Toon posts:

Moet een centerspeaker vrij staan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen over de indeling van mijn TV/audio-set.
Het liefst heb ik mijn Keff Q-serie center speaker direct onder mijn TV, maar omdat de center veel groter en vooral hoger en dieper is dan verwacht zit nu ik na te denken om om de center een MDF U-constructie te maken van drie planken waarop de voet van mijn tv steunt.
Een paar vragen heb ik hier over:
Moet ik me nu zorgen maken over geluids-vervorming van de center wanneer ik deze constructie zoals boven aangegeven maak?
En of het dicht timmeren van de achterkant dat mischien voor het oog net iets mooier is, aangeraden wordt hier.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:19

mphilipp

Romanes eunt domus

sorry, ik las de vraag verkeerd...

[ Voor 94% gewijzigd door mphilipp op 18-09-2010 01:02 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Die laatste zin moet je ff opnieuw bekijken.

On: als de voorkant van de speaker helemaal vrij is, dan kan het denk ik geen kwaad.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 20:43
Ik heb ook pas een Kef centrespeaker gekocht en vind het ook een log geval.
Helaas past deze speaker qua breedte net niet in mijn audiomeubel, maar laat nu een nieuw meubel bouwen waar hij wel mooi in past.
Ik heb eens gegoogeld op afbeeldingen bij Kef IQ60c en vind daar diverse opstellingen waar de IQ60c ingebouwd zit in een meubel.
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om dit te doen, het laag zal er door toenemen lijkt mij.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

De achterkant zou ik niet dicht timmeren, er zit tenslotte een baspoort aan de achterkant. Die kan dan z'n druk minder goed kwijt, in feite pas je daarmee het geluidsbeeld van de speaker aan. Qua afstraling zou het mogelijk nog een beetje uit kunnen maken als je er een kastje omheen maakt maar dat is denk ik gerommel in de marge (als in, wel meetbaar als je wilt maar echt hoorbaar zal wel meevallen).

Verwijderd

Topicstarter
Rocketman schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:34:
Ik heb ook pas een Kef centrespeaker gekocht en vind het ook een log geval.
Helaas past deze speaker qua breedte net niet in mijn audiomeubel, maar laat nu een nieuw meubel bouwen waar hij wel mooi in past.
Ik heb eens gegoogeld op afbeeldingen bij Kef IQ60c en vind daar diverse opstellingen waar de IQ60c ingebouwd zit in een meubel.
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om dit te doen, het laag zal er door toenemen lijkt mij.
:) Viel het bij jou ook pas op hoe ongelofelijk groot dat ding is toen het thuis uit de verpakking werd gehaald?
Gek genoeg is mij dat helemaal niet op gevallen bij het testen in de winkel.
Kun je een keer een foto posten van je nieuwe meubel als het af is?
Pagina: 1