iPod classic "not supported" met Sony home cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Hallo,

Ik heb een Ipod classic van 120 G. Voor zover ik kan merken heeft hij het altijd prima gedaan.
Vandaag heb ik een Sony Home cinema set gekocht ( type DAV - DZ 330).
Mij werd verteld dat dit apparaat de mogelijkheid heeft om via USB je Ipod te connecten waarbij je via de afstandbediening de Ipod kunt bedienen en afspelen. Ook in de handleiding staat duidelijk dat dit kan met een lijst met de Ipod's waarbij dit mogelijk is, de classic staat er ook bij. Echter wanneer ik mn Ipod met de USB in de daarvoor bedoelde ingang steek krijg ik de melding ''not supported'', en kan ik verder niks. Ik heb de Ipod met de meest recente update voorzien, maar het mocht niet helpen. Met mn Ipod en kabel terug naar de winkel waar ik de set heb gekocht, waar ik bij een showroom model hetzelfde heb geprobeerd. De verkoper deed niet moeilijk en haalde zelfs nog een nieuwe USB kabel uit een verpakking om het daarmee te proberen, maar tevergeefs. De verkoper snapte het zelf ook niet.

Apple zelf dus maar opgebeld, en na alles uitgelegd te hebben en de gebruikelijke vragen en stappen van eventuele mogelijke oplossingen doorlopen te hebben, (waaronder ook de handleiding van de home cinema set die zij via internet erbij haalde) wist de medewerker het verder ook niet meer, haar response was dan ook als volgt; zij zag geen reden waarom het niet zou moeten werken. Enigste tip die ik kreeg die ik direct kon proberen was om de Ipod te herstellen, als dat niet zou helpen moest ik maar Sony zelf opbellen met de vraag of ik misschien een instelling optie over het hoofd heb gezien en/of het mogelijk is, dat ik misschien nét een type Ipod heb die niet compatible is. Misschien een mogelijkheid, maar mocht dat zo zijn zou ik dat wel volstrekt belachelijk vinden.
Maar goed , Ipod hersteld en je raad het al, geen resultaat.
Sony dus maar opbellen.... Maar aangezien ik daar nog wel evn moet wachten (weet eigenlijk niet of ik morgen (zaterdag) al kan bellen, dacht ik dat het handig zou zijn om mn probleem hier voor te leggen, misschien dat hier toevallig iemand is die helzelfde probleem als mij had/heeft en suggesties heeft.

Alvast bedankt !

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik in de handleiding kijk staat er bij de beschrijving van de USB poort: "Used for connecting a USB device or iPod*" Bij het * staat vervolgens: "United Kingdom models only". De vraag is dus: heb je een UK model? Anders is hiermee je vraag waarschijnlijk beantwoord.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Bedankt!
Nu valt het mij ook op in de handleiding, blijkbaar in al mn drukdoenerij overheen gelezen. Ik mag er dus van uit gaan dat er een verschil tussen de Britse en Nederlandse modellen zit, ( mij is het nog wel onduidelijk of dit slaat op de home cinema set of de Ipod zelf) terwijl ik eerst in de veronderstelling was dat alle Europese modellen, wat betreft dat soort audio en beeld apparatuur gewoon '''gelijk'' waren.
Tja ...niet dus. Beetje belachelijk als je het mij vraagt....

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je verder in de handleiding leest zie je bijvoorbeeld bij de specificaties staan dat DivX wordt ondersteund, behalve door de UK modellen. Daarnaast kan het US model weer geen videobestanden afspelen vanaf disc of USB. Het lijkt dus op cinema set zelf te slaan en niet op de iPod. Het is belachelijk ja, maar waarschijnlijk zal het met licenties te maken hebben.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/