High-end HP of Dell laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:23
Geachte tweakers,

Gezien het feit de HP en Dell site erger mager zijn in hun aanbod over extreem sterke laptops leg ik mijn vraag even hier neer. Ik ben op zoek naar een HP of Dell laptop die de volgende specifiaties aan moet kunnen:

- minimaal 4 lokale Windows virtuele machines op Microsoft Hyper-V en Vmware ESX kan draaien;
- minimaal 16GB aan geheugen kunnen adresseren (32GB is een must);
- draagbaar genoeg zijn om overal mee naar toe te nemen;
- geen grafische doeleinde hebben.

De services van de virtuele Windows machines kunnen uiteenlopen van Exchange tot Forefront of ISA server. Budget is geen issue, als de laptop maar sterk genoeg is. Het scherm moet een hoge resolutie (1400×1050 of hoger) hebben. Uiteraard moet de laptop zo licht mogelijk blijven, in verband met de draagbaarheid.

Dan vraag ik me nog af in welke mate de snelheid in combinatie met het L3 cache geheugen van de processor invloed heeft op het goed functioneren van de virtuele machine. Kan ik beter voor meer snelheid gaan en wat minder cache of net andersom?

Raden jullie een HDD of een SSD aan in verband met de levensduur van het opslagmedium? Als de laptop overdag altijd aan zal staan en virtuele machines zal draaien, kan dit dan veel invloed hebben op de levensduur van een SSD schijf?

Als iemand een concreet voorbeeld heeft van een HP of Dell laptop dan zie ik deze graag tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zijn geen sodimms > 8GB dus 32GB gaat niet lukken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Heb je al gekeken naar een Dell Precision 6500 of Lenovo Thinkpad W510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
@DukeBox:
Er zijn laptops die max. 32GB ondersteunen. Wellicht dat je er 8x4GB in kunt stoppen..

@PCMedic:
Ja, de Dell heb ik ook gezien. Echter is die niet echt draagbaar in de configuratie zoals ik hem graag wil hebben. De Lenovo heb ik niet bekeken, maar dat is geen optie. Het liefst heb ik een HP machine, Dell is een tweede optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Sonic1986 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:44:
Er zijn laptops die max. 32GB ondersteunen. Wellicht dat je er 8x4GB in kunt stoppen..
Nee, het hoogste momenteel is 4x4GB, maar dit is zelfs al zeldzaam.

Het is tevens al langere tijd niet toegestaan om dit soort topics te openen.

Gezien het type laptop wat je wilt kopen adviseer ik je deze BBG: [NBBG] Oktober 2010 Businessnotebook

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er is een verschil tussen geheugen kunnen adresseren (elk 64-bits OS kan veel meer dan 16 of 32 GB adresseren) maar of je het fysiek kunt plaatsen is een heel andere vraag.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
@D4NG3R NL: Die laptops die in de BBG staan voldoen totaal niet aan mijn vraag. Bovendien heb ik een aantal technische vragen waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gehad. Waarom zou ik mijn vraag betreffende een laptop met redelijk specifieke eisen hier niet gewoon mogen stellen?

@ u_nix_we_all: Ik heb laptops gezien die hardwarematig 32gb kunnen addresseren:
http://h10010.www1.hp.com...4295-4307559-4307559.html

[ Voor 16% gewijzigd door Sonic1986 op 28-09-2010 21:17 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica