vraag videokaart: overdrive toont verkeerde clocks?

Pagina: 1
Acties:

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Beste Tweakers,

Het is alweer weekend en ik zit waarschijnlijk gewoon niet na te denken, maar toch brand deze vraag enorm...
ik heb onlangs een nieuwe HD5770 gekocht, een Sapphire HD5770 512MB om precies te zijn (staat niet in de pricewatch maar wel bij de buren :S?) tweedehands gekocht van een andere tweaker die hem in Xfire heeft gebruikt, dus ik hem blij aansluiten (EEEEIINDELIJK de 4350 eruit!!! ;w ) en aangezien ik een lichte overclock 'nodig' vindt (ben nooit tevreden met wat ik heb O-) ) heb ik meteen de MSI afterburner gestart. dar kreeg ik echter een volgend plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://computerbouwen2.web-log.nl/.a/6a0134853c80cd970c013487735de6970c-800wi
valt op dat je hier een clock hebt van 900MHz en een geheugenvan 1300MHz. het is GDDR5, dus 1300MHz x 4 = 5,2GHz? ik dacht dat het 850/4800MHz zou zijn... voor zover ik weet niet standaard overgeklokt uit de fabriek... ook de drivers worden niet herkent na de installatie (blijkt).

de drivers haal ik van de AMD website (?), maar hoe verklaar je de clock?
overigens, ik kan hem niet verder overklokken ATM.
het is weekend, mijn hersenen hebben een clock van 0,1 GHz... ik kan er nu ff niet uitkomen. mij lijkt het een standaard overclock? maar is 50/400MHz standaard overclock niet wat veel? 875MHz zie ik nog wel in de pricewatch staan...

ik hoop dat iemand me het kan uitleggen,

met vriendelijke groet,

naarden 4ever

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06

D4NG3R

kiwi

:)

Wat zegt CCC ervan dan?

Mogenlijk heeft de vorige tweaker de bios geflashed naar deze waarden, gewoon terugklokken naar default (of lekker zo laten staan en door gaan klokken. Want je temp te zien heb je daar zat ruimte voor) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
2D-modus?

• naarden 4ever
thx D4NG3R NL, ik ben nu de nieuwe CCC aan het downloaden, wacht daar even op. nog 1 minuut, alvast bedankt voor de reactie.
als hij idd zo geflashed is, lekker laten zo, aangezien hij nu stabiel loopt. dan ga ikook niet moeilijk doen... ;)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Heb je een profiel aangemaakt en toevallig wel aan de clocks gezeten? Want ik zie dat er een profiel opgeslagen staat op (1). Verder, wat ik zo gauw even zie, staat er in de tabel rechts wel gewoon netjes een Mem clock van 1200 MHz als max. aangegeven (da's die ene uitschieter). M.i. zou je het beste even Afterburner, want zo heet het (en geen Overdrive, ander progje ;) ), herinstalleren. Het moet fout uitgelezen zijn, of het is het profiel onder (1).
Lezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 17-09-2010 21:58 ]

• naarden 4ever
ja ik haal ze constant door elkaar ;) ik bedoel natuurlijk afterburner.
dat profiel is een instabiele overclock vanaf dit profiel. profiel 1 is 950/1401 MHz, de wardes die in de eerste post zijn de standaard. als ik op reset klik, komen die clocks tevoorschijn...
als ik even een 3D beeld op tafel gooi met ATiTool krijg ik een max clock van geheugen van 1300MHz, dus hij blijft niet op 1200MHz hangen, evenals de GPU die gewoon op 900MHz draait...
ben nu CCC 3.00.0790 aant installen, moment aub...

lol nu opeens even in 800x600 modus, CCC is weg hea?

[ Voor 5% gewijzigd door naarden 4ever op 17-09-2010 22:05 ]

• naarden 4ever
nope, ook CCC zegt er 900/1300MHz van... is ie geflashed?

Ben hem, eigenwijs als ik ben, gewoon verder aan het overclocken. Heb de autorijd van AMD CCC ontdekt, stukken makkelijker dan moeilijk lopen doen met stapjes van 20 MHz, 3dmark laten stressen, verder clocken tot een instabiele clock, dan nog kleinere stapjes vanaf die clock...
AMD doet het stukken sneller, die overclockt tijdens de load...

Goed, nu heb ik nog een vraag: ik heb de hd5770 nu laten autotunen, uiteindelijk van 900/1300 naar 950/1420? Gekomen (geheugen weet ik niet meer zeker...) maar nu vroeg ik me dus af... Ik wilde 3Dmark Vantage draaien, de Dx10 versie (bestaat er een Dx11?) maar ik zette heel even mijn beeldscherm uit, moest even weg en we denken aan het milieu ;) maar toen ik terug kwam bleek de bench gestopt te zijn...
Anyway, ik dacht komt vast door de monitor dus ik zet em weer aan...
Amper 100frames gehad of hij knalt er weer uit... Windows geeft een waarschuwing dat de videokaart besturingsprogramma's niet meer werken en dat dat is hersteld o.i.d dus ik nog Es' draaien, na een minuut ongeveer weer een stop. Komt dit door de overclock? Is hij instabiel? Geen hangende beelden o.i.d. Geen crashes, geen hangende beelden, temp max 55 graden... Waar ligt het aan?

[ Voor 126% gewijzigd door naarden 4ever op 17-09-2010 23:37 ]

Pagina: 1