Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024
Hey,

Ik weet niet of ik hier op de juiste afdeling van het forum zit, maar ik heb een probleem met mijn toetsenbord, en ik hoopte dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Mijn probleem is:
Als ik trackmania speel moet ik kunnen driften. Hiervoor moet ik dus 3 toetsen indrukken. Dit lukt wel met een bocht naar rechts, maar niet naar links. Is er een manier dat ik kan instellen dat hij het ook pakt als ik naar links moet? Dit probleem heb ik trouwens bij alle racespellen.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, en een nieuw toetsenbord kopen is er geen van :P

Toetsenbord: Logitech MK600

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is goed mogelijk dat de hardware dit niet kan registeren.

Welke toetsencombi hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:28
Aha, dit probleem had ik ook met NFS Most Wanted, dus ik neem aan!? dat dit een windows issue is...
Sorry, maar ik kan je verder ook niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik had ooit langlang geleden hetzelfde probleem.
Bleek toen uiteindelijk aan het usb>ps2 convertortje te liggen dat ik gebruikte.
Weet natuurlijk niet of je die gebruikt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

in trackmania kan je ook driften door heel even op de rem te drukken en dan weer volgas ;)
Anders ligt het aan je toetsenbord, speciale gamingtoetsenborden kunnen meer toetsen tegelijk registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
was het niet zo dat je bij usb toetsenborden niet meer dan 3 toetsen in het zelfde segment mag indrukken.
ik kan dit niet met zekerheid zeggen. maar je hebt geloof ik minder adressering. oplossing toets in het andere segment voor die functie gebruiken. of een echt ps2 toetsenbord gebruiken. dit is wel onder voorbehoud maar ik geloof dat het zo zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

dezejongeman schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:17:
was het niet zo dat je bij usb toetsenborden niet meer dan 3 toetsen in het zelfde segment mag indrukken.
ik kan dit niet met zekerheid zeggen. maar je hebt geloof ik minder adressering. oplossing toets in het andere segment voor die functie gebruiken. of een echt ps2 toetsenbord gebruiken. dit is wel onder voorbehoud maar ik geloof dat het zo zat
Eerder net andersom. ik heb dit probleem bij verschillende oude toetsenborden gehad. maar nog nooit bij een nieuw usb ding.

Then again. zo vaak test je dat natuurlijk niet

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
uhm ps2? En het gaat om de pijltjes. Voor, Achter en Rechts tegelijk gaat wel. Voor, Achter en Links gaat niet. En tsja, ik doe hem gewoon in de USB achter in mijn computer dus....

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Oh ik heb net een ontdekking gedaan in cod4. Hier kan ik wel W, A, Q, en bijv. zitten of gaan staan. Vier toetsen tegelijk dus. maar waarom kan dit niet in TM??

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54

ErikKo

Rippie

Omdat het toetsenbord is ingedeeld in bepaalde "regio's". Binnen dit regio kan het toetsenbord dan maar een x aantal toetsen tegelijk. Daarom reageert het toetsenbord vaak anders dan je verwacht wanneer je tegen deze grens zit. En zoals eerder vermeld, gaming toetsenborden zijn er meer op gemaakt om meerdere toetsen tegelijk in te drukken.
Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Oke dit snap ik, maar ik neem aan dat alle pijltjes binnen dezelfde regio zitten. Dus dan snap ik het nog niet hoe ik er 3 in kan drukken maar niet 3 snap je? uitleg zie bovenstaande comment. En ik kan wel meerdere toetsen, vier zelfs. Maar alleen de letters van me keyboard, Ik vind het allemaal maar raar.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zet anders je controls (vooruit-, achteruit-, linker- en rechterpijltje) op ZQSD (Azerty) of WASD (? Qwerty).
Deze kunnen meestal wel meerdere toetsenaanslagen waarnemen, dus hiermee kán het wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zet WSAD als controls voor trackmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
Nu je het zegt :P dat is natuurlijk helemaal niet zo'n slechte optie. Maar toch.... ik blijf het raar vinden.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:19
Volgens mij heeft Trackmania een optie voor een alternatieve methode van toetsregistratie, kijk eens bij de controls tab bij instellingen (of geavanceerd, even zoeken ;) ). Wie weet helpt dat.

Verwijderd

Je hebt toetsenborden die elke toets apart kunnen registreren en waar je dus een willekeurig aantal toetsen tegelijk in kan drukken, ook zijn er bijvoorbeeld game toetsenborden die alleen WASD apart maken zodat je deze altijd in kan drukken.

Anti-Ghosting wordt dat genoemd.

Verwijderd

Even opgezocht omdat ik die term niet kende bij keyboards: http://wiki.answers.com/Q/What_is_anti-ghosting
Pagina: 1