (niet super hardcore, maar wel veel), en heb van Ghosting nog niet gemerkt ook al heeft dit scherm een iets hogere response tijd dan een normale tft (8ms tegen 2ms). Ik kom van een 22" Samsung af.

En als ik kijk naar de beeld qualiteit ben ik zeer blij met deze upgrade. De Dell laat veel meer details zien dan mijn vorige samsung.Ik zie bijvoorbeeld in World of Warcraft spell details die eerder ook wel aan stonden, maar gewoon niet zichtwaar waren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies.

Ik ga er inderdaad ook grafisch werk mee doen. Ik zal wat onderzoek doen naar een IPS scherm, is misschien wel het investeren waard. Ik zal zeker ook naar die Dell kijken. Ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk is geworden.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb wel goede ervaring met LG, ik was eerder hooked on Samsung maar de transformator ging elke keer naar de kloten. Dus ben overgestapt, nooit spijt van gehad. Heb een w2452T maar ik denk dat ze die niet meer verkopen.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:46
pricewatch: BenQ G2420HDBL

Heerlijk beeldscherm, kleuren zijn prachtig. Heb zelf geen last van ghosting of andere nadelen op gamegebied.

Responsetijd maakt tegenwoordig eigenlijk niks meer uit, het verschil tussen 5ms en 2ms is IMO niet merkbaar. En tenzij je counterstrike gaan spelen, is 75hz meer dan genoeg.

+ Hij is niet zo duur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 19-09-2010 12:27 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23

MsG

Forumzwerver

Waarom per se FUllHD en niet 1920 * 1200 waarbij je voor alle andere dingen dan films voordeel hebt vanwege de extra verticale ruimte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 23:45
Ik heb puur voor gamen een LG W2443PA gekocht. (Full HD-16:9). Keuze was voor mij dat het scherm snel moest zijn EN in hoogte verstelbaar. (link)

Deze monitor is prettig om om mee te werken, maar ik zou mijn keuze nu op een 16:10 monitor laten vallen. Je krijgt dan net meer werkruimte in de hoogte.

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Privacy glass | Pixel LED |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent. Daar hoort absoluut bij dat je aanwezige FAQs en BBGs doorneemt, en aan de hand daarvan aan de slag gaat.

Ik kan me bij het lezen van deze topicstart niet voorstellen dat je **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? bekeken hebt. Begin daar eens alsnog mee. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar geef dan per punt in de FAQ aan wat je ermee gedaan en gezocht hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.