Toon posts:

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Intern antwoordapparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al de hele ochtend bezig om het interne antwoordapparaat van m'n FritzBox te laten werken, maar zonder succes.

Het lijkt me erg handig om berichten als audiofile naar m'n mailbox gestuurd te krijgen, maar er wordt niet eens gereageerd op telefoontjes, dus zonder inspreken al helemaal geen berichten...

Intern antwoordapparaat staat aan, ingesteld om op "All Calls" te reageren. Met de opties "Record message", "Greeting Delay" is 10 seconden, maximaal inspreken van 120s, en daarna "Send message via email".

Maak ik een denkfout, want ik kan mezelf blijven bellen tot ik een ons weeg, het "Internet Telephony" lampje van de Fritzbox gaat dan ook branden, maar het antwoordapparaat neemt niet op.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 14:26
Gaat het om een VoIP nr of een vast nr? Heb je al geprobeerd om alleen het desbetreffende nummer in te stellen? Staat, wanneer het om een vast nr gaat, deze überhaupt wel ingesteld op de Fritz!?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een VoIP nummer.

Hoe bedoel je, alleen het desbetreffende nummer in stellen? Ik heb één vast (VoIP) nummer -dat een jaar geleden geporteerd is- en de FritzBox werkt hiervoor prima. Alleen de voicemail/antwoordapparaat functionaliteit die ik nu probeer in te stellen, wil maar niet.

Ik heb hier een album met screengrabs gemaakt:
http://imgur.com/a/Ce4YE/fritzbox_tam

(Imgur heeft ze in omgekeerde volgorde gezet)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 13:27 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 14:26
Je instellingen lijken te kloppen. Probeer de 120 seconden eens omlaag te zetten en probeer het antwoordapparaat eens toe te wijzen op één nummer om te kijken of het werkt. Verder kan je proberen je Fritz! van de laatste firmware te voorzien, dit doe je heel gemakkelijk via de webinterface.

Edit: Weet nit of het bij de 7170 hetzelfde is als bij de 7270, maar daar kom je door **600 te toetsen in het Voicemail menu, wellicht dat je daar ook nog iets uit kunt halen. En wat ik me ook nog bedacht, wat laat de calls list zien?

[ Voor 29% gewijzigd door dôh op 17-09-2010 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de lengte van de mogelijke berichten heb ik gespeeld, net als met de vertraging waarmee de voicemail moet inschakelen.

Maakt niets uit. Firmware is de laatste nieuwe (van mei, denk ik). Modem geeft iig aan dat er niets nieuwers is.

Gek is, dat ik met geen mogelijkheid de instelling kan wijzigen op welk(e) telefoonnummer(s) het apparaat moet reageren:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/aS8Ug.png

Als ik ik kies "only to the following numbers", zoals op dit plaatje, en druk OK, dan wordt me verteld dat ik nog wel minstens één nummer moet invoeren, maar zoals je ziet, is er geen plek... Niet storend verder, want ik wil alle telefoontjes kunnen onderscheppen, maar raar is het wel.

Voor wat betreft **600, ja dat werkt eender bij (alle?) FBs. Ik kan inderdaad het menu in en een berichtje inspreken en alle andere opties die je zelf waarschijnlijk ook hebt. Het probleem is puur dat het antwoordapparaat niet actief wordt van een beller, op zich bestaat en werkt het wel.

Deel 2 van de test was of ik zelf niet iets verkeerds deed: neen! Heb namelijk ook een FB7340 en daar werkt deze functionaliteit als een tierelier, met exact eendere instellingen als m'n 7170.
(Helaas kan ik deze modem niet gebruiken wegens 100% cpu gebruik in Windows 7, maar daar loopt al een ander draadje voor...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 17:21 ]