• JvanderMeer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02 08:12
Beste mede tweakers,

Vandaag heb ik zelf een HTPC in elkaar gezet. Na alle onderdelen te hebben aangesloten kwam natuurlijk de grote vraag: Gaat hij opstarten. Maar helaas... ik krijg geen beeld. Er zijn geen piepjes te horen, de CPU fan draait. Wat ik al heb gesprobeerd:

- Opstarten zonder memory
- Opstarten zonder moederbord batterij
- Externe videokaart (ik wil namelijk de onboard videokaart gebruiken)
- Kabesl uiteraard gecontroleerd

Vermoeidelijk heeft dit te maken met de CPU of Moederbord. Hoe kan ik dit uitsluiten?
Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van je systeem?
Als je vermoedt dat een van de onderdelen problemen geeft is het raadzaam om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen en op deze manier structureel hardware uit te sluiten.

• JvanderMeer
De specs zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 119,99€ 119,99
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Asus M4A785G HTPC€ 46,76€ 46,76
1AMD Athlon II X2 250€ 57,-€ 57,-
1Corsair CX400W€ 42,11€ 42,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,80

Ik heb naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gekeken. Zou de voeding niet genoeg vermogen geven?
Ik heb alle kabels weer los gemaakt en weer aangesloten, nu begint de CPU heel even te draaien en stop hij weer, Na een paar seconden maakt hij een kleine draai en stop weer, zo blijft dit door gaan.

Verwijderd

Voeding zal het probleem niet zijn als ik je lijstje hierboven ziet, in de mijne zit 350w en is ook meer dan genoeg. Heb je je cpu wel goed bevestigd, zit je cpufan voeding wel goed aangesloten op je moederbord?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 17:34
Even in de manual opzoeken wat de 2 piepjes betekenen?

EDIT: Ik kan 't niet vinden in de manual :?

[ Voor 30% gewijzigd door Freeaqingme op 18-09-2010 20:13 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JvanderMeer schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:06:
Ik heb naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gekeken.
Dat is helaas niet genoeg. Zoals je daar gelezen hebt, is het de bedoeling om de tests ook daadwerkelijk uit te voeren. Een andere manier om zeker te weten wat je probleem is, is er helaas niet.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
JvanderMeer schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:06:
Ik heb alle kabels weer los gemaakt en weer aangesloten, nu begint de CPU heel even te draaien en stop hij weer, Na een paar seconden maakt hij een kleine draai en stop weer, zo blijft dit door gaan.
Euh. De CPU hoort niet te kunnen draaien hoor. :+
Gaat de led op het moederbord wel branden? En blijft die aan?
Aangezien je eerst helemaal geen aktie kreeg en na het opnieuw aansluiten van de kabels wel zal het toch ergens aan de aansluitingen liggen.
Loop ze eens allemaal na of de stekkertjes wel in orde zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Is het je eerste zelfbouw systeem? afstandbusjes op de juiste plek in je behuizing gestoken?

Als ik zelf een systeem in elkaar zet test ik deze eerst altijd buiten de kast. Moederbord leg ik op de moederborddoos. Onderdelen erop steken en eerst eens op deze wijze testen.
Doe je wat verkeerds, werkt er iets niet dan heb je volop en wordt je niet beperkt door de krappe ruimte in je kast.

• JvanderMeer
Freeaqingme schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:07:
Even in de manual opzoeken wat de 2 piepjes betekenen?

EDIT: Ik kan 't niet vinden in de manual :?
Ik heb geen piepjes. Had ik die maar :)

• JvanderMeer
centr1no schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:26:
[...]

Euh. De CPU hoort niet te kunnen draaien hoor. :+
Gaat de led op het moederbord wel branden? En blijft die aan?
Aangezien je eerst helemaal geen aktie kreeg en na het opnieuw aansluiten van de kabels wel zal het toch ergens aan de aansluitingen liggen.
Loop ze eens allemaal na of de stekkertjes wel in orde zijn.
De CPU koeler bedoel ik. Ik heb de box Cooler aangesloten en deze blijft nu wel draaien na het aanzetten.
Het led je op het moederbord blijft ook branden. Ik ga de stekkertjes nogmaals langs lopen.

• JvanderMeer
job schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:59:
Is het je eerste zelfbouw systeem? afstandbusjes op de juiste plek in je behuizing gestoken?

Als ik zelf een systeem in elkaar zet test ik deze eerst altijd buiten de kast. Moederbord leg ik op de moederborddoos. Onderdelen erop steken en eerst eens op deze wijze testen.
Doe je wat verkeerds, werkt er iets niet dan heb je volop en wordt je niet beperkt door de krappe ruimte in je kast.
Het is niet meer eerste zelfbouw systeem. Het testen buiten de kast heb ik nooit gedaan, thanks voor de tip.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 17:34
JvanderMeer schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:08:
[...]

Ik geen piepjes. Had ik die maar :)
Oh, Ik moet te snel gelezen hebben ofzo. Er staat wel iets over piepjes :z

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• JvanderMeer
Vandaag nieuw geheugen gekocht en hiermee is het probleem nu ook opgelost.
Pagina: 1