Ik ben op zoek naar een htpc voor in de woonkamer. Ik gebruik nu zo'n simpel kastje dat films en muziek kan streamen (eerdere eminent serie). Ik zoek een systeem dat meer als dat kan. Zo wil ik er bv xbmc opzetten zodat ik mooi door de muziek en films kan bladeren met box art enzo. Hij moet in 1080p kunnen streamen!
Tevens wil ik er windows op draaien om op het web te surfen, wat ik belangrijk vind is dat flash movies zoals op youtube zonder haperen draaien, ook bv in 720p.
Ik wil er ook simpele games op draaien, van OpenTTD
tot 3d shooters.
Ook wil ik de pc verbinden aan mijn receiver via een hdmi kabel voor beeld en geluid.
Mijn oog is gevallen op de Eee Box EB1502 van Asus. Is de pc geschikt voor wat ik er mee wil gaan doen? In heb nu een 720p tv maar wil binnen niet al te lange tijd een 1080p beamer aanschaffen. 1080p is dus zeer belangrijk.
Of raden jullie me een ander systeem aan? (zelfbouw kan eventueel ook)
Ik heb dit topic al aandachtig doorgelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1420302// die komt echter wel wat duurder uit.
Edit: Audio vind ik ook belangrijk, ik ben van plan flac en andere losless formaten te streamen. Audio tevens via hdmi.
Edit2: Blu ray is een pre, geen vereiste
Tevens wil ik er windows op draaien om op het web te surfen, wat ik belangrijk vind is dat flash movies zoals op youtube zonder haperen draaien, ook bv in 720p.
Ik wil er ook simpele games op draaien, van OpenTTD
Ook wil ik de pc verbinden aan mijn receiver via een hdmi kabel voor beeld en geluid.
Mijn oog is gevallen op de Eee Box EB1502 van Asus. Is de pc geschikt voor wat ik er mee wil gaan doen? In heb nu een 720p tv maar wil binnen niet al te lange tijd een 1080p beamer aanschaffen. 1080p is dus zeer belangrijk.
Of raden jullie me een ander systeem aan? (zelfbouw kan eventueel ook)
Ik heb dit topic al aandachtig doorgelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1420302// die komt echter wel wat duurder uit.
Edit: Audio vind ik ook belangrijk, ik ben van plan flac en andere losless formaten te streamen. Audio tevens via hdmi.
Edit2: Blu ray is een pre, geen vereiste
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 13:13 ]