Welke videokaart is sneller: De geforce 2 MX of de geforce 1 DDR? ik heb een geforce 1 DDR en wil er een 2e bijkopen voor mijn netwerk pc maar welke? En is de GTS 2 echt stukken beter?
Verwijderd
Jammer dat de search nu niet werkt, want zoiets is behoorlijk vaak gevraagd.
Ene keer is de gf1ddr beter, de andere keer de gf2mx. Over het algemeen is de gf2mx beter.
En ja, de GTS is stukken beter.
Ene keer is de gf1ddr beter, de andere keer de gf2mx. Over het algemeen is de gf2mx beter.
En ja, de GTS is stukken beter.
Ik meen dat de 1 ddr sneller is, maar die heeft dan weer niet de nieuwere snufjes van de gf2 familie...
(correct me if I'm wrong)
(correct me if I'm wrong)
.... Ik weet het ook niet
De DDR is in hogere reso's vaak wat sneller dan de mx, maar de Mx kun je aardig goed overclocken en dan komt ie toch weer dicht in de buurt. Ten 2e heeft een Mx een GF2 chip waardoor er nieuwere mogelijkheden inzitten, en hij heeft een T&L engine dacht ik. In lagere reso's is de Mx dus wel sneller dan de DDR.
Voor de rest heeft de Mx 2 render pipelines en de GTS er 4, en de GTS heeft 128bit DDR ram en de Mx 128Bit SDram.
De Gts is dus in hogere reso's weer sneller dan de DDr en Mx.
Eppie
Voor de rest heeft de Mx 2 render pipelines en de GTS er 4, en de GTS heeft 128bit DDR ram en de Mx 128Bit SDram.
De Gts is dus in hogere reso's weer sneller dan de DDr en Mx.
Eppie
ehm de geforce ddr heeft ook T&L maar nog iets een geforce 2 gts is 575,- en de mx 300,- is dat prijsverschil het echt waard?
Verwijderd
Martijn, de search doet het niet.
En hij vraagt informatie over de kaarten niet over de prijzen..
Ik zou toch voor een gf2mx gaan.
Ook al zoekt ie info over de kaarten, heeft ie nog de search niet nodig... Hoe vaak dit wel niet gevraagd is, je hoeft maar topics van de laatste 10 dagen te bekijken en het staat er zo'n 12 x tussen...:( Ik word er gewoon een beetje gek van dat er STEEDS HETZELFDE gevraagd wordt. Niet verder kijken, gewoon domweg opnieuw vragen, dat is het motto van veel newbies hier...:(Op maandag 12 maart 2001 22:44 schreef Vo0 het volgende:
Martijn, de search doet het niet.
I rest my case...
BTW, over die prijzen had ik wel verkeerd begrepuh ja...:P Excuus...:)
BTW, er is ook nog een andere search, namelijk de serach van ONNO...:)
Geef dan gewoon nog een keer antwoord jonge, en begin niet gelijk te blazen als een stier...
So what als iemand het nog een keertje vraagt; ik vind het niet vervelend om toch te antwoorden en iemand weer happy te maken met een probleempje minder.
Als je dus echt te lui bent reageer je gewoon niet en negeer je de vraag (of je doet effe copy-paste uit een eerder topic...
)
Als je dus echt te lui bent reageer je gewoon niet en negeer je de vraag (of je doet effe copy-paste uit een eerder topic...
Oh god, weer zo'n figuur...:( Je bent hier pas dus je kunt het niet vergelijken, maar je moet eigenlijk effe het forum van nu vergelijken met dat van 2 jaar terug... Alles wordt nu 10000x gevraagd, en de stomste vragen worden gesteld... Dan snap je wel wat ik bedoel...
Verwijderd
Right on! Ik volg het forum hier al een hele tijd en al dat gezeik van "gebruik de search" zorgt voor een overload op de T.n serversOp maandag 12 maart 2001 23:53 schreef mbvisiontt het volgende:
Geef dan gewoon nog een keer antwoord jonge, en begin niet gelijk te blazen als een stier...So what als iemand het nog een keertje vraagt; ik vind het niet vervelend om toch te antwoorden en iemand weer happy te maken met een probleempje minder.
Als je dus echt te lui bent reageer je gewoon niet en negeer je de vraag (of je doet effe copy-paste uit een eerder topic...)
//edit
Owja, mijn Geforce 1 DDR gaat over het algemeen sneller dan mijn Geforce2MX (speel meestal in res 1024*768, 16bit)
//edit
Ik snap heus wel wat je bedoelt en dat het vervelend kan zijn, maar we zijn allemaal newbie geweest. En als je je het nog herinnert: het is altijd mooi om het antwoord op je EIGEN vraag te krijgen, gewoon om effe de bevestiging te krijgen dat je het ook allemaal echt begrepen hebt.
Ps. En nu zal wel een slotje komen...
Ps. En nu zal wel een slotje komen...
Al een hele tijd?? 13 januari 2001 tot nu vind ik niet zo erg lang, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:)Op maandag 12 maart 2001 23:59 schreef ForMatPrO het volgende:
Ik volg het forum hier al een hele tijd
[...]
Verwijderd
Hmmm ik zei toch duidelijk VOLGEN niet? Je moet namelijk geen account hebben om de posts te bekijken hé... En ik hou niet zo van dat inlog gedoe, maar ik begrijp wel dat het op zo'n forum als dit niet anders kan.Op dinsdag 13 maart 2001 00:05 schreef Martijn het volgende:
[..]
Al een hele tijd?? 13 januari 2001 tot nu vind ik niet zo erg lang, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...:)
//weeral edit: typo
in openGL in CS wint de MX het van mijn gf1 DDR(had eerst een MX) op 1024x768, maar in UT wint de DDR het DIK van de MX in D3d zelfs als de MX op 200/200 staat en de gf1 DDR standaard. Je kunt ervan uitgaan dat die DDR gewoon sneller is met zwaardere textures. Plus dat oc'en van de MX om hem in de buurt van de DDR te krijgen is onzin want als je je Gf1 DDR oc'd dan loopt hij weer net zo hard uit!
mijn advies: neem een GTS die van powercolor is mooi goedkoop, en als je daar geen geld voor hebt ga dan voor een gf1 DDR.
mijn advies: neem een GTS die van powercolor is mooi goedkoop, en als je daar geen geld voor hebt ga dan voor een gf1 DDR.
nou dan ga je toch lekker naar een ander forum, doeiOp maandag 12 maart 2001 23:05 schreef Martijn het volgende:
[..]
Ook al zoekt ie info over de kaarten, heeft ie nog de search niet nodig... Hoe vaak dit wel niet gevraagd is, je hoeft maar topics van de laatste 10 dagen te bekijken en het staat er zo'n 12 x tussen...:( Ik word er gewoon een beetje gek van dat er STEEDS HETZELFDE gevraagd wordt. Niet verder kijken, gewoon domweg opnieuw vragen, dat is het motto van veel newbies hier...:(
I rest my case...
BTW, over die prijzen had ik wel verkeerd begrepuh ja...:P Excuus...:)
ik ben anders hier al heeeeeeeeeeeeeel lang, en ik snap niet wat je bedoelt, ik heb ook geen problemen met mensen die dubbele vragen stellen, ik irriteer me eerder aan mensen die lopen te zeiken op nix afOp maandag 12 maart 2001 23:56 schreef Martijn het volgende:
Oh god, weer zo'n figuur...:( Je bent hier pas dus je kunt het niet vergelijken, maar je moet eigenlijk effe het forum van nu vergelijken met dat van 2 jaar terug... Alles wordt nu 10000x gevraagd, en de stomste vragen worden gesteld... Dan snap je wel wat ik bedoel...
Vind jij vanaf juni lang??? Nou, ik niet. En niet ik hoef me aan te passen maar die newbies hier. Vroeger werden de domme vragen gesteld op het WebWereld forum, en GoT was van een wat hogere klasse. Nu zijn 3/4 van het forum hier onzinnige threads van mensen die te lui zijn om effe te zoeken, enOp dinsdag 13 maart 2001 07:55 schreef Mister_X het volgende:
[..]
ik ben anders hier al heeeeeeeeeeeeeel lang, en ik snap niet wat je bedoelt, ik heb ook geen problemen met mensen die dubbele vragen stellen, ik irriteer me eerder aan mensen die lopen te zeiken op nix af
JA, DAAR IRRITEER IK ME AAN JA !!! :(:(
Op dinsdag 13 maart 2001 07:58 schreef Martijn het volgende:
Als jij je er zo aan irriteerd waarom reageer je dan nog, ik bedoel je bent niet verplicht om te reageren. En daarbij een newbie moet ook de kans krijgen om beter te worden. Kijk, je mag van mij best iemand verwijzen naar de search optie, maar doe het dan op een nette manier. Als iedereen het op zo'n manier doet als wat jij hiervoor gedemonstreerd hebt, komen er natuurlijk nooit geen nieuwe leden bij en is dit forum bij voorbaat al aan een zacht dood gestorven.Op dinsdag 13 maart 2001 07:58 schreef Martijn het volgende:
[..]
Vind jij vanaf juni lang??? Nou, ik niet. En niet ik hoef me aan te passen maar die newbies hier. Vroeger werden de domme vragen gesteld op het WebWereld forum, en GoT was van een wat hogere klasse. Nu zijn 3/4 van het forum hier onzinnige threads van mensen die te lui zijn om effe te zoeken, en
Om maar even terug te komen op de eigenlijke vraag, ik heb zelf een GeForce 256 DDR. Die is een tijdje kapot geweest en ter overbrugging kreeg ik een Geforce 2MX mee naar huis. Naar mijn mening (en die van 3Dmark) is mijn DDR kaartje sneller. In sommige applicaties is ie behoorlijk sneller en in andere doen ze elkaar niet zoveel.
Suc6.
Good goan
Ik ben het er helemaal mee eens dat newbies ook ergens moeten beginnen, maar laat ze dan beginnen bij de search...:) Kijk, het attenderen op de search knop heb ik een tijd lang 'netjes' gedaan, maar newbies schijnen erg hardleers te zijn... Misschien dat dit helpt...
BTW, no hard feelings ofzo hoor, ik weet alleen wel dat er veel mensen zo over denken...
BTW, no hard feelings ofzo hoor, ik weet alleen wel dat er veel mensen zo over denken...
Zie je dat topic, denk je: hmm, best wel interessant, eens ff kijken... Zie je ineens van boven tot onder ALLEEN MAAR GEBLAAT over de search...
In plaats dat die man/vrouw ff een normaal antwoord krijgt in 3-4 replies, wijden jullie er wel bijna 20 aan over die k*tsearch... hoezo verspilling?
In plaats dat die man/vrouw ff een normaal antwoord krijgt in 3-4 replies, wijden jullie er wel bijna 20 aan over die k*tsearch... hoezo verspilling?
Ik ben blij dat coolie het lef had, want ik heb meteen ook mijn antwoord
Trouwens.. ik begrijp niet dat je er nog op in gaat als die vraag toch al zo vaak beantwoord is.
Ik kan me best vorostelllen dat het irritant is, maar goed.. hier is dit forum toch voor??
Dus als het voor jou niet interessant is dan klik je op je "BACK" en gaat iets zoeken dat wel interressant is. ( je kan ook de wijsneus gaan uithangen en ff vertellen hoe irritant en dom newbies wel niet zijn... )
Zal allemaal wel humeur afhankelijk zijn denk ik dan maar
Ik zit zelf namelijk hard te twijfelen tussen de GF1 6800 DDR en de GF2 7700 gts
EN de MX.. die laatste valt al af..(DENK IK)
ik ga denk ik nog maar ff sparen voor die gts of denken jullie dat het over een jaar weer hetzelfde is?? Ik bedoel denken jullie dat over een jaar weer kaarten zijn die weer dubbel zo goed zijn als bovengenoemde kaarten.|:(
Ik weet het dus niet.. O ja ik wil de kaar puur gebruiken voor gamen gamen en nog eens gamen.. o ja divx en dvd is leuk maar komt voor mij op de tweede plaats...
Iemand die me nog een goede tip kan doen??
alsjeblieft!!!
Trouwens.. ik begrijp niet dat je er nog op in gaat als die vraag toch al zo vaak beantwoord is.
Ik kan me best vorostelllen dat het irritant is, maar goed.. hier is dit forum toch voor??
Dus als het voor jou niet interessant is dan klik je op je "BACK" en gaat iets zoeken dat wel interressant is. ( je kan ook de wijsneus gaan uithangen en ff vertellen hoe irritant en dom newbies wel niet zijn... )
Zal allemaal wel humeur afhankelijk zijn denk ik dan maar
Ik zit zelf namelijk hard te twijfelen tussen de GF1 6800 DDR en de GF2 7700 gts
EN de MX.. die laatste valt al af..(DENK IK)
ik ga denk ik nog maar ff sparen voor die gts of denken jullie dat het over een jaar weer hetzelfde is?? Ik bedoel denken jullie dat over een jaar weer kaarten zijn die weer dubbel zo goed zijn als bovengenoemde kaarten.|:(
Ik weet het dus niet.. O ja ik wil de kaar puur gebruiken voor gamen gamen en nog eens gamen.. o ja divx en dvd is leuk maar komt voor mij op de tweede plaats...
Iemand die me nog een goede tip kan doen??
alsjeblieft!!!
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
Ik snap het verder wel martijn hoor..
No probs
No probs
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
martijn zit %&$&*@#$ niet zo te zeiken.
heb jij zelf wel eens de search gebruikt? ik betwijfel het.
en waarom zou iedereen de search gebruiken? is toch bull.. alles is ooit wel een keer al aan de orde gekomen.. dan hou je zo ongeveer 1 a 2 nieuwe topics over per dag... is vette onzin. Help gewoon de mensen met hun vragen in plaats van als een mongool weer lliggen blaten...
Ik stoor me veel meer aan kleuters zoals jij dan aan al die newbies bij elkaar...
en waarom zou iedereen de search gebruiken? is toch bull.. alles is ooit wel een keer al aan de orde gekomen.. dan hou je zo ongeveer 1 a 2 nieuwe topics over per dag... is vette onzin. Help gewoon de mensen met hun vragen in plaats van als een mongool weer lliggen blaten...
Ik stoor me veel meer aan kleuters zoals jij dan aan al die newbies bij elkaar...
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Verwijderd
Gewoon als je een thread begint erin zetten dat je al gezocht hebt en je nergens iets kon vinden... of dat de verschillede topics/reviews elkaar tegenspreken...
I rest my case... Met mensen als jou valt helemaal niet te praten...Op dinsdag 13 maart 2001 11:56 schreef AngryAngel het volgende:
martijn zit %&$&*@#$ niet zo te zeiken.
Verwijderd
Jongens.......We zijn allemaal èrgens begonnen. Laten we het gezeur gewoon stoppen en overgaan tot de aankoop van een ATI RADEON 64MB DDR VIVO !!!!!

Jur
Jur
Nee man, niet een Radeon, die is te duur. Neem een Kyro2, die zit met z'n $149 lekker onder de GF2MX en hij haalt qua prestaties lekker tussen de Radeon DDR en de GF2 GTS in...
OK OK, ik doe ook wel weer 'normaal' mee...:)Op dinsdag 13 maart 2001 15:58 schreef _JGC_ het volgende:
Nee man, niet een Radeon, die is te duur. Neem een Kyro2, die zit met z'n $149 lekker onder de GF2MX en hij haalt qua prestaties lekker tussen de Radeon DDR en de GF2 GTS in...
Op zich is die Kyro2 wel een lekker kaartje, maar als de driver support net zo brak is als de Kyro1, dan zou ik hem maar aan je voorbij laten gaan... Is net zoals met de Savage2k van SonicBlue(S3). Als je kijkt naar de hardware is het een erg mooi kaartje, maar door de ongelooflijk brakke driversupport is het zo ongeveer een flop geworden... Slechte driversupport heb je bij Ati en Nvidia in ieder geval niet, hoeveel Nvidia wel weer een beetje erg overdreven snel drivers achter mekaar uitbrengt...;)
Wat ik dus wil zeggen is dat het niet alleen de hardware is die het een goeie kaart maakt. De drivers zijn minstens zo belangrijk...
volgens mij heeft hoelang je op tweakers of GoT komt nx met een newbie zijn te maken maargoed....
mijn ervaringen zijn dat mijn systeem standaard geklokt (dus op 800mhz) een t-bird 900 met 256mb en een mx deruit trekt...
mijn ervaringen zijn dat mijn systeem standaard geklokt (dus op 800mhz) een t-bird 900 met 256mb en een mx deruit trekt...
om op de topicstarter zijn vraag te beantwoorden.
geforce 1 ddr is de snelste
geforce II mx sdr
geforce II mx ddr
geforce 1 sdr
de twee bovenste kaarten heb ik kunnen testen voor ik er ene aankocht. de geforce1 ddr kwam er als de beste uit.
dus, als je er een kan kopen in occasie, doen.
geforce 1 ddr is de snelste
geforce II mx sdr
geforce II mx ddr
geforce 1 sdr
de twee bovenste kaarten heb ik kunnen testen voor ik er ene aankocht. de geforce1 ddr kwam er als de beste uit.
dus, als je er een kan kopen in occasie, doen.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
ehm, ja nu is die gf1 ddr sneller jah, maar met de nieuwe game engines die eraankomen, weet ik het zo nog niet, aangezien de gf 2mx toch wat nieuwere en meer features heeft, ik zou effe wachten tot 3dmark2001 resultaten
Pagina: 1