Toon posts:

2 Netwerken 1 Internetverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het stage lopen, nou heb ik een server staan bij het bedrijf.
Omdat ik voor school een aantal opdrachten moet uitvoeren met die server, wil er graag ook thuis mee aan de slag. Op die server heb ik ook DHCP geinstalleerd, dus als ik die op het netwerk van het bedrijf aansluit heb ik een probleem.
Iemand een idee over hoe we 1 internet verbinding kunnen laten praten met 2 verschillende netwerken, zonder dat er ip conflicten komen?

Alvast bedankt! }:O

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

lier

MikroTik nerd

Kijk nog eens naar je OP en bedenk voor jezelf of je voldoende informatie hebt gegeven...

De eerste stap is dat je verbinding (via Internet) wil kunnen maken met een server op afstand. Hiervoor zou je gebruik kunnen maken van een VPN verbinding.

Ik trek maar even de voorzichtige conclusie dat er nu twee DHCP servers actief zijn ???

Waarom ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hoezo heb je op de 2e server een DHCP server geinstalleerd..?

Wat je zou kunnen doen is jullie gateway router / modem whatever, een IP Alias te geven die in de range van jouw eigen server valt.

Dan kan die ook op internet en zit hij toch in z'n eigen range.

Je krijgt dan dus
- Modem / router IP: 192.168.10.1 + (IPAlias) 192.168.20.1
- Huidige server IP: 192.168.10.2 - Gateway: 192.168.10.1
- Eigen server IP: 192.168.20.2 - Gateway: 192.168.20.1

Je zou ook de huidige server een 2e IP kunnen geven en een 2e Gateway.. dit geeft hetzelfde effect als IPAlias.

Mja wat je ook doet... 2 DHCP servers is oei oei kun je je netwerk goed mee verzieken :)

Om dan het beestje over te kunnen nemen op afstand zou je teamviewer kunnen gebruiken, of inderdaad VPN. Zorg dan wel ervoor dat je NAT-Tables goed staan ingesteld

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 10:49 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-02 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:27:
Hallo,

Ik ben aan het stage lopen, nou heb ik een server staan bij het bedrijf.
Omdat ik voor school een aantal opdrachten moet uitvoeren met die server, wil er graag ook thuis mee aan de slag. Op die server heb ik ook DHCP geinstalleerd, dus als ik die op het netwerk van het bedrijf aansluit heb ik een probleem.
Iemand een idee over hoe we 1 internet verbinding kunnen laten praten met 2 verschillende netwerken, zonder dat er ip conflicten komen?

Alvast bedankt! }:O
En wat heb je zelf al gevonden om je probleem/vraag op te lossen/te beantwoorden?

2x een DHCP server in 1 netwerk is wat lastig, tenzij je er goed over nadenkt.
Je zou natuurlijk de "DHCP service" uit kunnen schakelen wanneer je die 'server' op kantoor hebt staan. Gewoon om problemen te voorkomen.

Verder is het e.e.a. wat je vraagt vrij basic, en mist er nogal wat informatie. We verwachten wat meer inzet van onze gebruikers, iets wat je al eerder is verteld.

Tenslotte is het natuurlijk niet de bedoeling dat wij - T.Net - jouw stageopdracht gaan uitvoeren.

Dit topic is gesloten.