Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Nu heb ik dus een nieuwe Wacom Intuos4 gekocht en ben alles aan het instellen en dergelijk. Alleen zoals ik het in de filmpjes zie, dat als je harder drukt dat je penseel dan ook dikkere strepen maakt, zie ik niet terug komen in mijn photoshop... Ik heb al verschillende drukgevoeligheden ingesteld en van alles en nog wat getest, maar hij blijft gewoon één dezelfde lijn dikte behouden. Wie weet hoe ik het moet instellen of wat ik fout doe?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt een pen mode en een mouse mode. Staat je tablet in pen mode? Kan je instellen in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Ik zie wel eigenschappen van tablet. En dan bij de pen instelling modus: pen of muis. Als ik deze op muis instel dan gaat die alleen sneller door mijn beeld heen. En op pen (waar die al op stond) gebeurt er niets qua dikte.... Ik werk met windows 7 en photoshop CS5. heeft dit er denk je iets mee te maken? Want hij installeerde en herkende wel meteen mijn tablet.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik een tablet als muisvervanger. Om dit goed in windows 7 te laten werken moest ik de tablet-service van windows 7 uitschakelen, en dáárna de tablet aansluiten en de drivers installeren. Anders zaten de tablet-snufjes van windows 7 de Wacom drivers in de weg en andersom.

Nu gebruik ik geen drukgevoelige functies, maar misschien werkt dit ook voor jou?

Services kun je uitschakelen door services.msc in het startmenu te typen.

(Dit heb ik overigens zowel met een Wacom Graphire 4 als met een Intuos 3 moeten doen, onder Windows 7 x64)

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-09-2010 19:36 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
je moet in photoshop ook instellen hoe de lijn reageerd op de druk van de pen dynamic brush oid.

• Pablo11392
Ik krijg het niet voor elkaar hoor.... Ik heb de service van windows 7 uitgeschakeld, welke tablet PC input service heet en de Wacom service aanstaan. Ook heb ik bij de penseel dynamiek de optie op pendruk gezet, maar er gebeurt niets.... Tevens heb ik ook nog eens een windows 7 driver geïnstalleerd van de Wacom site, maar het blijft gewoon dezelfde dikte behouden. Wat kan ik nu dus nog doen?

• Skohsl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 23:18
Wacom installeert automatisch ook wat programma's om instellingen te maken. In het programma 'Wacom Tablet Properties' (tenminste zo heet het hier) kan je dingen instellen, maar ook dingen testen. Wanneer je bij 'Tool' de 'Grip Pen' neemt kan je ook de Pressure testen (links onder in het venster). Hier kan je in ieder geval testen of de pen en de drivers werken. Wanneer ze hier werken moet je de oplossing zoeken in Windows danrwel Photoshop, wanneer het hier ook niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de drivers danwel de hardware.

In ieder geval iets om je weer bezig te houden.

• fredkaps
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 08:45
In CS5 zitten naast opacity en flow (in de taakbalk) twee knoppen. Deze heten presure tablet controls, heb je daar al iets mee gedaan?

• Pablo11392
fredkaps schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:42:
In CS5 zitten naast opacity en flow (in de taakbalk) twee knoppen. Deze heten presure tablet controls, heb je daar al iets mee gedaan?
Net getest, maar mag ook niet helpen....

Als ik bij de instellingen kijk van het tablet en ik druk met mijn pen dan zie ik wel linksonder het balkje van de pendruk toenemen en afnemen, dus dat werkt in principe wel gewoon goed...
Het is misschien maar een klein dingetje hoor om je penseel dikker of dunner te krijgen, maarja je wilt wel dat het werkt uiteraard.

Edit: Ik denk dat het komt omdat ik phtoshop CS5 heb en mijn tablet deze nog niet ondersteunt. Ik zie namelijk CS5 ook nergens op de site van Wacom staan met welke functies werken op welk programma (gaat t/m CS4)

[ Voor 14% gewijzigd door Pablo11392 op 18-09-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkaps
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 08:45
ik heb een intuos4 medium en gebruik stuurprogramma versie 6.1.5-3 in combinatie met CS5, en hier werk drukgevoeligheid zoals het hoort.

• Pablo11392
De driver opnieuw installeren deed het 'm. Ik had wel eerst de tablet functie van windows 7 zelf uitgeschakeld en toen opnieuw installeren. Works like a charm :)

Pagina: 1