W7 administrator locked out

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 07:40
Beste medetweakers,

Ik heb de volgende vraag:

Na een systeem voorzien te hebben van W7 Professional 32-bit besloot ik van de useraccount een standaard user te maken. Vervolgens via het administrator account bij de standaard gebruiker 'Ouderlijk toezicht / Parental control' ingeschakeld op basis van een software whitelist.

Werkt allemaal prima, totdat ik ' net user administrator /active:no ' uitvoerde om het logonui nog maar van 1 account te voorzien. Mijn vermoeden was namelijk dat ik gewoon administrator taken uit kon voeren door een niet geautoriseerde applicatie te starten en 'Vraag een administrator om toestemming.' aan te klikken. In het verleden kwam er dan een elevated rights prompt waar ik mijn administrator account gegevens in kon kloppen waarna ik toch verder kon.

Echter nadat ik het administrator account hidden heb gemaakt kan ik niet langer mijn account gegevens invoeren. De knop om door te gaan is namelijk niet langer klikbaar (zie foto).

Heb ik mezelf nu permanent buitengesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja

Ik zou zeggen probeer eens of je via veilige modus (f8) nog kan inloggen met Administrator. Die zou een blanco wachtwoord moeten hebben, of het wachtwoord wat je daar zelf voor hebt ingesteld.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Heel vreemd, in veilige modus heb ik ook geen administrator zichtbaar (excuses dat ik dit niet eerder vermeldde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

densoN schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:54:
Heel vreemd, in veilige modus heb ik ook geen administrator zichtbaar (excuses dat ik dit niet eerder vermeldde).
Als je in veilige mode geen administrator ziet, betekend dat er nog een (disabled) Administrator account op je computer zit.

Normaal gesproken kan je in veilige mode gaan, en met het ingebouwde admin account (die standaard uitgeschakeld is) een nieuwe administrator account aan maken.

Probeer is je uitgeschakelde Admin account te verwijderen, en dan in te loggen in veilige modus, dan zou je een admin account moeten zien bij het inloggen

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:28
Met ntpasswd kan je de adminstrator account weer vrijgeven. Om de administrator account te verbergen moet je dit met en registry entry doen en niet via net use aangezien dit de account gewoon disabled.

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Sinester schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:18:
[...]

Als je in veilige mode geen administrator ziet, betekend dat er nog een (disabled) Administrator account op je computer zit.

Normaal gesproken kan je in veilige mode gaan, en met het ingebouwde admin account (die standaard uitgeschakeld is) een nieuwe administrator account aan maken.

Probeer is je uitgeschakelde Admin account te verwijderen, en dan in te loggen in veilige modus, dan zou je een admin account moeten zien bij het inloggen
Vanuit waar de disabled admin account verwijderen? ik heb namelijk nog maar 1 toegang tot het systeem waarin ik geen administrative tasks kan uitvoeren. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Mogelijk dat het doormiddel van een account/password reset dat het werk, last hier laats wat over op een site zelf nog niet getest maar misschien werkt het.
hier nog wel eens een password reset CD gebruikt als PC's heel dicht waren gezet door vorige beheerders en er moest wat verandert worden, en daarmee werd dan ook het account geactiveerd maar dat voornamelijk in XP maar werkte ook bij Vista, geen idee voor Windows 7

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Bedankt allemaal voor de snelle reacties tot zover, ik ga meteen aan de slag met deze tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het account is uitgeschakeld, dus mogelijk werkt de tip hierboven niet. Mocht dat het geval zijn, dan kan je altijd nog Hiren's Boot CD gebruiken om het admin account weer in te schakelen. Er is een aparte entry om wachtwoorden te resetten. Hierbij kan je ook kiezen om een account weer in te schakelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NTpasswd gebruiken: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Werkt ook op Win7 en kan ook disabled accounts unlocken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1