[ASP] Replace functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Goedendag,

Voor het intranet bij ons is de bedoeling dat er snelkoppelingen gemaakt kunnen worden zodat er niet tientallen versies vervangen hoeven te worden bij het invoegen van een nieuwe versie.

Nu staan de bestanden in verschillende mappen, het originele bestand staat in map 1, terwijl er in map 2 een snelkoppeling moet komen naar het bestand in map 1.

Nu heb ik heb zo geprobeerd dat de snelkoppeling (bestand.lnk) verwijst naar het bestand in map 1 (bestand.doc). Nu is het zo dat de huidige programmatuur het niet echt goed aanpakt. Het probleem is namelijk dat de webpagina (ASP) niet het doel uitleest van de snelkoppeling, maar gewoon de extensie .lnk klakkeloos overneemt.

Nu dacht ik, plaats er een replace functie in zodat de .lnk omgezet word naar .doc, en zo wel het bestand opent.
If strExt <> "lnk" then
sMyString="lnk"
sMyString=Replace(sMyString,"lnk","doc")
Response.Write sMyString

Else
'Niets doen
End if
Is dit nu de juiste manier? Ik wil dus dat de extensie .lnk omgezet word in .doc.

Hulp is altijd welkom :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Let me get this straight...

Je hebt een oud (in map1) en een nieuw bestand (in map2). Je hebt in map1 een .lnk bestand dat een doel bevat, namelijk het nieuwe bestand in map2. Je wilt dat een ASP pagina die link volgt en het juiste document uit map2 toont in plaats van het oude bestand in map1?

Dus:

Map 1: bestandOud.doc, bestandOud.lnk
Map 2: bestandNieuw.doc

En wat is nu precies de bedoeling? Want ik vermoed dat je wat zaken door elkaar haalt...

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Ehm, nee.

C:\Map1\bestand.lnk (verwijst naar: c:\map2\bestand.doc)
C:\Map2\bestand.doc

Nu doet asp gewoon stom door niet de verwijzing de pakken, maar het gewoon te runnen als C:\map1\bestand.lnk.. Terwijl daar juist moet staan, c:\map2\bestand.doc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

'ASP doet gewoon stom' is wel een erg wazige omschrijving van het probleem. Post eens wat relevante code in een testcase en dan zien we verder. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
CreateShortcut ofzo? :?
Sowieso is die replace verkeerd omdat "lnk" niet perse op het einde hoeft te staan en is sMyString een niet-beschrijvende naam..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

dusty

Celebrate Life!

De juiste manier?

Lees .lnk in je geheugen, Bepaal in die data waar de link naar verwijst, verander je filenaam en open die file.

Immers kan de link de naam "Rabbit.lnk" hebben, terwijl deze verwijst naar Cow.doc.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1