Toon posts:

cpu te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een

amd 1.2
win 2k
40 gig maxtor ultra 100 hd
GF 2 mx
256mb
sb live

en me cpu word stress 63 graden
is dit normaal?? Niks is er overgeclockt.
En hij loop vaak vast als ik een uurtje aan het quake ben hij is dan zo'n 63 graden

me case is 34 graden
en heb in fan aan de voor kant zitten die er lucht in blaast
en die cooler is bij de winkel er op gezet

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Dat is wel vrij warm ja...
Heb je de cooler er goed op zitten? Heb je er een beetje koelpasta tussen zitten; een BEETJE? Hoe warm is je case; heb je een/wat fan(s) om de overtollige hitte af te voeren?

Een paar suggesties... ;)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Gewoon een dikkere koeler,,,,,
dan komt t wel goed !!!

:z

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Mijn CPU 1000 @ 1000 is standaard 58 graden en MB 32 graden. TB kan tot 90 graden, maar dat is veel te warm. Ik gebruik SPIRE TB cooler. Volgens test is deze cooler geschikt tot 1500 MHZ, maar dan zou ik verwachten dat mijn temp wat lager dan 58 zou moeten zijn.
Iemand oplossing ?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 12 maart 2001 22:20 schreef phemelrijk het volgende:
Mijn CPU 1000 @ 1000 is standaard 58 graden en MB 32 graden. TB kan tot 90 graden, maar dat is veel te warm. Ik gebruik SPIRE TB cooler. Volgens test is deze cooler geschikt tot 1500 MHZ, maar dan zou ik verwachten dat mijn temp wat lager dan 58 zou moeten zijn.
Iemand oplossing ?
De topicstarter heeft ook een Spire Cooler....

Zal het dus aan die spire liggen denk? Want ik vind die Spire maar een nep ding...(no offence)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 15:53

Tim Schuhmacher

abasios

ik heb eigenlijk precies de zelfde vraag.

maar ik heb nog met norrod gebeld en die zeiden dat het een keurige temperatuur voor tb 1200 was en dat tot 95 graden er geen probleem zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij zeiden ze dat het geen kwaad kon

maar ik vind het wel vreemd dat hij met een uurjte quake vast loopt

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Ikzelf heb de Agilent Arcticooler, heb ik zelf een tijdje geleden uit de VS meegenomen. Zoals je in mijn sig ziet zit mijn TB 800 op 950 @ 1,8v. Mijn case temp is 23* terwijl mijn cpu 39* idle en 42* stressed is... :P

En oh ja, ik kan Quaken zo lang ik wil...

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

He Kram,
Zet anders (na alle voorgaande tips) ook een cooler boven in je case ter hoogte van je cooler. Deze fan moet dan de warme lucht naar buiten blazen. Dit is vaak belangrijker dan een fan die enkel een beetje koude lucht van buiten aanzuigt. Met een 'zuig' en een 'blaas' fan creeer je een veel betere airflow in je kast (zie ook AMD.com over cooling). Verder helpt een derde fan in de bovenkant van je kast ook goed (warme lucht stijgt op).
Of je kunt ook gewoon een andere/ betere cooler kopen! ;)

(bij mij scheelt het 10 graden met twee case fan en een hd-cooler die lucht zuigt)

Verwijderd

Topicstarter
dat met die fans in de boven kant en zij kant kan niet echt, vanwege het een geheel is die je over de kast heen schijf. Heb een aopen HX45
kan denk alleen een fan aan de voor kant wat ik nu ook heb maar daar komt ook weinig lucht uit ;(
Pagina: 1