[Win 7] Draadloos internet spontaan heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Wanneer ik deze topic titel zelf zou lezen zou ik meteen denken, reinstall, drivers, bios ed. Of een onervaren tweaker, maar ik kom hier echt even niet meer uit.

Ik heb af en toe (spontaan) last van een heel erg langzame verbinding met internet (meestal nadat ik een tijd van de computer ben weg geweest, maar hij hoeft niet in slaapstand te zijn geweest).

Het gaat om de wifi verbinding, die is normaal 25 Mbps, en wanneer hij langzaam is, onder de 1 Mbps.

Ik had dit met mijn vorige netwerk kaart (linksys WMP54G) en nu ook met mijn nieuwe Sitecom WL353 usb adaptertje. Het probleem ligt niet bij m'n router, want een reboot van de pc lost het probleem altijd op. Een reboot van de router maakt geen verschil.

Dit zijn mijn system specs:
Gigabyte p35-ds3 F15 bios (laatste)
Q6600 cpu
4 gig ddr2 in 4 banken.
Router: Netgear 3500L (laatste firmware)

Power settings zijn op max gezet, dus de usb of wifi verbinding staat niet in power-save mode.

Legale windows met Microsoft Security Essentials en een uitgebreide scan gedaan.

Reinstall van windows zal niet helpen want met de RC versie van windows 7 had ik hetzelfde probleem.

Andere computers in het netwerk hebben het probleem niet.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Of is er een programmatje van bijvoorbeeld sysinternals waarmee ik kan achterhalen welk programma/bestand/wat dan ook, mijn netwerkkaartje bezig houdt?

[ Voor 7% gewijzigd door NitSuA op 17-09-2010 19:27 ]