[Windows 7] Automatisch SymLink aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:30
Ik heb het volgende probleem:

Schijf DATA is vol, en ik ga nu over op DATA2. Omdat ik niet allebei de schijven wil proberen als ik een bepaalde film zoek, had ik het idee om op DATA automatisch symlinks te maken.

Ik weet dat SymLinks via de commandline zijn aan te maken, en om te zorgen dat ie alle bestanden naloopt ben ik 'for' tegen gekomen.

Met het volgende kom ik een heel eind:

for /d %x in (F:\Films\*) do mklink /D %x E:\Films\%x

Het enige waar ik niet uit kom, is dat ie alleen de naam moet pakken van die map, en niet het complete pad

Wat ie nu namelijk eigenlijk uitvoert, is mklink F:\Films\Film1 D:\Films\F:\Films\Film1.

Terwijl dat uiteraard mklink F:\Films\Film1 D:\Films\Film1 moet zijn.

Hoe kan ik dit oplossen, of misschien is er een veel makkelijkere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Misschien
pushd F:\Films
for /d %x in (*) do mklink /D F:\Films\%x E:\Films\%x
popd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met %~px ipv %x neem je het pad, met %~nx alleen de filename. Maar inderdaad zou pushd (of gewoon cd) misschien ook kunnen werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik heb het opgelost met de oplossing van "Mijzelf". Probleem is nu alleen als ik een bestandsnaam heb waar vreemde tekens in zitten, zoals (bij Cabarat) "Arie & Silvester". Ik heb gekeken naar escapen e.d. door ^ te gebruiken, maar dat kan volgens mij niet als het vreemde teken middenin de naam zit. Iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke versie van Windows gaat het? Als je Windows 7 gebruikt doe je er denk ik veel beter aan om er libraries van te maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
^met hem....

Als jij ff aangeeft welk OS het is, dan kan ik de titel ff fixen :+

Titel fixed :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 17-09-2010 23:44 ]

• endness
Iemand hier een oplossing voor? Ik heb zelf ook zitten proberen met op diverse manieren escapen, maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al gekeken naar libraries? Dat is toch echt de meest houdbare/toekomstgerichte oplossing... Er zijn namelijk nogal wat meer mensen met dit soort issues, en dat is een van de redenen waarom die functie in Windows 7 is toegevoegd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Kan ik beamen, met libraries is het eenvoudig zoeken (ook omdat ze geïndexeerd worden) en je kunt beide locaties gemakkelijk bereiken.

Het is in ieder geval makkelijker dan symlinks, die in mijn ervaring ook vaak nog funky werken met windows/programma's
Pagina: 1