Muziekprogramma met toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 07:27
Hallo,

ik ben al een tijd opzoek naar een programma zoals je vaak in de kroeg ziet (hopelijk is dit het juist topic). Een muziek programma dat te besturen is met een muis. (omdat er geen plek is voor een toetsenbord).

Ik wil wel graag freeware :)

weet iemand een soort van winamp maar dan met on screen toetsenbord waarmee je met de muis dan de letters moet aanklikken?

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door BasZer op 17-09-2010 15:45 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02 18:29
iTunes?

Werkt perfect met alleen tb of alleen een muis.
En dan met schermtoetsenbord ofso?

[ Voor 23% gewijzigd door Zandpad op 17-09-2010 15:49 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
Zandpad schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:49:
iTunes?

Werkt perfect met alleen tb of alleen een muis.
En dan met schermtoetsenbord ofso?
Kan ook met Windows On Screen Keyboard inderdaad. Echter denk ik dat de TS meer een kiosk-achtige applicatie zoekt. Hufter proof dus ;).

• BasZer
Echter denk ik dat de TS meer een kiosk-achtige applicatie zoekt. Hufter proof dus ;).
ja dat is de bedoeling.

De programma die ik in de kroeg altijd zie staan zijn erg hufter vriendelijk :) (maar zijn duur)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25
Er is een programma voor een euro of 80 te koop wat zoiets doet, maar ben even de naam kwijt. Wilde het voorheen ook hebben, maar uiteindelijk vanaf gezien.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

itunes in DJ stand, en mensen lekker met hun eigen ipod touch / iphone muziek laten aanvragen ;)

maar met alleen een muis kom je toch ook al een eind? dan kan je gewoon op artiest/cd/nummer zoeken.
rechter muisknop onklaar maken, dan is het ook lastig om bestanden 'per ongeluk' te verwijderen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Winamp kan je volledig besturen met het keyboard. Zijn ook vast plugins voor voor handigere interfaces ervoor!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• BasZer
ik wil juist winamp (of achtige) met alleen het gebruik van een muis, dus ook zoeken met behulp van een muis (on screen keyboard)

itunes ben ik persoonlijk niet zo fan van.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waar ga je het voor gebruiken? Je kunt eigenlijk alle software prima alleen met muis bedienen.
Wat in itunes handig is, maar ongetwijfeld in elk ander programma net zo werkt, is dat je je artiesten alfabetisch onder elkaar kunt zetten in een eigen venstertje. Zelfde geldt voor CD's en genres. Muziek is dus zonder toetsenbord ook al makkelijk te vinden (daar heb je het scrollwiel voor ;) )

Een programma dat ik in cafe's ook vaak zie is Foobar2000. Dit is helemaal te customizen, en misschien dat er al een skin klaar ligt dat doet wat je wil. Eigenlijk vergelijkbaar met winamp, maar in mijn ervaring wat lichter in gebruik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• BasZer
ik wil het gebruiker voor in de kantine. Het moet dus een erg gemakkelijk programma zijn. Zoeken moet alleen met een muis kunnen. (in onze kroeg staat een machine met daarop een onscreen keyboard, deze kan met muis en touchscreen bedient worden, maar prijzig programma)

Daarom zoek ik eigenlijk een winamp of iets dergelijks met een add-on on screen toetsenbord

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Als je geen fan bent van iTunes, kan je toch gewoon winamp of Foobar2000 (zou ik zelf aanraden) met het standaard Windows On-screen Keyboard gebruiken? Daar hoef je geen programma met aparte plugin voor te gebruiken, want alle Windows-software ondersteunt het ingebakken on-screen keyboard.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• sjaakwortel
  • Laatst online: 22:37
Mediamonkey heeft ook een heel goede (hufterproove) party modus
.
Use MediaMonkey for Parties or other public places with Party Mode, which allows users to make requests while protecting your library from being modified.

Use the Auto-DJ to automatically play tracks when manually selected tracks run out.

If you need to manage music for a large audience, MediaMonkey is the jukebox for you.

http://www.mediamonkey.com/information/free/
en dat werk volledig met muis(voor zover ik weet) en is gratis. Ik gebruik het wel eens en ben er heel tevreden over, sowieso een heel goed muziek organisatie programma.

[ Voor 60% gewijzigd door sjaakwortel op 17-09-2010 17:50 ]

• BasZer
allemaal bedankt!

ik gebruik de on screen toetsenbord van windows zelf! (goede tip)
Pagina: 1