Toon posts:

Server in de Fik! hoe groot is deze kans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu heel enthousiast bezig met het plaatsen van mijn FreeSCO router op een Dell 486. Deze komt in de meterkast van het huis te staan om de 'internet via de kabel' te verdelen.

Nu hoor ik verhalen dat die dingen opeens in de fik vliegen. Hoe groot is deze kans want normaal draait een pc ook uren en dagen achter elkaar.

En heeft iemand een goeie tip om dit tegen te gaan of te beveiligen. (behuizing? sensoren? etc etc)

Alvast bedankt.
alex :?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Denk niet dat je een heel groot risico loopt.
Tenzij die meterkast heeeeeel erg stoffig is en je ventilatoren na een tijdje laten vastlopen ;)

Maar dan moet het wel heel erg stoffig zijn.

Verwijderd

of als je hem voltankt met benzine :P :?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Of een gaslek moet zich voor doen
Maar dat merk je vanzelf wel....

En toch niet stiekum de internet verbinding door de hele straat leggen 8-)8-)8-)8-)

Verwijderd

Topicstarter
met een beetje mazzel ben ik de enige in de straat want zoveel pc gebruikers zitten er hier zo te zien niet... Ben benieuwd wat de snelheid gaat worden.....
Zolang de vlammen er maar niet afslaan >:)

Verwijderd

In mijn vriendenkring is er een motherfucker die het moederbordprogramma van ASUS A7V heeft gehackt. En hij heeft een ASUS van een hacker die bij hem na een aantal waarschuwingen binnenviel laten opfikken. Een thunderbird 800Mhz overgeklokt naar 2.2Ghz leeft niet lang met een uitgeschakelde koeler. En bij 210°C is connection lost............

Alles met software aansturen is wel gebruiksvriendelijk, maar gevaarlijk. Ik heb voorkeur voor een server met een elektrisch schakelbord.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 23:25 schreef algabra het volgende:
In mijn vriendenkring is er een motherfucker die het moederbordprogramma van ASUS A7V heeft gehackt. En hij heeft een ASUS van een hacker die bij hem na een aantal waarschuwingen binnenviel laten opfikken. Een thunderbird 800Mhz overgeklokt naar 2.2Ghz leeft niet lang met een uitgeschakelde koeler. En bij 210°C is connection lost............

Alles met software aansturen is wel gebruiksvriendelijk, maar gevaarlijk. Ik heb voorkeur voor een server met een elektrisch schakelbord.
Ja tuurlijk...

Verwijderd

Nu even serieus,

Als je bang bent voor brand, dan hang je er toch een brandmelder van 25 piek boven. Deze waarschuwd je wel op tijd.

Niet dat er iets gaat gebeuren, maar om je wat veiliger te voelen.

Verwijderd

Pc is volgens mij het veiligste apparaat in het huis (na de lamp dan). Tenzij je niet aan de voeding hebt geknutseld.
Dat ding slaat alang af nog voordat er kortsluiting kan komen. Plaats maar eens een hele grote weerstand (paar mega ohm) tussen de 5v, gaat ie al uit.

Verwijderd

Topicstarter
Die brandmelder hangt er al inmiddels maar voorkomen is beter dan genezen.

Nog meer tips van mensen?
:)

Verwijderd

Zorg door middel van php ervoor dat de uptime op een bepaalde site terechtkomt, laat dat steeds checken. En als de uptime dan opeens weer op nul staat gaat er automatisch een alarm af. :D

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik deaai hier nu al een hele tijd een freesco server op een 486-25. Passieve CPU koeling, en de voedingsfan is temperatuur geregeld. Ik heb tot nu toe de voedingsfan nog niet aan horen gaan. Als je weinig hardware aan je voeding knoopt blijft íe best wel koel, en dan kan er niets gebeuren.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
FreeSCO draait vanaf flop dus gewoon de hd eruit. Voeding heeft het heel rustig dus daar zal het niet aan liggen. Stof of vocht zal je grootste vijand zijn als je die al hebt. Ga zelf binnenkort precies hetzelfde doen met een 486 en FreeSCO erop voor kabel. Moet geen punt zijn.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• aatos
  • Laatst online: 21-08 19:51
Op dinsdag 13 maart 2001 07:34 schreef Toverstaf het volgende:
Pc is volgens mij het veiligste apparaat in het huis (na de lamp dan). Tenzij je niet aan de voeding hebt geknutseld.
Dat ding slaat alang af nog voordat er kortsluiting kan komen. Plaats maar eens een hele grote weerstand (paar mega ohm) tussen de 5v, gaat ie al uit.
tuurlijk.. weet je waar je het over hebt?

reken mee:

5 volt, 1 megaohm. wat wordt de stroom? 5/1000000= 0,005 mA. aangezien zelfs de meest verklote voeding meer dan 10 A kan hebben op de 5v uitgang, zal hij echt niet afslaan bij deze belasting.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 23:31 schreef MrK het volgende:

[..]

Ja tuurlijk...
LoL @ algabra :D

• Bigs
  • Niet online
Het enige wat je niet moet doen is voedingsventilatoren vast- of uitzetten, dan kan er verder weinig gebeuren volgens mij.

En algabra: 1. :r:r:r 2. Het is algEbra

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 13 maart 2001 07:34 schreef arvdsar het volgende:
Die brandmelder hangt er al inmiddels maar voorkomen is beter dan genezen.

Nog meer tips van mensen?
:)
Je zou de beeper van die brandmelder kunnen verbinden met een relais die ervoor zorgt dat als je alarm afgaat dattie de stroom uitschakelt.....
Ook is het een idee die brandmelder er niet boven maar in te hangen

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

Servowire

prutser:~#

Op maandag 12 maart 2001 23:25 schreef algabra het volgende:

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!!
:P

met papier mache kun je alles maken!!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
}:O

Hèhè ..

*D

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Of je koopt 1 keer per jaar een nieuwe voeding van 25 piek, zodat de componenten niet kunnen verouderen en dus de kans op uitfikken weer een stuk lager is. Ik heb een keer bij het aanzetten van mijn AT-voeding de ELCO's die erin zitten (die grote blauwe potten) opgeblazen. Komt geen vuur van, alleen maar veel witte damp. Voeding was dan ook al 4 jaar oud ofzo.

Jep

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 16:25 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

LoL @ algabra :D
:?:?:?:?:?
vernaderjeklaar...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op Monday 12 March 2001 23:25 schreef algabra het volgende:
In mijn vriendenkring is er een motherfucker die het moederbordprogramma van ASUS A7V heeft gehackt. En hij heeft een ASUS van een hacker die bij hem na een aantal waarschuwingen binnenviel laten opfikken. Een thunderbird 800Mhz overgeklokt naar 2.2Ghz leeft niet lang met een uitgeschakelde koeler. En bij 210C is connection lost............

wow kijk je vriend deugt neit als jij ehm een motherfucker noemt al helemaal niet(hint hint) 800@2200 in your fucking dreams boy !!!!!!! mega loser man , mensen willen hulp voor comedy gaan ze naar een FUNNY WEBSITE maar dit hahaahhahah *D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal

Verwijderd

Op Monday 12 March 2001 23:25 schreef algabra het volgende:
In mijn vriendenkring is er een motherfucker die het moederbordprogramma van ASUS A7V heeft gehackt. En hij heeft een ASUS van een hacker die bij hem na een aantal waarschuwingen binnenviel laten opfikken. Een thunderbird 800Mhz overgeklokt naar 2.2Ghz leeft niet lang met een uitgeschakelde koeler. En bij 210C is connection lost............

Wow! Stoer gast, jij zult wel veel vrienden hebben. Jij bent echt zo stoer dat ik echt wel wil dat jij mijn vriend wordt |:(

Nu ff serieus, ik denk niet dat je bang moet zijn dat een 486 doorfikt, gebeurt alleen als je hem 2 of 3 keer zo snel laat lopen :)
Ik heb hier een 486 DX2-66 met passieve koeling en die heatsink wordt iets van 60 graden. Als je het niet helemaal vertrouwt hang je er gewoon een casefan voor, die hoor je toch niet in de meterkast.
Pagina: 1