Toon posts:

IRRI Ratel Geluid!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb een Alpha en nog een paar extra Fans in mijn kast hangen. Nu heb ik dus alleen sinds vanochtend een irri ratel geluid aan mijn rechter kap. Ik dus me kast los draaien. Maar geen enkel iets raakt mijn zijplaat aan. Zet ik me kap erop na een tijdje opeens weer dat irri ratel geluid aan me zijkap. Maar hou je heel rustig je vinger ertegen dan is het geluid weg.

Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er kan tegen doen?

Ps. Is zwaar irri dat geratel.

Sniper logged out....

Verwijderd

sniper:
als je stuk voor stuk de apparaten (die kunnen ratelen)uitschakeld kom je er vanzelf achter wie de boosdoener is.

Verwijderd

De Alpha cooler (de fan) is de boosdoener.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Jongens, de oplossing is heel simpel..
al die ventilatoren hebben een frequenty.. ze draaien erg hard, en veroorzaken dus trillingen,... ieder voorwerp heeft zijn eigen "resonantie frequenty" en dus kan alles trillen als een bepaalde frequentie wordt uitgezonden.. de zijkant van je kast is een groot relatief dun oppervlak en pakt dus waarschijnlijk 1 van die trillingen van je ventilatoren op.. je kunt proberen, de zijkanten van je kast (de punten waar de zijkant aansluit) af te tapen met gaffertape.. dit zal dan de resonantie dempen, zorg wel dat je je schroeven goed stevig aan draait..

succes !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat tbusquet gelijk heeft.
Alleen waar haal ik dat zogenaamde "gaffertape" ?

Sniper logged out......

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ehhh, ik werk bij een facilitair bedrijf en dus heb ik het bij overvloed..
maar een zaak als de gamma of hubo zal het toch wel hebben ?
het is gewoon dik stevig tape, dat makkelijk scheurt, maar wel heel stevig is..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok ik heb morgen toch vrij dus kan ik mooi eens even langs de gamma of iets dergelijks die winkels zitten hiero toch allemaal op een rijtje dus moet wel lukken
Pagina: 1