Ziggo blokkeert SMTP poort, maar zegt van niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01
Tja, een beetje een "eigen schuld, dikke bult verhaal" dit. Gisteravond was ik na een lange dag werken niet helemaal helder meer en verstuurde ik een flinke mailing (1000 mails, in batches van 100 per 5 minuten) per ongeluk vanaf mijn server thuis in plaats van de daarvoor bestemde server bij een hostingprovider. Blijkbaar vonden ze dat bij Ziggo (terecht) niet zo leuk. En nu is dus de SMTP poort voor mij afgesloten. de PHP mail() functie geeft sinds gisteravond deze fout:
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "smtp.ziggo.nl" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini
Net even met Ziggo gebeld om het uit te leggen, mijn excuses aan te bieden en te vragen of ze de boel weer open willen gooien. Echter: de dame van de helpdesk hield stug vol dat ik helemaal niet op een blacklist stond en dat ik gewoon zou moeten kunnen mailen. En als ik niet op een blacklist sta, dan kunnen ze me er ook niet afhalen. Ik heb nog gevraagd of die lijst misschien niet realtime wordt bijgehouden, maar dat ze mij er pas later op zou kunnen zien, maar dat was volgens haar niet het geval (het zou elke vijf minuten bijgewerkt moeten worden). Tja, en nu zit ik dus een beetje met een probleem, want ik zou toch wel heel graag weer gewoon de SMTP-server willen kunnen gebruiken.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en, belangrijker, hoe ik het op zou kunnen lossen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Er zit een groot verschil tussen op een blacklist staan en het dichtgooien van port 25 door Ziggo. Je mag geen gebruik meer maken van smtp.ziggo.nl, omdat de poort dichtzit. Dit heeft niets met een blacklist te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Picaroon op 17-09-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ziggo bellen en doorvragen. 100 mails in vijf minuten is niet zo veel maar er staat vast een limiet op.

@hierboven:
Providers staan er om bekend poort 25 dicht te gooien, maar dan over het algemeen niet voor hun eigen SMTP-servers.

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 17-09-2010 08:53 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Picaroon schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:51:
Er zit een groot verschil tussen op een blacklist staan en het dichtgooien van port 25 door ziggo.
Volgens mij bedoelt de topicstarter ook de interne blacklist die ziggo al dan niet van hun interne klanten zou beheren..

Wat je nog wel zou kunnen doen, is alle uitgaande mail doorsturen naar de server die je bij de hostingpartij hebt staan, al dan niet over een andere poort dan 25.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, die mevrouw kwam zelf met het blacklistverhaal, dus ik ging er een beetje vanuit dat dit bij Ziggo hetzelfde betekent. Ze bedoelde dan volgens mij ook niet een blacklist met adressen waar spam vandaan komt, maar echt een lijst van gebruikers waarbij de boel dichtgetimmerd is. Nog een keer bellen dus?

Ah, jullie zijn erg snel allemaal, meer reacties inmiddels. Ik ga nog wel een keer bellen inderdaad en anders dan toch maar de SMTP van een van mijn hosting providers gebruiken. Ik laat even horen wat er uit komt :)

[ Voor 26% gewijzigd door posttoast op 17-09-2010 08:55 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

posttoast schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:47:
Net even met Ziggo gebeld om het uit te leggen, mijn excuses aan te bieden en te vragen of ze de boel weer open willen gooien. Echter: de dame van de helpdesk hield stug vol dat ik helemaal niet op een blacklist stond en dat ik gewoon zou moeten kunnen mailen. En als ik niet op een blacklist sta, dan kunnen ze me er ook niet afhalen.
Terugbellen en vragen of ze het door het Abuse team willen laten uitzoeken. Zitten ook gewoon op de helpdesk :z Als je afgesloten bent zou je sowieso binnen een paar dagen een brief moeten krijgen (was ooit handwerk, geen idee hoe het nu is).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Schijnt wel vaker voor te komen dat een eventuele blokkade niet goed geregistreerd wordt in 't Ziggo systeem als je dit doorleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zo, net teruggebeld en nu door een andere dame geholpen die het een stuk beter begreep. Ontzettend goed geholpen. Ze gaan me vandaag weer aansluiten. Bedankt voor het advies om nog eens te bellen, zat al redelijk met de handen in het haar :)

En toen werd het weer even minder: ze hebben me plots helemaal afgesloten, dus compleet geen verbinding meer. Opnieuw gebeld en nu kreeg ik te horen dat er een verzoek tot opnieuw aansluiten is ingediend en dat dit 24 uur kan duren. Waardevol advies voor andere Ziggo klanten: stuurt niet meer dan 100 mails per uur of 650 mails per dag via de Ziggo SMTP-server, want dat kan nare gevolgen hebben.

Gelukkig kan ik verder via tethering, maar leuk is anders.

[ Voor 48% gewijzigd door posttoast op 17-09-2010 11:26 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
@posttoast: een dame die het een stuk beter begrijpt, maar vervolgens wel een verzoek doet tot opnieuw aansluiten.... right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Picaroon schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:31:
@posttoast: een dame die het een stuk beter begrijpt, maar vervolgens wel een verzoek doet tot opnieuw aansluiten.... right.
Aansluiten is niet het goede woord, ik bedoelde poort 25 weer open zetten. Inmiddels heb ik weer verbinding gelukkig.

omniscale.nl

Pagina: 1